Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nykymusiikissa ei enää ole melodiaa, mutta nuottien määrä on kasvanut." Mitä tykkäätte nykyajan musiikista? Paskaa vai hyvää?

Vierailija
14.11.2024 |

Päälle vielä autotune ja voimakas kompressointi ja tekovibrato.

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelijan korvien välissä oleva on mätäpesäke. Musiikkibisnes on haukannut aimoannoksen pskaa. Musiikki itsessään ei omaa enää arvoa vaan kyse on klikkauksista ja somepörinästä. Mä en ymmärrä millä mikäkin kustannetaan kun ei tuollaiset idiootit voi käydä töissä ja kuluttaa. Me jazzin kuunteliat olemme neroja. 

Vierailija
142/152 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelijan korvien välissä oleva on mätäpesäke. Musiikkibisnes on haukannut aimoannoksen pskaa. Musiikki itsessään ei omaa enää arvoa vaan kyse on klikkauksista ja somepörinästä. Mä en ymmärrä millä mikäkin kustannetaan kun ei tuollaiset idiootit voi käydä töissä ja kuluttaa. Me jazzin kuunteliat olemme neroja. 

Alkuun meni ihan hyvin, mutta sitten kirjoitit jatsin väärin. Kuunteilia meni oikein ;D

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Spotify tyrkytti mulle Erik Grönwallin versiota House of the Rising Sunista. No sitten viimein päätin kuunnella vaikka on puhkivedetty biisi. Ja kas kummaa, päätyi sitten soittolistalle, kun oli niin hallittu suoritus. En huomannut ainakaan kovin paljoa autotunea. Kyllä se algoritmi sitten kuitenkin joskus osaa arvata ja suosittaa jotain oikein.

-winner-

Vierailija
144/152 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki musiikki on kuollut.

Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kovat rock, heavybändit olivat 90-luvulla ja 2000 luvun alussa ja samoin eurodance. Iskelmä musiikki on myös kuollut.

Nykyään tehdään vain teineille suunnattua musiikkia ja räppipaskaa.

Rokki kuoli 1960 luvulla kun valkoiset postivat siitä "rollin" ja se oli taas sitä kaavamaista 1 2 3 ja 1 2 3 by the numbers musaa. 

Asian on niin Gene Simmons kuin Keith Rickhards tunnustaneet koska osasivat/saavat soittaa kuin mustat svengaten. 

Vierailija
145/152 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki musiikki on kuollut.

Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kovat rock, heavybändit olivat 90-luvulla ja 2000 luvun alussa ja samoin eurodance. Iskelmä musiikki on myös kuollut.

Nykyään tehdään vain teineille suunnattua musiikkia ja räppipaskaa.

Rokki kuoli 1960 luvulla kun valkoiset postivat siitä "rollin" ja se oli taas sitä kaavamaista 1 2 3 ja 1 2 3 by the numbers musaa. 

Asian on niin Gene Simmons kuin Keith Rickhards tunnustaneet koska osasivat/saavat soittaa kuin mustat svengaten. 

Rockia vuodelta 1973. Kenties ehkä hienoin ja musikaalisin nykyalbumi mikä on koskaan julkaistu. Minun mielestä. Koska se on niin musikaalinen, innovatiivinen ja soljuva.

Vierailija
146/152 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista kuulla nämä Mirellat, Tuulit, Behmit, Benjaminit, Sexmanet sun muut tekemässä akustisia konserttikiertueita. Voisi olla aika paljastava kokemus heidän todellisista laulutaidoistaan :)

Vierailija
147/152 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista kuulla nämä Mirellat, Tuulit, Behmit, Benjaminit, Sexmanet sun muut tekemässä akustisia konserttikiertueita. Voisi olla aika paljastava kokemus heidän todellisista laulutaidoistaan :)

Joku käytti nimitystä vinkuva pikkuorava. Nyt olen alkanut kuunnella noita artisteja tuolla korvalla. Ja tosiaan, osuva nimitys. 

Vierailija
148/152 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa Rick Beato on analysoinut tätä purevan hyvin. Suosittelen.

Vierailija
149/152 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi, että nykypäivänä löytyy loistavaa musiikkia, mutta ihan kivoja kappaleita välillä tulee. Tänään on itselläni konserttia ja ensiviikolla pari konserttia, että dikkaan monenlaisesta musiikista. Mielessä on niin monenlaisia olotiloja, että laajalla kirjolla elän musiikin suhteen.

Tänä kesänä tuli festareilla kuunneltua itselleni uusia artisteja ja niistä joitakin oon kuunnellut aktiivisesti ja joitakin vain kerran. On hyvää ja huonoa musiikkia tänäkin päivänä.

Kyllä löytyy kun itse etsii.

Vierailija
150/152 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

;D;D;D

Vierailija
151/152 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modern Bach:

Vierailija
152/152 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykymusiikilla tarkoitetaan radiosta kuuluvaa musiikkia niin se todellakin on suoranaista sontaa pääkanavilla. Näistä kanavista kunnostautuu eritoten YleX, joka veivaa vinkuvia itkuvirsiä vuodesta toiseen. Ja jos soittolistalle ei satu itkuvirsi niin biisin esikuva on ilmeisesti poimittu jostain 2000-luvun alun Yle Suomen yöradiosta.

Valitusvirsien soittaminen on alkanut joskus 2020-luvun vaihteessa. Sen sijaan ruotsinkielinen rinnakkaiskanava X3M sentään soittaa muutakin kuin radiota lähinnä henkilökohtaisten ongelmien selvittelyyn terapiamielessä käyttävien itkuvirsien veivaajien "teoksia". Oma lukunsa on uudet falsetilla lauletut mätäfäkäjoujoupersutsitätätätuotaammutaankaikki-räppibiisit, joiden rinnalla pahimmatkin 80-90-luvun gängstähiphop-viritelmät tuntuvat suoranaisilta musiikin mestariteoksilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan