Miten ihmeessä työmarkkinatuella oleva työtön voi pärjätä
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä olekkaan tarkoitus pärjätä vaan selvitä hengissä niin kuin monissa muissakin tuissa. Te tuilla elävät olette vaan unohtaneet tämän ja te olette tottuneet liikaa niin sanottuu ilmaiseen elämään kun veronmaksajat joutuu maksamaan teidän elämisen. Hanki töitä niin saat semmoiset tulot millä pärjää jos et niin ole kiitollinen että tuommoinen kiittämätön pummi pidetään edes hengissä.
On toisaalta väärin ettei suomessa ole oikeaa nälkäkuoleman ja kodittomuuden pelkoa kun se aiheuttaa juuri tuon ajattelumallin että "ei minun tarvi nähdä vaivaa tai poistua mukavuusalueelta tai tehdä töitä kun muut on velvoitettuja elättämään minut vaikka en sitä edes itse halua tehdä"
Jos ihmisillä olisi jonkunlainen pakko kehittää itseään että saisi edes itsensä elätettäväksi tämä yhteiskunta muuttuisi paremmaksi kaikille eikä pelkästään tukipummeille
Hanki töitä? Mitähän luulet mun tänäänkin tehneen. Olen hakenut töitä!!
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä pärjääkkään. Tuohon tulee vielä asumistuki ja mahdollisesti toimeentulotuki. 600€ riittää asumiseen. Ruokaan ja muuhun jää vielä n.500€. Hyvin pärjää. Enemmän se on kuin työssä käydessä kun ulosoton jälkeen ei jäänyt ku 870€ ja sillä olisi pitänyt elää. Tuesta ei voi viedä kuten palkasta.
Mihinkään ei sitä rahaa oikein tietenkään käytetä mitä ilman voi elää. Voi unohtaa harrastukset, matkustelut, shoppailut, ravintolat, sukujuhlat, jäätelökioskit, elokuvat, mökkiviikonloput, hyväntekeväisyyden ym. Mitä jotku pitää normaalina elämänä. Lomalla voi bussilla mennä kylään ja käydä syömässä pikaruokaa. Se on luksusta. Joitakin asioita voi onneksi tehdä myös ilmaiseksi.
Jaa. 800 tuesta korkea vero pois. Asumistukea saan 180 e. Yhteensä siis jotain alle 800 elämiseen. Vaikeaksi menee. Lainatkin on maksettava.
Ja lisään: ei oikeutta tt-tukeen. Vuokra yli 500 ja halvempaa ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tällä pärjääkään, joka päivä yhtä tuskaa kun ei rahaa ruokaan, saati laskuihin.
Pärjään joten kuten, koska asumismenoni ovat 0 euroa, mutta muutinkin kuukausi sitten vanhempieni luokse. Asun täällä kunnes saan töitä ja talouteni töistä saamillani palkkarahoilla kuntoon.
Ilminen asunto ja pärjäät "joten kuten" 600 eurolla? Mihin sinä sen rahan tuhlaat? Tuossa on aivan liikaa kuukauden ruokaan ja vaatteisiin. Muuta et tarvitse kun sääsuoja sinulla jo on.
Typerys. Sehän ei sinulle kuulu millään tavalla mitä rahoillani teen ja en niitä tuhlaa, vaan joudun ostamaan lääkettä, johon ei saa Kela-Gold-Card-korvausta. Ilman lääkettä kuolisin.
Miksi nimittelet muita? Kyllähän se kuuluu kun veromaksajien rahoilla elät. Minä olen yksi sinun elättäjistäsi. Aiotko maksaa takaisin?
Hyvä kun itsekin tajuatte että ette pärjää ilmasiella rahalla. Miten kauan kestää että tajuatte sen, että olisi korkea aika tehdä sille asialle jotain? Ihan itse siis, eikä odottaa valmista ratkaisua muilta eikä etenkään ilmaisia tukia muiden maksamista veroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki työttömät ole köyhiä.
Ei niin. Minulla on ollut enempi rahaa nyt työttömänä ollessani kuin aiemmin. Saan ansiosidonnaista (lisäpäivät) + ove.
Uudet työttömät ei saa.
Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista ja oven ikärajaa nostetaan.
Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle palkkatukityöpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tällä pärjääkään, joka päivä yhtä tuskaa kun ei rahaa ruokaan, saati laskuihin.
Pärjään joten kuten, koska asumismenoni ovat 0 euroa, mutta muutinkin kuukausi sitten vanhempieni luokse. Asun täällä kunnes saan töitä ja talouteni töistä saamillani palkkarahoilla kuntoon.
Ilminen asunto ja pärjäät "joten kuten" 600 eurolla? Mihin sinä sen rahan tuhlaat? Tuossa on aivan liikaa kuukauden ruokaan ja vaatteisiin. Muuta et tarvitse kun sääsuoja sinulla jo on.
Typerys. Sehän ei sinulle kuulu millään tavalla mitä rahoillani teen ja en niitä tuhlaa, vaan joudun ostamaan lääkettä, johon ei saa Kela-Gold-Card-korvausta. Ilman lääkettä kuolisin.
Mi
MENE TÖIHIN KUIN OLISI JO!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Minulla on ollut enempi rahaa nyt työttömänä ollessani kuin aiemmin. Saan ansiosidonnaista (lisäpäivät) + ove.
Uudet työttömät ei saa.
Mikä on ove?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudet työttömät ei saa.
Mikä on ove?
Saa eläkettä lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan tätä yhteiskuntaa. Jos ei lapsia olis hankkisin aseen ja menisin lähimpään virastoon.
Samat sanat. Mulla rahat riittää juuri ja juuri, olen pienellä eläkkeellä eikä kelan avustuksiin ole ollut tarvetta. Suurin ongelma on se, kun on sairas eikä saa apua julkiselta. Selkä paskana, samoin lonkat ja polvi, muitakin diagnooseja puolenkymmentä. Yksityisellä voisin pystyä rahan puolesta käymään kerran pari vuoteen maksan lääkärinpalkkion. No, se ei paljon lämmitä, kun pitäisi ne rahat riittää magneettikuviin ja labrakokeisiinkin. Ja rahat ei riitä. Väkisinkin miettii, että miten tätä kestää, toivon nopeaa ja äkillistä poistumista.
Tarkenna vielä, että toivon nopeaa poistumista itselleni, en muille.
Tuohon loukkuun kun joutuu niin sieltä nouseminen on päivä päivältä vaikeampaa. Kun rahat ei riitä kuin hengissä pysymiseen niin elinpiiri alkaa kutistua samojen rutiinien toistamiseen koska ei ole varaa yllätyksiin. Sitten sitä eristäytyy kun kokee olevansa epäonnistunut ja muita huonompi kun ei ole kyennyt työllistymään. Epäonnistumisen tunnetta taas ruokkii kun jatkuvasta hakemisesta huolimatta ei kelpaa mihinkään töihin. Jos tuohon päälle tulee vielä ulkopuolelta syyllistämistä miksi et mene töihin niin pitää olla todella vahva itseluottamus että jaksaa sinnikkäästi yrittää lannistumatta.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon loukkuun kun joutuu niin sieltä nouseminen on päivä päivältä vaikeampaa. Kun rahat ei riitä kuin hengissä pysymiseen niin elinpiiri alkaa kutistua samojen rutiinien toistamiseen koska ei ole varaa yllätyksiin. Sitten sitä eristäytyy kun kokee olevansa epäonnistunut ja muita huonompi kun ei ole kyennyt työllistymään. Epäonnistumisen tunnetta taas ruokkii kun jatkuvasta hakemisesta huolimatta ei kelpaa mihinkään töihin. Jos tuohon päälle tulee vielä ulkopuolelta syyllistämistä miksi et mene töihin niin pitää olla todella vahva itseluottamus että jaksaa sinnikkäästi yrittää lannistumatta.
Kannattaa siis tehdä nopeasti jotain eikä jäädä lepäilemään ja kirjoittelemaan nettipalstoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi, että ne pärjäävät?
Osa-aika töitä ei käytännössä voi ottaa, tai saatat menettää koko tuen.
Opiskella ei saa, vapaaehtoistyötä ei saa tehdä.
Hallitus haluaa, että me katoamme ihmisinä kokonaan.Mitä tästä voi päätellä? Suomessa on läpimätä osaamaton ja kokematon hallitus, joka syöksee Suomea yhä syvemmälle perikatoon.
Hallitusta haukkuvat juuri ne tukia saavat loiset, toisten mielestä hallitus on erittäin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi, että ne pärjäävät?
Osa-aika töitä ei käytännössä voi ottaa, tai saatat menettää koko tuen.
Opiskella ei saa, vapaaehtoistyötä ei saa tehdä.
Hallitus haluaa, että me katoamme ihmisinä kokonaan.Mitä tästä voi päätellä? Suomessa on läpimätä osaamaton ja kokematon hallitus, joka syöksee Suomea yhä syvemmälle perikatoon.
Hallitusta haukkuvat juuri ne tukia saavat loiset, toisten mielestä hallitus on erittäin hyvä.
Niin ja mitä ne tukia saavat tekevät seuraavissa vaaleissa? Äänestävät demareita eli sitä tahoa mikä on tämän kaiken aiheuttanut. Merkkejä on jo, demareiden kannatus on selvästi kasvussa. Ei noilla siipeilijöillä kovin pitkälle ajatus riitä. Tosin se nyt varmaan on yksi pääasiallisista syistä siihen miksi ylipäätään elävät muiden rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudet työttömät ei saa.
Mikä on ove?
Ove Rehn?
Tästä voi päätellä että nykyinen hallitus tekee hyvää työtä. Ei vastikkeetonta rahaa pidäkään jakaa holtittomasti, ei sellaiseen ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Entisenä yrittäjänä en saa tukea koska edelleen katsotaan yrittäjäksi. No onhan tuolla firman tilillä rahaa niin käytellään ne ensiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudet työttömät ei saa.
Mikä on ove?
Saa eläkettä lisäksi.
Mitä eläkettä? En ole ikinä kuullutkaan vaikka itse olen jo kuusikymppinen
Eihän me hyvin pärjätäkään. Varsinkin me, joilla vain yksi aikuinen taloudessa. Olen itse 100 prosenttinen yksinhuoltaja, en ole mikään WT vaan ihan ollut veronmaksaja suurimman osan elämästäni. Elämä vain heittänyt vaikeuksia rattaisiin. Jouduin lopettamaan vakituisen työn, missä olin 15-vuotta, jouduin luopumaan rakkaasta työstäni yksinhuoltajuuden vuoksi. Tätä surin pitkään, mutta lapsen etu meni edelle. Toimin matkailualalla ja reissasin joka viikko ulkomailla. Lapsen isästä ero tuli alkoholin vuoksi. Lapseni ansaitsi selvän lapsuuden selvän vanhemman kanssa. Elämässä tulee näitä karikoita, ei kaikilla asiat suju kuin satukirjasta. Nämä ihmiset, joilla kaikki asiat hyvin ja olleet aina hyvin, eivät pysty ymmärtämään sitä, millaista se on kun tulee haasteita elämässä. Meidän poliittiset päättäjät ovat erittäin tyhmiä joka kaudella, sieltä ei älyä löydy. Jos Suomi kohdistaisi kaikki verorahat suomalaisten hyvinvointiin, tämä olisi oikea hyvinvointivaltio. Mielestäni Suomella ei ole varaa toimia koko maailman sostoimistona, eikä lähetellä rahaa Afrikkaan sun muualle. Meillä ei ole varaa tällaiseen. Suomen on AIKA HUOLEHTIA OMISTA KANSALAISISTAAN, minäkin tälle maalle aika isot verot maksanut. Haluan jotain vastinetta tilalle, kun minulla on vaikeaa. Minulla on säästöjä, joten toimeentulotukea en saa. Ja kaikki, jotka vikisee että pitääkin käyttää säästöt, mietipä sitä jos joutuisit itse siihen tilanteeseen, että joudut käyttämään säästösi ja elämä on vaikeaa, olet maksanut törkeitä veroja tälle maalle, mutta et saa mitään vastinetta takaisin. Suomessa mikään ei ole ilmaista, sinä olet maksanut ne veroissa, joten ilmaisia palveluita ei ole.