Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17-vuotias ei halua enää tulla toiseen vuoroviikkokotiin

Vierailija
13.11.2024 |

Vuoroviikkoja ollut nyt kuutisen vuotta, itse muutin vuosi sitten uuden miehen luokse. Täällä on lapselleni kaikki järjestetty, vanhan huoneen tavarat tuotiin tänne kaikki. Teini on mielestäni viihtynyt ja tulee oikein hyvin toimeen miesystäväni kanssa. Mitään riitoja ei ole ollut. 

Nyt on käynyt niin, ettei tule tänne vaihtopäivänä, vaan vasta joskus keskellä viikkoa, jos silloinkaan. Tykkää olla itsekseen ja nyt kun ei ole taaskaan tulossa, sanoo ettei vaan jaksa tulla.

Pitäisikö huolestua? Pakottaa tulemaan? Teinin isän kanssa emme ole väleissä, joten asiasta ei voi keskustella, mutta toistaiseksi hänelle on ollut ok, että teini on siellä.

Muita lapsia ei ole mukana kummassakaan kodissa.

Äitinä olen huolestunut, eikö tämä nyt toimikaan. 

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ikäisen täytyykin jo itse saada päättää. 

Vierailija
2/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varmaa että uusi miehesi ei käytä tytärtäsi hyväkseen?  Näitä välillä tulee esille, juuri oli lehdessä yksi tapaus 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin tuon ikäisenä jo toista vuotta omillani. Anna nuoren päättää.

Vierailija
4/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko varmaa että uusi miehesi ei käytä tytärtäsi hyväkseen?  Näitä välillä tulee esille, juuri oli lehdessä yksi tapaus 

Missä luki että on tyttö. Mä taas ajattelin jotenkin heti että kyse on pojasta. 

Vierailija
5/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuosta on turha kysyä uudelta mieheltäsi. Selvitä muilta 

Vierailija
6/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuon ikäisen täytyykin jo itse saada päättää. 

Tuon ikäinen saa päättää.

Vierailija
7/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini ei halua tulla "kotiin", joka ei tunnu kodilta. Se, että siellä on yhdessä huoneessa omat vanhat tavarat ei paljoa vaikuta, jos muuten paikka ja siellä asuva toinen aikuinen on vieras. 

8/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole tavallista, että teini-iköisenä ollaan enemmän vain toisessa kodissa? Voittehan te siten koulun joululomalla viettää pidemmän pätkän yhdessä. Ja ymmärrän hyvin, ettei se lapsi halua enää mielellään tulla Suk luokse, kun siellä on se vieras mies 

Vierailija
9/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nyt ylipäänsä suostuvat tuohon vuoroviikkoasumiseen vain pakon edessä. Kuka haluaa asua kahdessa kodissa? Ei kukaan. Tai toisten lemmenpesässä? Ei kukaan. Pienet lapset tekevät, miten käsketään, koska ovat pieniä ja kaipaavat toista vanhempaa. Jotain teiniä kiinnostaa kuin kilo kiviä. 

Vierailija
10/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotien välillä ramppaaminen on rankkaa

Vierailija
11/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää, ettei halua. Sinun uusi kotisi ei tunnu teknistä hänen kodiltaan. Tuon ikäistä et voi enää mitenkään pakottaa vaan hän saa päättää itse.

Vierailija
12/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi 7v. niin pitäisi miettiä tarkemmin, mutta 17vuotiasta on kuunneltava ja hänen näkemystään kunnioittaa. Yleensä tuon ikäiset jo tekevät pesäeroa äidistään. 

Vierailija
13/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 12-vuotiasta kuullaan missä hän haluaa asua. 17-vuotiasta et voi pakottaa asumaan luonasi. Älä syyllistä myöskään häntä.

Sukulaisperheen erolapset eivät halunneet pahoittaa isänsä mieltä, joten he suostuivat täysi-ikäisyyteen asti käymään isällään vuoroviikoin, vaikka isän luona oli uuden perheen vuoksi ahdasta ja nukkuivat esim. olohuoneen sohvalla. Olisivat mieluummin olleet äidillään, joka asui isossa talossaan yksin ja jossa heillä oli omat huoneet.

Vierailija
14/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko itse kulkisit kahden kämpän väliä. Lasten on pakko mennä mihinkä viedään mutta kun alkaa tulla omaa tahtoa, ei heittopussina enää onnistu. Voittehan puhua näköpuhelimella.

Vierailija
15/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kommentoi

Teini on poika. Uuden mieheni hän on tuntenut viitisen vuotta, eli ei ole mikään uusi tuttavuus hänelle. 

Tänne muuttoa mietittiin pitkään ja myös teiniltä kysyttiin, hänellä ei ollut mitään sitä vastaan. Vaikuttaa täällä ollessaan viihtyvän, vaikka tosiaan on aika paljon omissa oloissaan. Mitään kapinointia ei ole missään vaiheessa ollut ja on muutenkin kiltti lukiolainen. 

Ymmärrän, että ikää on jo sen verran että saa itse päättää, mutta tuntuu pahalta ettei halua tänne tulla. Nytkin erikseen vielä kysyin, että onko jokin asia miksei tänne halua tulla niin vastasi, ettei ole. On näin sanonut ennenkin.

Ja täällä on hyvät olosuhteet, ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä ollaan. Ymmärrän pointin, ettei tämä välttämättä niin tunnu omalta kodilta kuin esim. isänsä koti jossa on sen reilu kuusi vuotta asunut.

Vierailija
16/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa pakottaa. Tapaa itse poikaasi jossain hetki, vaikka autossa hänen pihassa. Ja soitelkaa tms. Uusi miesystävä ei ole ehkä tuttu hänelle ja uusi asuntosi. Ja vanha huone oli tuttu. Joku ei resonoi nyt jossain ja sen ikäinen etsii yleensä jo omaa asuntoa, ei ole enää lapsi. Osa opiskelee tai harrastaa, seukkaa. Jospa se siitä. Ehkei osaa nukkua vieraassa paikassa.

Vierailija
17/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini haluaa selvästi asua vakituisesti yhdessä kodissa ja kaikesta päätellen isän luona. Miksi et suostuisi siihen? Käy luonasi sitten harvemmin.

Vierailija
18/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala viettää aikaa poikasi kanssa muissa merkeissä. Mitä hän tykkää tehdä? Itse hakisin kahville, shoppailemaan, leffaan, syömään, jne. Jotain sellaista jonka merkeissä voi vaihtaa kuulumisia. Kyllä poika vielä äitiäänkin tarvitsee vaikka ei haluakaan tulla enää vuoroviikoin. 

Vierailija
19/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kommentoi

Teini on poika. Uuden mieheni hän on tuntenut viitisen vuotta, eli ei ole mikään uusi tuttavuus hänelle. 

Tänne muuttoa mietittiin pitkään ja myös teiniltä kysyttiin, hänellä ei ollut mitään sitä vastaan. Vaikuttaa täällä ollessaan viihtyvän, vaikka tosiaan on aika paljon omissa oloissaan. Mitään kapinointia ei ole missään vaiheessa ollut ja on muutenkin kiltti lukiolainen. 

Ymmärrän, että ikää on jo sen verran että saa itse päättää, mutta tuntuu pahalta ettei halua tänne tulla. Nytkin erikseen vielä kysyin, että onko jokin asia miksei tänne halua tulla niin vastasi, ettei ole. On näin sanonut ennenkin.

Ja täällä on hyvät olosuhteet, ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä ollaan. Ymmärrän pointin, ettei tämä välttämättä niin tunnu omalta kodilta kuin esim. isänsä koti jossa on sen reilu kuusi vuotta asunut.

Onko isänsä luona koulu, kaverit ja/tai harrastukset lähempänä tms.? Tai onko hänellä isän luona joku pöytätietokone tms., mitä ei sinun luona ole?

Vierailija
20/88 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kommentoi

Voisiko olla siirtymä kahden kodin välillä on vain raskasta. Olisiko tähän ratkaisu, että siirtymiä vähennetään ja nuori olisi kaksi viikkoa kerrallaan teillä ja sitten isällään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi