Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matikka vai Ruotsi

Vierailija
14.11.2024 |

Olen tällä hetkellä 2.vuonna lukiossa, ja en tiedä, jos kirjoittaisin lyhyen matematiikan tai ruotsin. Olen ruotsissa paljon parempi kuin matematiikassa, mutta mielestäni matikalla avautuisi enemmän ovia mahdollisuuksissa. Toisaalta ruotsi on myös tärkeää tulevaisuudessa ja voisi vaikuttaa omaan uraani. Tai jos kirjoitan molemmat se voisi olla mahdollista.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita molemmat. Ei mitään hajua mitä vaikuttaa jatko-opintoihin. Ketään ei sen jälkeen kiinnosta mitä olet kirjoittanut.

Vierailija
2/8 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sitä olisin miettimässä, mutta sitten voisi tulla 7 tai 8 ainetta kirjoitettavaksi, josta pitäisi miettiä hieman. Mutta voisin kirjoittaa molemmat. Kiitti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta aloituksesi on erittäin virheellistä suomea. Olet varmaankin siitä tietoinen?

Vierailija
4/8 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita ehdottomasti molemmat. Ruotsissa taso ei ole kovin korkea, voit saada hyvin pisteitä. Lyhyestä, hyvin menneestä matikastakin saa paljon. Järkevää kirjoittaa.

5/8 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee siitä, mihin haluat mennä jatko-opiskelemaan. Jatko-opiskelupaikkoihin saattaa tarvita todistusvalinnassa tiettyjä aineita, riippuen haetusta paikasta. 

Vierailija
6/8 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin matikka. Se nimittäin on todistusvalinnoissa lähes aina pakollinen. Todistusvalinta muuttuu 2026. 

Vierailija
7/8 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on tulevaisuuden kannalta tärkeämpi, hyvä arvosana hyödyttömästä aineesta vai huono arvosana hyödyllisestä aineesta?

Vierailija
8/8 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä minä vielä mietin sitä, että kirjoittaisin ainakin lyhyen matikan ja että pitäisikö myöskin ruotsi ottaa tulevina aikoina.