Työt lähtee alta perkele
Tuli tieto, että henkilöstöä vähennetään ja minä kuulun tähän porukkaan, joille tulee lähtö. Mistä ihmeestä tällainen melko vähäisellä työkokemuksella varustettu kaksikymppinen voisi saada töitä, kun muutenkin niin huono tilanne työpaikkojen suhteen? Pelottaa oikeasti että joudun olemaan pitkään työtön ja sitten en ainakaan saa töitä.
Kommentit (24)
Opiskele lähihoitajaksi tai varaudu ainakin siihen, että TE-toimistossa tuohon todennäköisesti pakotetaan.
No onnea. Oon jo 1,5vuotta ollut työtön. Toivotaa että sulla ei mene kauaa ennen ku löydät paikan
Toivottavasti oot ollu jossain tylttömyyskasasaa
2kymppisenä pitäisi olla opiskelemassa jotakin ammattia
Vierailija kirjoitti:
Oletko yksi niistä jotka on täällä päivittäin käyneet haukkumassa työttömiä? Toivottavasti et. Mutta tervetuloa meidän epäkelpojen kerhoon.
Täh? Ei kuulu tapoihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen jo opiskellut ammatin. Toistaiseksi ei ole kiinnostusta kouluttautua lisää.
Ap
Ei muuta kun hakemuksia menew, itse oon yli 30v ja jäin työttömäksi lokakuun alussa. Tällä viikolla kaksi haastattelua, toivotaan er jommankumman työpaikan saisin.
Elä säästeliäästi kun 6 viikon laput laitoin ja 12 päivältä sain vasta työttmyysrahaa kiitos kun pitää pitää ensin pitämättömät lomat ja omavastuu 7 arkipäivää ä.
Ei ihme jos nuorelta menee. Mutta tavallaan olen vahingoniloinen kun se "varma" työpaikka menee. Velkaa otettu ylikalliiseen asuntoon ja autoon tappion asti, leveilty Visan voimalla.
Vierailija kirjoitti:
Opiskele lähihoitajaksi tai varaudu ainakin siihen, että TE-toimistossa tuohon todennäköisesti pakotetaan.
Riippuu varmaan paikkakunnasta. Täällä Tampereella ei pakoteta. Ei täällä ole tarjollakaan kuin keikkaa ja muille ei sitäkään.
T työvoimapula-alan työnhakija, velvollisuus laskettu 2 paikkaan kuukaudessa erittäin heikon työmarkkinatilanteen vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo opiskellut ammatin. Toistaiseksi ei ole kiinnostusta kouluttautua lisää.
Ap
Hei trolli. Käypä ulkona välillä.
Vierailija kirjoitti:
jos hää on mennyt kouluun 16v, johan siinä jonkun ammatin ehtii saada,joka ok. tai oppisopimus ollut. lyhyemmänkin koulutusen ammatteja tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Valistunut arvaus tulevaisuudestasi. Mikäli et ole putkimies, sähkömies tai muu vastaava duunari, opiskelet luultavasti vielä 2-4 ammattia elämäsi aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan paikkakunnasta. Täällä Tampereella ei pakoteta. Ei täällä ole tarjollakaan kuin keikkaa ja muille ei sitäkään.
T työvoimapula-alan työnhakija, velvollisuus laskettu 2 paikkaan kuukaudessa erittäin heikon työmarkkinatilanteen vuoksi
Mua ne yritti laittaa ilmaistöihin aikanaan, ai kamala. Meinasivat orjan tehdä, mutta työllistyin. Tampereen sosiaalibisnekseen kuuluu orjatyökolhoosit ja orjatyöt. Vasemmiston tätitättähäärät käärii rahaa omiin taskuihin niillä. Sosialismin aikainen orja työ, kun työ sosialisoidaan omistavan luokan hyväksi, ei ole mihinkään kadonnut. Tampereella voi hyvin ja kukoistaa.
Vierailija kirjoitti:
TE-toimisto pakottaa ainoastaan sellaisiin asioihin mihin persuhallitus heidät määrää. Ei siinä persueliitti työkkärin sedän mielipidettä kysy.
Ota loman kannalta työttömyysaika, tee Tinderiin profiili, jotta löydät seuraa ja vaikkapa miehen, matkusta jonnekkin lämpimään loppu talveksi.
Olettaen, että AP on ammattikoulun käynyt, voi toki olla hankalaa löytää oman alan töitä. Kehottaisin, että jos työttömyys jatkuu, niin hakeutuisit amk opiskelemaan. Opintoja voi pistää paussille mikäli töitä löytyy ja toki opiskelu ja työnteko samaan aikaan on useimmiten mahdollista. Opiskella ei ole pakko 8h/vrk kuin harvoilla aloilla. Pääasia on, että opiskelijana saat opintotukea, voit hankkia myös opintolainaa ja ennen kaikkea, opiskelemalla korkeakoulututkinnon parannat omia työllisyysmahdollisuuksia ihan koko ajan. Kosmetologin ammattitutkinnolla voi olla erittäinkin järkevää opiskella liiketaloutta tms muuta yleishyödyllistä. Suurella todennäköisyydellä yrittäjyys on realistinen urapolku ammattiin opiskelleelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Valistunut arvaus tulevaisuudestasi. Mikäli et ole putkimies, sähkömies tai muu vastaava duunari, opiskelet luultavasti vielä 2-4 ammattia elämäsi aikana.
Nihkeästi on töitä putkiasentajille tällä hetkellä. Te-keskuksesta ehdottelevat uusia opintoja, vaikka vuosi sitten vasta valmistuin.
Kosmetologin amistutkinto on loistava esimerkki, koska alahan on todella kirjava ja tekijöitä on paljon. Korkeakoulututkinnolla voi erottautua joukosta: jos kiinnostaa yrittäjyys > opiskele tradenomiksi. Jos kiinnostaa nimenomaan se kosmetologia/hoitoala, opiskele hoitajaksi niin voit tehdä lääketieteellisiä hoitoja myös. Varmaan on myös jotain kemiantekniikkaa tms mikäli ne kemikaalit kiinnostaa. Pelkästään opiskelijastatus amk:ssa voi jo nostaa sinua työmarkkinoilla paremmille sijoille.
Oletko yksi niistä jotka on täällä päivittäin käyneet haukkumassa työttömiä? Toivottavasti et. Mutta tervetuloa meidän epäkelpojen kerhoon.