Sosiaalietuuksiin uusia leikkauksia - Hallitus hakee kymmenien miljoonien eurojen säästöjä.
Hallitus haluaa korostaa vanhempien ja sukulaisten vastuuta nuorten ja nuorten aikuisten pärjäämisessä ja turvaverkkona. Erityisesti leikkaukset kohdistuvat nuorten saamaan kuntoutus rahaan ja kuntouttamiseen:
Kommentit (277)
Tuet pois ja jokainen hankkikoon itse rahansa,lorvikatarri ajat ovat ohi..Piste
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois!
Sopii minulle ja samalla myös verot pois niin pysymme tasapainossa.
Kannattaa muuten huomioida tuosta linkitetystä uutisesta yksi kohta. Kuntoutuville nuorille tarkoitettu Nuotti-rahoitus siis poistetaan ja ajatus on, että nämä kuntoutusta tarvitsevat (siis ei vielä työkykyiset) voisivat Nuotti-rahoituksen sijaan saada joko opintorahaa tai työttömyyskorvausta. Siis työkyvyttömät, jotka tarvitsisivat kuntoutusta, jotta he voisivat opiskella tai tehdä töitä. Tällainen on oikeistolainen visio.
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois ja jokainen hankkikoon itse rahansa,lorvikatarri ajat ovat ohi..Piste
Toivottavasti karma iskee ja sairastut vakavasti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta valtiosta ei ole mitään hyötyä ja sitten alkaa tapahtua.
Jos valtio ei halua huolehtia omistaan, miksi omat huolehtisivat valtiostaan.
Jos valtiota ei kiinnosta oman maa oma kulttuuri, mitä hyötyä kansallisvaltiosta on?
Miksi kukaan haluaisi painaa töitä sellaisen valtion edestä, joka vain jatkuvasti heikentää sen omien kansalaisten mahdollisuuksia, polkee heikoimpiaan ja suosii vain varakkaita.
Minkä takia vanhemmat, isovanhemmat ja sukulaiset eivät voi huolehtia omistaan ja auttaa? Miksi sen pitää olla valtio ja kunnat?
Osa vanhemmista ja isovanhemmista on heikossa taloudellisessa asemassa. Ei ole mistä antaa. Pantataan lääkkeiden ostamista, syödään ruokaa, jossa ei ole paljon ravintoa ja ollaan hissukseen siitä, miten vaikeaa elämä on. Ketään ei kiinnosta kauheasti kuulla siitä. Jotkut käyttävät vähät rahansa aikuisen lapsensa auttamiseen.
Suomessa lain mukaan yhden hengen minimi asunistila on 20 neliötä. Opiskelijoilla ja pienillä lapsilla se on puolet aikuisen tilasta sillä pienet lapset eivät vie yhtä paljon tilaa kuin aikuiset vaan mahtuvat hyvin pienempäänkin tilaan kun taas opiskelijat voivat asua soluasunnoissa joissa asunto koostuu kolmesta tai neljästä kymmenen neliön huoneesta.
No sitten taas lisääntyy tt-tukimenot. Mitään ei noillakaan leikkauksilla kyllä säästy. Ainoastaan työllistää kyllä kelaa entisestään ja ajaa heikoimmassa asemassa olevat kokonaan tt-tuen piiriin kelan kontrollin alle.
Mitä jos se kuntoutusta tarvitseva nuori menisi vaikkapa töihin ja maksaa sen kuntoutuksensa itse?
Vierailija kirjoitti:
Voiko enää SAIRAAMPAA HALLITUSTA OLLA. EI VOI.
Mitä pahaa nuoret on tehneet. Tälläkö tosiaan saadaan jotain hyvää aikaiseksi tulevaisuutta ajatellen. Hävetkää jumalauta.
Toivon että joku karma löytyisi noille. Eivät muutoin opi, jos silloinkaan.
Se on aika usein se sota joka saa arvot kohdilleen ja ihmiset puhaltamaan yhteen hiileen. Valitettavasti. Ulkopuolinen vihollinen.
asiahan on niin, ettei yksikään, siis yksikään poliitikko aja suomen, eikä suomalaisten asiaa. ja ne selkärangattomat kun ovat kansalla töissä. niistä pitää tehdä varoittava esimerkki, muille vallanhaluisille isänmaan tuhoajille. bobrikoffin kohtalo jokaiselle pirulle, joka kekkosen jälkeen on eduskunnassa istunut. ihan jokainen niistä joutaa sinne kuuluisille orsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nuorissa on tulevaisuus" sanottiin. Arvatkaa mitä tulee käymään nuorille jotka eivät pääse kuntoutukseen? Heitä ei kuntoututeta, he eivät pääse palaamaan työkykyisiksi ja tulevaisuudessa he tulevat maksamaan yhteiskunnalle enemmän kuin mitä nyt lyhyellä aikavälillä pikasäästetään rahaa. Pitkän tähtäimen säästöt ovat aina halvenpia kuin lyhyen tähtäimen säästöt.
Onneksi on olemassa myös muita vaihtoehtoja kuten kuntoutuksen maksaminen itse.
Ja sitten kun on siirrytty tällaiseen järjestelmään, sitä aletaan soveltaa kaikkeen muuhunkin. Miksi yhteiskunta maksaisi kenenkään syöpähoitoja, selkäleikkauksia, keisarileikkauksia, yleensä mitään, koska ihmisethän voisivat maksaa kaiken itse? Siinä vaiheessa voi alkaa jopa varakkaampia kansalaisia hirvittää tavallisesta keskiluokasta puhumattakaan. Jos perheessä tulee samaan aikaan äidin ja/tai lapsen hengen säästämiseksi tarpeellinen keiksarileikkaus ja isomman lapsen syöpähoito, mutta molempiin ei ole varaa, niin pelastetaanko mieluummin jo olemassa oleva lapsi vai äiti sekä syntyvä lapsi? Siinä onkin keskiluokkaisella perheellä miettimistä, ja mikäli aiemmin tuli äänestettyä Kokoomusta, voi myös (henkiin jäänyt osa perhettä) jälkikäteen miettiä, että kannattiko. Tuota nimittäin on oikeistolainen tapa hoitaa asiat - jokainen on vastuussa itsestään, jokainen voi maksaa itse mitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Ja petteri sen kun virnistelee purran kanssa. Jotenkin tuntuu ettei niitä edes haittaa vaikka kannatus romahtaa, paskaks vaan kaikki.
Ja hoetaan että tehdään jotta säilytetään hyvinvointivaltio. Aika huumoria.
Jos mulla on hyvä kakku ja heitän sen pois jotta voin säilyttää hyvän kakun niin miten mulla on muka se hyvä kakki vielä.
Jos tukitoimintaan ei ole varaa niin sitten niitä ei ole. Ei kai vastuuta voi loputtomiin kasata muiden harteille omasta elämästä. Kyllä jokainen on lopulta vain itsestään ja omista lapsista vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 2000 tamperelaiskotia on saanut Kelalta ikävän kirjeen Nyt heidän pitää muuttaa
Onko pienituloisella lapsiperheellä enää varaa asua Tampereella?
https://www.aamulehti.fi/kolumnit/art-2000010787363.html?utm_medium=pro…
Kiitos hallitus.
Ei työttömillä enää tosiaan ole varaa asua yli 120 neliön asunnoissa, istua tuntitolkulla kuumassa suihkussa ja ostaa joka päivä 3 askia tupakkaa, näin kurjatksi se on mennyt.
4 hengen perheitä asuu vuokrakaksioissa.
Voit vain kuvitella pyykkien kuivatusta, kun pyykkiä pestään joka päivä.
Kaksio voi olla 40 neliötä tai 80 neliötä. Siinä on vähän eroa. Meillä oli vähän yli 40 neliötä ja siinä ahtaudessa vanhempi lapsi teki lukion läksyjä. Olen hieman katkera siitä, että hänen koulunsa antoi stipendejä rikkaiden perheiden lapsille, joiden kotona saattoi olla 7 huonetta.
Missä ne säästöt siis näkyvät? Velkahan vaan kasvaa. Ei tässä mitään rahaa ainakaan säästetä.
Onneksi nuori ehti saada päätöksen tuesta. Pois sitä ei kesken kauden ainakaan oteta.
Nyt tarvitaan 140 000 maahanmxxttxjxx vuodessa, jotta saadaan verotuloja. Mitään muuta keinoa Suomen pelastamiseksi ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti karma iskee ja sairastut vakavasti :)
Karma on jo iskenyt. Hyvyytemme ansiosta me nautimme elämästä, ja pahuutesi takia sinä kärsit :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko enää SAIRAAMPAA HALLITUSTA OLLA. EI VOI.
Mitä pahaa nuoret on tehneet. Tälläkö tosiaan saadaan jotain hyvää aikaiseksi tulevaisuutta ajatellen. Hävetkää jumalauta.
Toivon että joku karma löytyisi noille. Eivät muutoin opi, jos silloinkaan.
Se on aika usein se sota joka saa arvot kohdilleen ja ihmiset puhaltamaan yhteen hiileen. Valitettavasti. Ulkopuolinen vihollinen.
ei, vaan nimenomaan sisällis-ottelu kertoo selvästi noille suhmureille, että nyt käypi hassusti, kun ollaan niitä kiusattu vuosikymmenet.
Onneksi on olemassa myös muita vaihtoehtoja kuten kuntoutuksen maksaminen itse.