Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle on diagnosoitu vakava masennus

Vierailija
13.11.2024 |

Olen syönyt mielialalääkettä n10vuotta. Ketipinor,rauhottavat ja aripiprazol epätodellisiin olotilohin. Lääkkeitä on vaihdeltu ja kokeiltu. Nyt olen ilman lääkkeitä,koska ei nuo minua ole auttanut kovinkaan paljon

Olo on paska ja ahdistunut. Päivät menee miettiessä miksi elää. Jatkuva vitutus hereillä ollessa. Jatkuvasti paskat ajatukset. Keho ei tunnu omalta,enkä ymmärrä miten pystyn liikkumaan. Olen tyhmentynyt. En pysty edes miettimään helppoja laskutoimituksia päässä kun aivot menee solmuun. En osaa edes järkevästi kirjoittaa tätä oloani tai tunnetta. 

En tiedä olenko oikeasti masentunut. En vain halua elää. En halua tuntea pelkkää ärsyyntymistä. En halua huutaa lapsille. Onneksi lapsilla hyvä isä.

Kännissä Olen rentoutunut,mutta en voi juoda kun saan poissaoloa kohtauksia.

Liikun luonnossa mutta sielläkään en voi hyvin. Jatkuva paskapilvi mun päällä. 

Miksi elää?? 

Pakko purkaa

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että olenko masentunut niin miksi mikään ei auta. Nukun ok hyvin (ilman lääkkeitä) syön terveellisesti ja liikun.

Vierailija
2/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla työtä? Minulla vaikeaan masennukseen auttoi ammatin hankkiminen ja työnteko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen ollut samassa tilanteessa, erittäin pahasti masentunut ja ahdistinut. Silloin, kohta 4 v sitten huusin Jumalaa apuun. Pian sen jälkeen Jumala antoi minulle uskon, ja Jeesus tuli elämääni. Hän toi minulle rauhan, ja ilon. Uskovakaan ei säästy maallisen elämän kolhuilta, mutta Jeesus kantaa.

Kaikkea hyvää sinulle, Ap. Parempia vointeja. Rukoilen puolestasi! 

T. 50+

Vierailija
4/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työelämässä. Sielläkin sama mieli ja ajatukset. Ja se syö kun joutuu välillä olemaan Se mukava ihminen vaikka ajatus on että tekisi mieli kuristaa 

Vierailija
5/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko säännöllistä keskusteluapua? Onko diagnoosi varmasti oikein?

Vierailija
6/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavassa masennuksessa ei yleensä pysty työhön, hädin tuskin pystyy huolehtimaan perusasioista, kuten; syöminen ja nesteytys, hygienia, jne.

Vierailija
7/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin keskustelut kesän jälkeen. Masennut diagnooseja on useampi. En ole itse varma siitä. 

Olen miettinyt että alkaisin käyttämään vahvempia päihteitä,mutta epäilen että menen helposti psykoosiin. En nauti mistään 

Vierailija
8/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kilpirauhasarvot tukittu, vajaatoiminnan yksi monista oireista on masennus ? Sähköhoito on hyvä ja tehokas apu vakavaan masennukseen.

Vierailija
9/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko maanisdepressiivinen, vai onko masennuksesi psykoottistasoista? Siis onko sinulla ollut harhoja? 

Ehkä ei kannattaisi ominpäin lopettaa noita lääkkeitä? 

Vierailija
10/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on lapsia Ap. Mieti niitä. Ilmeisesti myös mieskin, ainakin läsnäoleva Isä lapsille. Yritä löytää voimaa tästä. Älä luovuta. Tsemppiä! 

Vierailija
11/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hyvä ihminen ainakaan tällä palstalla vietä aikaasi enää hetkeäkään. Vierotus ei edes kestä kuin muutaman päivän ja sen jälkeen ei tänne edes tee mieli enää tulla. 

Vierailija
12/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt hyvä ihminen ainakaan tällä palstalla vietä aikaasi enää hetkeäkään. Vierotus ei edes kestä kuin muutaman päivän ja sen jälkeen ei tänne edes tee mieli enää tulla. 

Onko itselläsi vieroitus kesken, kun kerran tänne tulit itsekin??

T. Eri

Vierailija
13/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan kilpirauhasarvot tukittu, vajaatoiminnan yksi monista oireista on masennus ? Sähköhoito on hyvä ja tehokas apu vakavaan masennukseen.

On tutkittu. Sähköhoitoa en ole kyllä kokeillut. 

Vierailija
14/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin keskustelut kesän jälkeen. Masennut diagnooseja on useampi. En ole itse varma siitä. 

Olen miettinyt että alkaisin käyttämään vahvempia päihteitä,mutta epäilen että menen helposti psykoosiin. En nauti mistään 

Näitä on varmaan mietitty vuosien aikana, toivottavasti, mutta

- onko verikokeet otettu, mm. ferritiini

- onko traumataustaa (kiusaamista, pahojen asioiden tapahtumista jne.)

- onko mietitty, onko liitännäissairautta kuten ADHD, kaksinsuuntaista, autismia jne.

- voiko olla lisäksi hormonaalista oirehdintaa (esivaihdevuodet/vaihdevuodet)

Mistä itse ajattelet että oireilusi johtuu? Onko koko 10 vuotta ollut yhtä paha olo, vai onko olo aaltoillut? Miten pitkä aika lääkkeiden lopettamisesta on, voiko se pahentaa oloa? Onko olosi yleensä pahempi pimeän aikaan? Saatko lähipiiristäsi tukea?

Älä lähde tuolle päihdepolulle, se houkuttelee jos saa lyhytaikaista helpotusta, mutta se on vain lyhytaikainen helpotus ja haitat ovat kuitenkin  suuremmat. Aiheutat haittaa muille, mutta ennen kaikkea itsellesi. Pahaa oloa voi lykätä, mutta se tulee korkojen kera takaisin.

Jaksatko huolehtia perusasioista, päivittäinen liikkuminen, säännöllinen syöminen, säännöllinen nukkuminen (samoihin aikoihin nukkumaan meno ja herääminen)?

Vierailija
15/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä on varmaan mietitty vuosien aikana, toivottavasti, mutta

- onko verikokeet otettu, mm. ferritiini

- onko traumataustaa (kiusaamista, pahojen asioiden tapahtumista jne.)

- onko mietitty, onko liitännäissairautta kuten ADHD, kaksinsuuntaista, autismia jne.

- voiko olla lisäksi hormonaalista oirehdintaa (esivaihdevuodet/vaihdevuodet)

Mistä itse ajattelet että oireilusi johtuu? Onko koko 10 vuotta ollut yhtä paha olo, vai

Kaikki mahdolliset verikokeet on otettu. Ei ole tutkittu liitännäissauraksia.olen kyllä tuota autismia itse pohtinut ja kaksisuuntaista, kun hyvä olo on sitten niin hyvä,että olen liiankin ylimielinen ja antelias. Väkivaltaa kokenut nuoruudessa parisuhteessa jolloin esikoiseni syntyi. ja lapsena naapurin setä yritti että koskettelen sitä,siitä koin häpeää. Näitä on puitu mtt,ssä. 

Aina paha olo,joskus vähän parempi, Raskauden aikana varsinkin puoleen väliin oloni oli kohtalaisen ok. Sairastuin synnytyksen jälkeisen masennukseen ja mies hoiti lasta 8kk 80%. Ja hoitaa vieläkin enemmän mitä minä. Sekin tuntuu pahalta. En käytä hormoonallista ehkäisyä kun pää ei kestä. Olen 35v 

Vierailija
16/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavaa masennusta sairastava ei kuulu työelämään. Keskivaikeaa tai lievää masennusta sairastava voi käydä töissä mutta silloinkin tarvittaisiin tukioimia. 

Vierailija
17/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieliopillisesti oikea sanamuoto: minulla on

Vierailija
18/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapee on taas näitä vinkuvia luusereita.

Vierailija
19/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti miettinyt että miksi jotkut lopettaa nuo keskustelut? Siksihän siellä käydään että voi purkaa asioita

Vierailija
20/23 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor tekee olon turtuneeksi. Kannattaa jött se pois. Hammastapurren 5 km lenkille päivittäin. Hammast purren kaikki sokeri, herkut ja viinakset pois. Hammasta puheen suoritat päivän rutiinit. Hanki harrastus ja ehkä lemmikki. Olo helpottaa pikkuhiljaa. Hitaasrinmutta varmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän