Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

arabimiesten vaimot! Miksi ette asu miehenne kotimaassa vaan Suomessa?

Vierailija
13.09.2008 |

.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan lämmin maa kelpaisi monelle, mutta kun suurin osa kuitenkin miettii asioita monelta muultakin kantilta kuin vain ilmaston.

t. 5

Vierailija
22/33 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se suomi-arabi -pariskunnilla menee niin, että 97 % asuu Suomessa ja noin 3 % miehen maassa. Tai voidaan kyllä laajentaa koskemaan suomi-muslimi -pariskuntia.

ja usein vielä nämä pariskunnat ovat aina haukkumassa suomea.

Mitä on haukkuminen? Jos on kritisoitavaa, sitä saa kai valittaa niistä asioista, jotka kokee Suomessa epäkohdiksi? Itse löydän Suomesta enemmän positiivisia asioita ja kehuttavaa, kuten myös mieheni. Varsinkin kun jättää huomiotta joidenkin omaa pahoinvoitiaan purkavien yksilöiden asiattomat kommentit omaan arvoonsa...

BTW- Mistä revit nuo prosentit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hyökkäävä, mielestäni tämän tyyppinen kysely ei kuulu av:n tyyppiselle palstalle, vaan jos halutaan asiallista keskustelua tai neuvoja, asiallisempia paikkoja keskustelulle löytyy. Lisäksi kerroin tuttavani arabimiehestä, en omastani, mielipiteet olivat häneltä, eivät omiani.

.

Vierailija
24/33 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika fiksu taidat olla? Varmasti itse tahtosit muuttaa esim maahan, jossa kuumaa vettä tulee harvoin, aina on hiki, lattiat pitää pestä käsin ja pyykit samates? Tottahan toki. Itse tosin olen niin outo, että viihdyn kotimaassani koska osaan kielen ja kulttuurin, en joudu käyttämään kotitöihin montaa minuuttia päivässä ja voin opiskella ja tehdä työtä ihan missä haluan. Ja... meillä mies ei määrää missä asutaan, vaan kyseessä on molempien tahto. Ihme rasisteja täällä liikkuu. Hanki elämä!

Siis mitä ihmettä??? Tätä ilmeisesti ap haki koko ajan: Suomessa asumisen syynä on miehen ja tämän kulttuurin naista alistava asenne sekä maan alhainen elintaso. Siis näin voisi tämän tekstin tulkita...

Meillä miehen kotimaassa todennäköisemmin elintaso oli nykyistäkin korkeampi (miehen koulutuksella hän olisi todennäköisimmin töissä ministeriössä tms.), sukunsa on ylempää keskiluokkaa (lääkäreitä, maatalous/metsätalousministeriön virkamies yms.), itse en joutuisi tekemään kotona mitään, vaan tähän palkattaisiin työntekijät.

Meilläkin olemme yhdessä päättäneet asuinmaaksemme valita Suomen, ja usein naureskelemme minun sopeutuvan helpommin miehen kotimaanhan kuin hänen. Miehen kotimaassa, ainakin hänen perheessään, naisilla on sangen paljon valtaa, eli oma asemani perheessä tuskin muuttuisi.

Vierailija
25/33 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Miten tämä kysymys liittyy mitenkään tähän aiheeseen? Yhtä hyvin voisi kysyä, miksei sitten kenelle tahansa suomalaispariskunnallekaan ne lämpimämmät maat kelpaa?

minäkin ihmettelen miksei ne lämpimämmät maat kelpaa.

Vierailija
26/33 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usein tällä palstalla tämän tyyppisten keskustelujen luonne muuttuu vähemmän asialliseksi. Jos haluaa asiallisia vastauksia, kannattaa kysellä muualla.

Vierailija
27/33 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minuakin on askarruttanut tämä kysymys, kun on kuullut että usein ne miehet on olleet "rikkaita" siellä kotimaassaan, niin miksi perhe ei nauti varakkaasta elämäst siellä vaan tyytyy tähän Suomen suvaitsemattomuuteen ja "köyhään" elämään?

Tiedämme tosiasiana, että Suomessa ollaan "pienemmissä perheissä" (eli ns. perusperhe) ja "muualla" katsotaan perheeseen kuuluvan paljon laajemman kokonaisuuden (isovanhemmat yms.). Eikö siis ukomaalaisen miehen mahdollinen ikävä omaa perhettään kohtaan paina vaakakupissa lainkaan? Kun siis asuinpaikaksi valitaan Suomi. Voisiko mitenkään Suomen valinnalle olla syynä Suomen parempi terveydenhoito ja sosiaalihuolto tms.?

Vierailija
28/33 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden suomalaisen muuttaa ulkomaille kuin suomalaisen muuttaa puolisonsa kotimaahan. Lisäksi moniin maihin ei noin vain muuteta ilman työtä/maasta kotoisin olevaa puolisoa jne.

Jos on toisen suku siellä lämpimässä maassa niin on myös helpompaa kun on sitä tukiverkostoa. Kieltämättä minäkin ihmettelen miten moni suomalainen - ulkomaalainen -pariskunta valitsee Suomen asuinmaakseen.

Täh? Miten tämä kysymys liittyy mitenkään tähän aiheeseen? Yhtä hyvin voisi kysyä, miksei sitten kenelle tahansa suomalaispariskunnallekaan ne lämpimämmät maat kelpaa?

Vierailija
29/33 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni aika hyviä perusteluita tullut. Jokaiselle ihmiselle merkkaa eri asiat. Suomessa on hyvä koulujärjestelmä, työpaikkoja, sosiaaliturva. Ilmasto nyt on vähän pyllystä, mielestäni, mutta tiedän ulkomaalaisia, jotka pitävät Suomen talvesta ja lyhyestä kesästä.

5

Vierailija
30/33 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se suomalaispariskunnallekaan mikään mahdottomuus ole.

Ja jos pariskunnalla, jossa puolisoilla eri kotimaat, molemmat kuitenkin esim. töissä Suomessa ja ulkomaalainen kuitenkin osaa suomea jne, mikä järki sitten väen vängällä mentävä juuri siihen lämpimämpään maahan, jos molempien senhetkinen elämä on mallillaan Suomessa.

kahden suomalaisen muuttaa ulkomaille kuin suomalaisen muuttaa puolisonsa kotimaahan. Lisäksi moniin maihin ei noin vain muuteta ilman työtä/maasta kotoisin olevaa puolisoa jne.

Jos on toisen suku siellä lämpimässä maassa niin on myös helpompaa kun on sitä tukiverkostoa. Kieltämättä minäkin ihmettelen miten moni suomalainen - ulkomaalainen -pariskunta valitsee Suomen asuinmaakseen.

Vierailija
31/33 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen talveen voi suhtautua myös positiivisesti, kuten myös muihinkin vuodenaikoihin maassamme. Meillä mies rakastaa talvea, harrastaa mm. avantouintia. Minua taas moiseen ei saisi kirveelläkään, vaikkakin pidän pikkupakkasista. Se loskasää on se, mitä inhoan yli kaiken...

T: 2

Vierailija
32/33 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen HYVIN pahoillani siitä, että en tiennytkään, että täällä ei saa näistä asioista keskustella. Ja mikäköhän on se oikea osoite, jossa aiheesta saa keskustella?

Vierailija
33/33 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai riitaa haastava... Kaikkea sitä kuuleekin!

Siis totta kai saa keskustella vaikka omasta napanöyhtästään, mutta jos asiallisia kommentteja kaipaa, av ei ole se oikea foorumi.

Vrt. vaikkapa tämä kommentti:

Ja olen HYVIN pahoillani siitä, että en tiennytkään, että täällä ei saa näistä asioista keskustella. Ja mikäköhän on se oikea osoite, jossa aiheesta saa keskustella?

Olen TODELLA pahoillani, että edes viitsin vastata sinun valitteluusi. €=oP

Tuolla monikulttuuristen palstalla voi keskustella nimimerkillä aiheesta, ja jos itse on monikulttuurisessa suhteessa, liene tietää muitakin foorumeja kysellä asiasta.

t: 2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi