Miten ihmeessä työmarkkinatuella oleva työtön voi pärjätä
Kommentit (227)
"Et omista mitään ja olet onnellinen." Se asunto on pistettävä myyntiin.
Vuokralla saa asumistukea.
Jos asuu puolison kanssa niin ei saa muita tukia.
Työssäkäyvä puoliso ei voi käydä lounasravintolassa vaan ruoat tehdään itse ja eväät töihin. Sama juttu, jos itse saa määräaikaisen työn niin eväät töihin.
Ei tällä pärjääkään, joka päivä yhtä tuskaa kun ei rahaa ruokaan, saati laskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vuokralla saa asumistukea.
Jos asuu puolison kanssa niin ei saa muita tukia.
Työssäkäyvä puoliso ei voi käydä lounasravintolassa vaan ruoat tehdään itse ja eväät töihin. Sama juttu, jos itse saa määräaikaisen työn niin eväät töihin.
Miksi vuokralla asuvat aina jaksaa jakaa tuota omaa katkeruuttaan kun omistusasujalla menee työt alta. Ei omaa asuntoa myydä, varsinkaan tällaisina aikoina
Ei sillä olekkaan tarkoitus pärjätä vaan selvitä hengissä niin kuin monissa muissakin tuissa. Te tuilla elävät olette vaan unohtaneet tämän ja te olette tottuneet liikaa niin sanottuu ilmaiseen elämään kun veronmaksajat joutuu maksamaan teidän elämisen. Hanki töitä niin saat semmoiset tulot millä pärjää jos et niin ole kiitollinen että tuommoinen kiittämätön pummi pidetään edes hengissä.
On toisaalta väärin ettei suomessa ole oikeaa nälkäkuoleman ja kodittomuuden pelkoa kun se aiheuttaa juuri tuon ajattelumallin että "ei minun tarvi nähdä vaivaa tai poistua mukavuusalueelta tai tehdä töitä kun muut on velvoitettuja elättämään minut vaikka en sitä edes itse halua tehdä"
Jos ihmisillä olisi jonkunlainen pakko kehittää itseään että saisi edes itsensä elätettäväksi tämä yhteiskunta muuttuisi paremmaksi kaikille eikä pelkästään tukipummeille
Kieltämättä on hetkiä jolloin huokaisee helpotuksesta, ettei ole sitö asuntolainaa. Juuri nyt tuntuu myös hyvältä, ettei ole kumppaniakaan, eikä lapsia. - Sitä pärjään toistaiseki -koputtaa puuta- kun on pysynyt terveenä ja tosieksi säilyttänyt uskonsa siihen. että sasi taas töitä ja työttömyysjakso jäisi lyhyeksi. - Oeln tehnyt työurani välillä töissä välillä työttämänä. ei tämä aina helppoa ole ollut, vallankin kun olen yrittänyt myös tavoitteena, että en joutuisi turavutumaan toimeentulotukeen; osta en ole varma mahtaisnkosaada kun edellisestä työssäolojaksosta onnistuin säästämään puskuria. Minulla on huomattava tarve yrittää elää omillani. Ja toimeentuloon hakeutumine merkitsisi muutosta niin, että olisin isoveljen tai siskon huomattavassa tarkkailussa ja valvonnassa; joskus tuntuu, että osa ehdollisen vankeustuomion saaneet voivat elää vapaammin tai yhtä vapaasti kuin toimeentuen saajat. Tavallaan tämä on oikeinkin mutta sitten taas tulee iso mutta. Eikai kukaan halua toimeentuen asiakkaaksi ja saajaksi, niin kauan kun on muitakin vaihtoehtoja, vaikka nuo vaihtoehdot vaatsiit ponnisteluja ja päätä välillä vähän kiristäisi ja huoli tomieentilosta ahditaisi mieltä useita kymmeniä kertoja viikon aikana,
Ei sillä pärjääkkään. Tuohon tulee vielä asumistuki ja mahdollisesti toimeentulotuki. 600€ riittää asumiseen. Ruokaan ja muuhun jää vielä n.500€. Hyvin pärjää. Enemmän se on kuin työssä käydessä kun ulosoton jälkeen ei jäänyt ku 870€ ja sillä olisi pitänyt elää. Tuesta ei voi viedä kuten palkasta.
Mihinkään ei sitä rahaa oikein tietenkään käytetä mitä ilman voi elää. Voi unohtaa harrastukset, matkustelut, shoppailut, ravintolat, sukujuhlat, jäätelökioskit, elokuvat, mökkiviikonloput, hyväntekeväisyyden ym. Mitä jotku pitää normaalina elämänä. Lomalla voi bussilla mennä kylään ja käydä syömässä pikaruokaa. Se on luksusta. Joitakin asioita voi onneksi tehdä myös ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
"Et omista mitään ja olet onnellinen." Se asunto on pistettävä myyntiin.
Persujen 100% takinkäännös. Ennen vaaleja oltiin Wef agendaa ja sosialismia vastaan. Hallituksesa ollaan sinivärisiä kommareita ja globalisteja. Toivottavasti sinimustat kerää aisuroituneitten persujen äänet.
Vierailija kirjoitti:
Ei tällä pärjääkään, joka päivä yhtä tuskaa kun ei rahaa ruokaan, saati laskuihin.
Olen tosi pahoillani puolestasi ja kaikkien muidenkin samassa tilanteessa olevien puolesta. Ei ihmisen elämä pitäisi olla tuollaista henkiinjäämistaistelua.
Päättäjille tiedoksi, erityisesti ministeri Purralle, teidän toimenne, ihmisten nyöryyttäminen ties minkä kaunan vuoksi kostautuu teille ja puolueillenne. Teillä on kaksi vuotta aikaa ja sen jälkeen moni teistä on poliittinen ruumis.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä pärjääkkään. Tuohon tulee vielä asumistuki ja mahdollisesti toimeentulotuki. 600€ riittää asumiseen. Ruokaan ja muuhun jää vielä n.500€. Hyvin pärjää. Enemmän se on kuin työssä käydessä kun ulosoton jälkeen ei jäänyt ku 870€ ja sillä olisi pitänyt elää. Tuesta ei voi viedä kuten palkasta.
Mihinkään ei sitä rahaa oikein tietenkään käytetä mitä ilman voi elää. Voi unohtaa harrastukset, matkustelut, shoppailut, ravintolat, sukujuhlat, jäätelökioskit, elokuvat, mökkiviikonloput, hyväntekeväisyyden ym. Mitä jotku pitää normaalina elämänä. Lomalla voi bussilla mennä kylään ja käydä syömässä pikaruokaa. Se on luksusta. Joitakin asioita voi onneksi tehdä myös ilmaiseksi.
Kaikki ei saa toimeentulotukea eikä asumistukea.
Ei sillä pärjääkään. Tämän hallituksen toimien jälkeen, kun suojaosa poistettiin, ei pärjää edes osa-aikatyöllä työmarkkinatuen ohessa. Onneksi on vähän extraa sentään tilillä, sitä parempaa tienestiä odotellessa, sillä on pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi, että ne pärjäävät?
Osa-aika töitä ei käytännössä voi ottaa, tai saatat menettää koko tuen.
Opiskella ei saa, vapaaehtoistyötä ei saa tehdä.
Hallitus haluaa, että me katoamme ihmisinä kokonaan.Jos ei ole millään tavalla hyödyllinen yhteiskunnalle tai kansalle niin miksi semmoinen pitäisi väkisin pitää edes elossa?
Ajattelet ilmeisesti näin myös sairaista, vanhuksista ja vammaisista? Mitä jos sinulta menee työkyky? Pitääkö antaa kitua hengiltä kun olet yhteiskunnalle vain taakka? Työttömänä tuki yhteiskunnalle voi olla näkymätöntä vaikka se on olemassa. Vaikka naapurin vanhusta auttava, henkistä tukea uupuneelle ystävälle antava tai lapsiaan kotona hoitava voi tuoda yhteiskunnalle säästöä joka ei näy laskelmissa.
Täytyy olla tosi hyvät ruoanlaittotaidot, että pärjää työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla tosi hyvät ruoanlaittotaidot, että pärjää työttömänä.
Ja aina kun saa työtä pitää palkkarahat säästää työttömyysajan ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi pahoillani puolestasi ja kaikkien muidenkin samassa tilanteessa olevien puolesta. Ei ihmisen elämä pitäisi olla tuollaista henkiinjäämistaistelua.
Päättäjille tiedoksi, erityisesti ministeri Purralle, teidän toimenne, ihmisten nyöryyttäminen ties minkä kaunan vuoksi kostautuu teille ja puolueillenne. Teillä on kaksi vuotta aikaa ja sen jälkeen moni teistä on poliittinen ruumis.
Onhan se hemmetin näyryyttävää edes miettiä töihin menoa
Muut elää omalla palkallaan, maksaa siitä kaikki pakolliset kulut, kun pummille maksetaan asumiset, kodinkoneet, bussiliput ja päälle jää vielä käyttörahaakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei saa toimeentulotukea eikä asumistukea.
Jotain muuta rahan lähdettä on silloin esim. Perintä tai puolison palkka. Silloin otetaan sieltä
Työmarkkinatuki, asumistuki, toimeentulotuki. Laitoin auton pois, kokkaan itse halvat ja terveelliset ruuat. Ryypätä ei oo varaa kuin kerta viikkoon, ja nikotiinipusseja ei voi ottaa tuplana usein. Tosin kohta muutan halvempaan asuntoon, niin jää rahaa käydä useammin baarissa.
Kuka sanoi, että ne pärjäävät?
Osa-aika töitä ei käytännössä voi ottaa, tai saatat menettää koko tuen.
Opiskella ei saa, vapaaehtoistyötä ei saa tehdä.
Hallitus haluaa, että me katoamme ihmisinä kokonaan.