Säästin Kelan tuista läppäriä varten. Nyt sitten mun tuet evättiin kun näkivät 899€ Verkkokauppa veloituksen, mitä ihmettä?!
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset vieläkään oo oppinu ottamaan rahoja käteiseks tai laittamaan ulkolaisille tileille🙄
tai tekemään töitä niinku mä.en ole kenellekään tilivelvollinen paljon mulla on rahaa.
Tuskin kukaan sun 999,99 eurosta on kiinnostunu
mitä paskaa selität???.työtä tekevällä voi olla vaikka miljoona tilillä en ole kato kelalle tilivelvollinen mistään.
Tajusit kyllä pointin. Toi mun luettelema summa on se, mikä sulla korkeintaan on tilillä, joten turhaan täällä auot, kun ei se töissäkäynti oo sulle mitään varallisuutta kerryttäny
vituttko pummia? mun palkka on 4200e kuukaudes
Oikeastaan ei, ennemminkin mietin, että et sä kauheen hyvä rahan kaa oo. Ite oon pienemmästä palkasta saannu yli tuplasti ton säästöön ja sijoituksiin
Kärsitkö peräsuolen laskeumasta vai mihin tarvitset tukia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset vieläkään oo oppinu ottamaan rahoja käteiseks tai laittamaan ulkolaisille tileille🙄
tai tekemään töitä niinku mä.en ole kenellekään tilivelvollinen paljon mulla on rahaa.
Tuskin kukaan sun 999,99 eurosta on kiinnostunu
mitä paskaa selität???.työtä tekevällä voi olla vaikka miljoona tilillä en ole kato kelalle tilivelvollinen mistään.
Tajusit kyllä pointin. Toi mun luettelema summa on se, mikä sulla korkeintaan on tilillä, joten turhaan täällä auot, kun ei se töissäkäynti oo sulle mitään varallisuutta kerryttäny
no sit olet ei kiinosta.
tukireppanoitten ilta itku menossa taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se pitäisi olla, mutta kun Suomessa elätetään ilmaiseksi ihmisiä, jotka ei tänne kuulu, niin vaikeaa olla ahkera ja aloitteellinen. Itse töissä, mutta ymmärrän täysin.
mitä ihmettä pidä jo turpasi kiinni pelle.
"no sit olet ei kiinosta."
Siin tapauksessa en ymmärrä mitä sä täällä huutelet. Mutta en mä toisaalta alun alkaenkaan sua mitenkään fiksuna pitänyt
Vierailija kirjoitti:
"no sit olet ei kiinosta."
Siin tapauksessa en ymmärrä mitä sä täällä huutelet. Mutta en mä toisaalta alun alkaenkaan sua mitenkään fiksuna pitänyt
en mäkään sua.kusipää olet.
Jos Kelan tuista on mahdollista säästää tonnin läppäriin, niin tukia maksetaan liikaa.
Itse ostan läppärini max 200 eurolla Torista, ja minä käyn sentään töissä.
Vierailija kirjoitti:
Monia köyhiä auttaisi läppäri jotenkin, jos ei mene kamalille sivuille. Myös harrastuksissa. Ja haut. Kuten muitakin. Myös yksinäisiä. Tietokoneesta on tehty rahastusmuoto, vaikka sen pitäisi toimia viestinvälineenä. Ei väärien kanssa viestit, vaan joku kiva.
Pitäsi köyhän tai rikkaankin verkostoitua jotenkin. Joku saattaa tuntea jonkun jolla on käytetty läppä tai mitä nyt tarvitaan kaupan. Itse käytän järjestään yli 10 v vanhoja koneita ja Youtuben lisäksi näillä normi sähköpostitukset ja palstailut hoitelee. Tuossa ikähaarukassa niitä on toisinaan saanut muutamalla kympillä tai satasella.
Tää on provo.
Toimeentulotukiasiakas ei pysty säästämään 899 euroa pankkitililleen, koska tuki olisi evätty jo paljon aiemnin. Tukea haettaessa tilillä ei saa olla "ylimääräistä".
Joillekin on tullut ongelmia siitäkin, että kuun lopussa tilillä on rahaa alkukuun vuokraa varten. Esim. tilanteessa, kun työttömyyskorvaus tulee 4 viikon välein, sen nostopäivä aikaistuu joka kuukausi, jolloin se tulee vaikkapa kuun puolivälissä. Jos vuokran maksupäivä on 4.1, siihen täytyy jättää rahaa joulukuun 15 pv tulleesta rahasta. Kela ei aina hyväksy tätä. Näissä tapauksissa vuokra täytyy maksaa etuajassa, että tilillä ei ole liikaa rahaa.
Konalan mies tekee 75 prosenttia palstan provoista.
Vierailija kirjoitti:
Konalan mies tekee 75 prosenttia palstan provoista.
turpaa ja mereen tollanen paska.
Vierailija kirjoitti:
Tää on provo.
Toimeentulotukiasiakas ei pysty säästämään 899 euroa pankkitililleen, koska tuki olisi evätty jo paljon aiemnin. Tukea haettaessa tilillä ei saa olla "ylimääräistä".
Joillekin on tullut ongelmia siitäkin, että kuun lopussa tilillä on rahaa alkukuun vuokraa varten. Esim. tilanteessa, kun työttömyyskorvaus tulee 4 viikon välein, sen nostopäivä aikaistuu joka kuukausi, jolloin se tulee vaikkapa kuun puolivälissä. Jos vuokran maksupäivä on 4.1, siihen täytyy jättää rahaa joulukuun 15 pv tulleesta rahasta. Kela ei aina hyväksy tätä. Näissä tapauksissa vuokra täytyy maksaa etuajassa, että tilillä ei ole liikaa rahaa.
Onpa monimutkaista. Vuokranantaja tykkää. Joskus jos maksaa liuan aikaisin ei hyvä. Nykyaikana varmaan paremmat systeemit ,mutta joskus näinkin kun olen tehnyt niin laskuttaja ei ole löytänyt suoritusta, koska etsinyt sitä eräpäivän läheltä tai jos vaikka eräpäivä marraskuussa ja maksat lokakuussa. Heh ei vissiin hyväksytä. Maksa uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on provo.
Joillekin on tullut ongelmia siitäkin, että kuun lopussa tilillä on rahaa alkukuun vuokraa varten. Esim. tilanteessa, kun työttömyyskorvaus tulee 4 viikon välein, sen nostopäivä aikaistuu joka kuukausi, jolloin se tulee vaikkapa kuun puolivälissä. Jos vuokran maksupäivä on 4.1, siihen täytyy jättää rahaa joulukuun 15 pv tulleesta rahasta. Kela ei aina hyväksy tätä. Näissä tapauksissa vuokra täytyy maksaa etuajassa, että tilillä ei ole liikaa rahaa.Onpa monimutkaista. Vuokranantaja tykkää. Joskus jos maksaa liuan aikaisin ei hyvä. Nykyaikana varmaan paremmat systeemit ,mutta joskus näinkin kun olen tehnyt niin laskuttaja ei ole löytänyt suoritusta, koska etsiny
Yksityisellä voikin olla hankalaa, mutta isoissa yhtiöissä on laskutus reskontrassa ajopäivä tiettyyn aikaan, esim. 21.pv. Kun maksaa tämän jälkeen, suoritus kirjautuu seuraavalle kuukaudelle. Viitekoodi on se ratkaiseva tekijä.
Ai tällä kertaa et säästänyt autoa varten niin kuin yleensä sun postauksissas.
Eli keräsit ylimääräistä tilillesi joten alan ymmärtää kelaa. Kannattaa säästää sukanvarteen ja ostaa käteisellä isot ostokset.