Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluruokakassi vähävaraiselle

Vierailija
14.11.2024 |

Haluaisin tänä jouluna hankkia jouluruokakassit esimerkiksi kahdelle vähävaraiselle perheelle. Mitä näihin kannattaisi laittaa? Mitä haluaisit vähävaraisena / jos olisit vähävarainen. Ajattelin noin 60 euroa/kassi. Ja ennen kuin joku ennättää, en halua ostaa lahjakortteja.

Kommentit (201)

Vierailija
41/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku kinkku, perunoita, laatikoita, hyvää leipää ja margariinia, riisipuuroa ja maitopurkki, kahvipaketti ja suklaa rasia. 

Vierailija
42/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksuinta kysyä niiltä ihmisiltä itseltään, mitä he haluavat.

Jos ne ihmiset osaisivat tehdä oikeita valintoja, he eivät olisi köyhiä. Eli missään nimessä ei pidä mennä näiltä kysymään, haluavat vain eineksiä, viinaa ja vessapaperia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi kun unohdat koko jutun. Et saa muutakuin uittuilua koska köyhät ei osaa arvostaa mitään. 

Nämä "köyhät" saavat joka kuukausi valtiolta, eli työssäkäyviltä veronmaksajilta lahjoituksena tuhansien eurojen tukirahat ja mitä tekevät? Valittavat ja ulisevat!  Uuniin ne diat kuuluisi laittaa! 

Mitkä diat?

En todellakaan saa tuhansien eurojen tukia vaan tonnin ansiosidonnaista liiton työttömyyskassalta ja sekin loppuu pian. Jouluruokia en tarvitse.

Niinpä. Et saa asumistukea, et sairaanhoitoa, et niin yhtään mitään. Sika sinä olet. Ja se tonni.. Ei se liiton kassasta tule, vaan valtion. Vähänpä tiedät ja se selittääkin miksi olet työttömäksi asti päässyt. Oikea erityisluokan priimus oppilas. 

Vierailija
44/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen köyhä ja työtön, koska työkyvyttömyyseläkkeelle ei pääse, vaikken työkykyinen olekaan. Myös lapseton ja yksi lemmikki. Vaikka olenkin lapseton, olen lasten kanssa ollut koko elämäni tekemisissä ja hoitanut varmaan tähän ikään mennessä ajallisesti lapsia vähintään yhtä paljon kuin joku perheellinen. Ja en työkseni vaan vapaa-ajallani läheisiä auttaakseni. Olen myös se aikuinen, jolla on naapuruston lasten kanssa aikaa jutella ja mun lemmikkiä saa tulla leikittämään ja silittämään. Autan myös naapureita ja pyrin olemaan kohtelias ja toiset huomioon ottava.

Ihan rehellinen vastaus tähän aloitukseen on, että jos haluat auttaa, niin autat. Ei siihen tarvitse laittaa mitään ehtoja avun saajalle jos sydämestään antaa. Jos taas haluaa itselleen ja muille ihmisille esiintyä jalomielisenä jeesaajana ja avun antaminen lähteekin omista itsekkäistä tarkoitusperistä, niin sittenhän siitä tulee performanssi. Silloin kysellään

Ehkä tässä aloituksessa voi aistia tuollaisenkin klangin, mutta toisaalta joku toinenkin voi saada tästä ajatuksen tehdä saman.

Vierailija
45/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkkua, laatikoita, rosollia, purkkiherneitä, joululimppuja, herkkukurkkua, sinappia, silliä, juustoa, suklaata reilusti, pähkinää, rusinaa, omenoita, mandariineja ja jotain juomista. Ehkä vielä riisipuuroon ainekset. 🎄jos rahaa riittää niin vielä joku joulukukka tai kynttilä. Piparit unohtui!

Tuon listan mukaan rahaa ei todellakaan riitä enää joulukukkaan!

Vierailija
46/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi joulukinkku !

Vierailija
47/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina toivonut joulu ym lahjaksi ihan vaan pillua. Iloista antajaa Jumala rakastaa. Sitä tuskin ihan kuudellakympillä saa? Toisaalta se on hyvin aliarvostettu lahja. Se on kuitenkin yksilöllinen ja kantajansa näköinen. Henkinen ja fyysinen lahja yhdistettynä. 

Vierailija
48/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen köyhä ja työtön, koska työkyvyttömyyseläkkeelle ei pääse, vaikken työkykyinen olekaan. Myös lapseton ja yksi lemmikki. Vaikka olenkin lapseton, olen lasten kanssa ollut koko elämäni tekemisissä ja hoitanut varmaan tähän ikään mennessä ajallisesti lapsia vähintään yhtä paljon kuin joku perheellinen. Ja en työkseni vaan vapaa-ajallani läheisiä auttaakseni. Olen myös se aikuinen, jolla on naapuruston lasten kanssa aikaa jutella ja mun lemmikkiä saa tulla leikittämään ja silittämään. Autan myös naapureita ja pyrin olemaan kohtelias ja toiset huomioon ottava.

Ihan rehellinen vastaus tähän aloitukseen on, että jos haluat auttaa, niin autat. Ei siihen tarvitse laittaa mitään ehtoja avun saajalle jos sydämestään antaa. Jos taas haluaa itselleen ja muille ihmisille esiintyä jalomielisenä jeesaajana ja avun antaminen lähteekin omista itsekkäistä tarkoitusperistä, niin sitten

Tuo ei ollut kyllä tarkoitus. Lähinnä vain ajattelin että auttaisi sitten mahdollisimman paljon ja osuvasti. Mutta ehkä meitä on niin monenlaisia, että kysymättä ei voi täysin osua oikeaan. Mielestäni minulla on myös oikeus valita ketä ja miten autan. Joku voi haluta auttaa kerjäläistä, joku alkoholistia, joku syöpäsairasta, joku vanhaa mummoa, minä haluan auttaa lapsiperheitä ostamalla ruokaa. Ja varmasti ne omatkin taustat siihen vaikuttaa, kuka ketäkin haluaa auttaa. 

-ap

Vierailija
49/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä uskonto kieltää sian syömisen ja joulunvieton koska se on pakanajuhla.

Ihan surkea lahja. 

Vierailija
50/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä uskonto kieltää sian syömisen ja joulunvieton koska se on pakanajuhla.

Ihan surkea lahja. 

Ei se sinulle tulisikaan. Iso kinkku, josta osan voi pakastaa.

Vierailija
51/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jouluruokaa, niin saajalla pitää olla etukäteen, siis reilusti ennen joulua, tieto mitä on tulossa, jottei kertyisi ylenmäärin esim. laatikoita tai glögiä tms. 

En itse erityisemmin tykkää saada juurikin glögiä joululahjaksi, kun siinä käy niin, että joulun glögit on jo kotiin ostettu, ja lahjaglögi on sitten ylimääräinen ja jää kaappiin. 

Köyhälläkö on varaa ostaa kaikki jouluherkut ja ruoat? Tarvitseeko sitten enää ruokakassia?

Vierailija
52/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku kinkku, perunoita, laatikoita, hyvää leipää ja margariinia, riisipuuroa ja maitopurkki, kahvipaketti ja suklaa rasia. 

Hedelmiä, valmissalaatti, juomaa, lapsille ehkä jotain omaa jos on lapsiperhe. Porkkanoita, pastaa, jauhoja, kaurahiutaleita, teetä, sokeria.

Vierailija
53/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kossua.

Vierailija
54/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksuinta kysyä niiltä ihmisiltä itseltään, mitä he haluavat.

Jos ne ihmiset osaisivat tehdä oikeita valintoja, he eivät olisi köyhiä. Eli missään nimessä ei pidä mennä näiltä kysymään, haluavat vain eineksiä, viinaa ja vessapaperia.

Joo, ääliöt menee valitsemaan väärät geenit että sairastuvat perinnölliseen sairauteen. Ja vielä kehtaavat kerta toisensa jälkeen hakea Kelalta tukia elämisen kuluihin, mutta onneksi Kela ne yleensä hylkää. Miten jotkut voikin olla niin tyhmiä!!

Vierailija
55/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noille pummeille on jo hurstit, diakonit, seurakunnat ym jotka jakelevat reppanoille ruokaa ja rahaa suut ja silmät täyteen. Eivät ne tarvitse yhtään sen enempää. Lahjoita rahasi Ukrainaan. Siellä on lapsia joilla ei ole yhtään mitään. Ei välttämättä edes niitä vanhempiaan. 

Vierailija
56/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset auttaa ja toiset valittaa. Niin on aina ollut ja niin on aina oleva.

Vierailija
57/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kun kyse on joulukassista, niin hernekeitto-vessapaperilinja ei ole kovin ilahduttava. Ennemmin sellaisia joita itsellä ei ole varaa ostaa, mutta kuitenkin olisi kiva joskus itsekin saada. Kyllä 60 eurolla saa jo molemmanlaisia. Vaikka joku kiva maustettu kahvi tai erikoisempi tee ja vähän parempi suklaa- tai marmeladirasia lisäksi, jos muuten ostaa hernekeittoa ja maitoa.

Vierailija
58/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita rulla paskapaperia niin kuudellakymmenellä eurolla saat yli 120 perhettä onnelliseksi ja he muistavat ilolla sinua koko jouluviikon istuessaan kaljalla vessassa. 💩💕 Mieti. Yli 120 iloista kakkaajaa pyyhkii persusta sinun lahjallasi. Hmm..mutta älä osta tamppooneja se ostos menisi ihan päin vittua.. 

Vierailija
59/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo kossu on hyvä valinta. Joulukänni 

😵🎄

Vierailija
60/201 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isoveljeni naapurissa asuu nainen ja noin 9v lapsi. Naisen mies otti eron ja nainen jäi lapsen kanssa kahden. Sitten sille naiselle tuli yyteet ja hermoromahdus jne jne. SIllai aika tyypillinen tarina, kun ensin on kaikki hyvin eikä hätää ja yhtäkkiä ei ole yhtään mitään. Tossa ei ole mitään välimuotoa yleensä. Se on joko kaikki hyvin tai kaikki on päin veetä.

Veli oli kysyny siltä ihan muuten vaan mites joulu jne. Nainen oli sanonut, että ei yhtään mitään, kun tilanne se ja se.

Veljeni työskentelee urheilun parissa ja yli keskituloinen. Hänellä on työnpuolesta erilaisia yhteistyökumppaneita. Ne kumppanit aina antaa kaikenlaista joululahjaa jne.

Viime vuonna oli saanut niiltä erilaisilta kumppaneilta. Xbox X ja siihen 5 peliä, macbook läppäri, samsung uusin älyluuri, vuoden pyykinpesuaineet, Prismaan 2500e lahjakortin millä voi ostaa ruokaa jne, Finnkinon leffalippuja, lakanoita peittoja, Hän saa joka vuosi paljon tavaraa noilta yhteistyökumppaneilta. Hän ei edes tee noilla oikein mitään ja aina annellu sitten lahjaksi meille muille siskoille, veljille lapsille. Hän sitten sanoi, että nyt menee toiseen paikkaan tulevat tavarat.

Hän antoi noi kaikki saamansa tavarat sille naiselle ja lapselle.