Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

matkustelusta asiaa...

13.09.2008 |

heips!

meillä on neiti 9kk ja saatamme lähteä marraskuun alussa etelän lämpöön viikoksi. ( neiti olis sillo reilu 10kk)

eli eikös rattaat mene ruumassa ilman lisämaksua? ja lapsi matkustaa vanhempien sylissä?

entäs ruokapuoli, oletteko ottaneet omat mukaan, vai saako tuolta kanarian saarilta kuinka hyvin purkkiruokaa??

olen käynyt kanarian saarilla kerran, yli 7 vuotta sitten... eipä sitä silloin ajatellut että joskus lähtisi sinne lapsen kanssa.

mitä muita asioita on otettava huomioon pienen lapsen kanssa matkustaessa? tosissaan tämä on ensimmäinen lomamatkamme.... kiitoksia jos joku kehtaisi vastailla, en löytänyt tuolta viesiketjuista vastauksia mielessä pyöriviin kysymyksiin..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole lapsen kanssa matkustanut mutta ottanut jo asioista vähän selvää kun matka joskus haaveissa on.

Eli rattaat menee käsittääkseni ruumassa matkatavaroiden seassa maksutta, mutta kannattaa säästää se suomessa niille saatu suojapussi, paluumatkalle ei sellasita saata saadakaan. Ruuat ottaisin mukaan mahdollisimman pitkälle, koska ruokien maku voi olla ihan erilainen, mutta purkkiruokia on yleensä hyvin saatavilla. Tosin ainakin Kreetalla maksoi kuulema reippaasti enemmän kuin Suomessa.

Lisäksi varaa reissuun lapselle kuumelääkettä. Desinfiointiaine käsille on kätevä tapa pestä myös lapsen käsiä tarvittaessa. jos hotellihuone on ilmastoitu niin lämmintä yövaatetta on hyvä olla mukana.

Ei muuta kuin hyvää matkaa teille, tässä vain muutama vinkki.

Virpi

Vierailija
2/6 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksia paljon vastauksesta :)

matkakin varattu 14.11.08 playa del ingles (vai mikä se nyt oli) kutsuu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin Kanarialla pari vuotta sitten tuolloin 11kk vanhan lapsemme kanssa. Purkkiruoat raahattiin mukana samoin vaipat. Ja onneksi raahattiin, silä purkkiruokien valikoima oli surkea ja hinta hirvittävä! Vaipat myös maksoivat maltaita.

Rattat menevät ruumassa maksutta ja sinne ollaan aina matkustaessamme (viime viikolla viimeksi:-D) saatu ujutettua samaan pussiin myös nuo vaipat ilman mukinoita. Ja se pussi todellakin kannattaa säilyttää sillä uutta sellaista ei Las Palmasin kentältä saa.

Oikein hauskaa lomaa:-)

Vierailija
4/6 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli hyviä vinkkejä, kiitosta :)

meillä oli tossa eilen appiukon kanssa vääntöä noista vaipoista ja ruuista. mie olen sitä mieltä että mahollisimman paljon täältä mukaan, hän sitä mieltä että ostetaan sieltä. noh, miusta tuntuu että mie voitan tän kiistan ;) mielummin otan suomesta mukaan, tietää ainaki n mitä muksulle syötää ;)

Vierailija
5/6 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Me olemme olleet lasten kanssa ympäri maailmaa ja Kanarian saarillakin pari kertaa ja mun mielestä siellä on ihan hyvä valikoima etenkin vaippoja (Huggies vaippoja, joita ei käsittääkseni enää Suomesta saa... valitettavasti) Dodot on sama Espanjassa kuin meillä Pampers... Ruokaakin löytyy, etenkin suurimmista supermercadoista saa ihan hyviä purkkiruokia, itse otin kuitenkin muutamia mukaan kaiken varalta. Aika paljon saa purkkeja raahata mukana viikon reissulle... Espanjassa saa mm HIPP organic ja Nestlen vauvan ruokia, ihan samaa tavaraa ovat kuin meidän purkkiruoat ;:). Almiron on sama kuin meidän NAN tai UK:n cow&gate, sitä saa vaan apteekista muistaakseni. Matkarattaat menevät tosiaan pussissa ruumaan, säilytä pussi :). Mukavaa matkaa.

Vierailija
6/6 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vasta yksi lapsi, mutta muutama reissu ehditty tehdä, tosin ei just nyt Kanarialla. Mä en ole kyllä ottanut ruokia ja vaippoja kuin 1-2 päivän tarpeet mukaan ja loput sitten hommannut paikan päältä.

Ja kai siellä(kin) nyt myydään ihan tuoreita hedelmiäkin kaupasta, joten niitä voi antaa välipaloiksi. Jos nyt sitten ajattelee, että varsinaiset ruoat toisi, niin en mä nyt ainakaan kaikkia välipaloja toisi.

Pari neuvoa turvatarkistuksista. Mä olen joutunut avaamaan ja maistamaan kaikki käsimatkatavaroissa olevat lastenruoat, joten kannattaa ottaa varmuuden varoksi mukaan sellaisia purkkeja, jotka voi sulkea uudelleen tai oma suljettava rasia mukaan. Jos et enää imetä, niin mä ottaisin korviketta maitojauheena mukaan. Koneesta saa lämmintä vettä lentoemoilta. Niitä avattuja korvikepurkkeja ei ole kiva kuskata kädessä ja pilallekin menee jos pitkä lento.

Lomalennolla ei varmaankaa saa ottaa turvakaukaloa koneeseen sisään, mutta jos kone ei ole täynnä, niin kantsii kysyä. Paljon helpompi on itsekin syödä, jos ei tarvitse pitää lasta sylissä.

Kannattaa varautua siihen, että lasta joutuu myös kantamaan lentokentällä (voi käydä niin, että sekä rattaat että turvakaukalo menevät ruumaan). Kantoreppu tai liina on mun mielestä ihan ehdoton.

Mä en tiedä millaiset ylipainokäytännöt noilla lomalennoilla on, mutta sitäkin kantsii varoa. Mä toin Lontoosta sikakalliit vaipat, kun matkalaukkuun hyvin mahtui ylijääneet, mutta sitten maksoinkin 10 puntaa ekstraa kiloa kohti. Äkkiä sitä painoa tulee kun on rattaat ja turvakaukalo mukana. Tosin monilla lentoyhtiöillä noita ei lasketa painoon mukaan.