Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä tässä elämässä ihan oikeasti on? En ole itsetuhoinen mutta mietin

Vierailija
12.11.2024 |

Minkä ihmeen takia menisin töihin 10 ja pääsen 19 aikaan. Joo nyt olen palkkatöissä ja saan ostaa vaikka creme bonjouria ja kastikkeita ja ehkä käsilaukun ja jonkun neuleen, käydä joskus syömässä jopa. Mutta mikä järkeä tässä on ? Päivästä toiseen samaa ja ei mitään järkeä missään. Mitä näette elämän tarkoituksena? Ei tässä vaan ole mitään järkeä . 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluutteko kuulla salaisuuden? 20% ihmisistä ketkä oikeesti pyörittää tätä maailmaa ajattelee lopuista 80% ihan samalla tavalla, mikä pointti noilla muilla on koska ei niistä koskaan tule mitään, ne ei tuu koskaan saavuttaa mitään eikä ne tuu koskaa muuttamaan maailmaa mihinkään suuntaan. 

Sen takia rikkaat ja mahtisuvut rakentelee itselleen bunkkereita mihin mennä tuomiopäivän varalle, koska ne näkee sen asian niin että ne tulee jatkamaan tätä maailmaa koska niistä on johonkin, ei lopuilla ole mitään merkitystä

Sen takia kannattaakin alkaa elämään itselle ja tekemään oikeesti asioita millä on jotain merkitystä. Sä et tuu ikinä muuttamaan mitään jos sä elät jonkun toisen maailmassa. 

Täsmälleen samaa mieltä. Mutta tiedättekö mikä minua lohduttaa? - Se seikka, etteivät hekään tule sitten siellä bunkkereissaan lopulta pärjäämään, kun ei ole muita, jotka niitä käytännön töitä tekisi. Se tekee heille sen, että se loppuelämä on vain pelkkää kidutusta, kun muut ovat jo lähteneet. ... Täällä joku muotoili asian hyvin: jos globaali ydinsota tulee, niin sen jälkeen elävät kadehtivat kuolleita.

Vierailija
22/44 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle elämän tarkoitus on tehdä muiden ihmisten elämästä osaltani mukavampaa ja helpompaa. Useimmat olemassa olevat työtehtävät jollakin tavalla pyörittävät tätä yhteiskuntaa, ja palvelevat muiden hyvinvointia ja tarpeita. Omani hyvinkin selkeästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman rikas eliitti rakentaa bunkkereita, koska he ymmärtävät, että ihmiskunta ei tule torjumaan ilmastonmuutosta ja luontokatastrofia, ja sillä hetkellä, kun talouskasvu loppuu, alkavat yhteiskunnalliset ongelmat. Rikas eliitti kuvittelee, että se voi paeta ongelmia joillekin Tyynenmeren saarille ja palata sieltä takaisin siinä vaiheessa, kun muu ihmiskunta on tarpeeksi tappanut toisiaan ja suurin osa ihmisistä on kuollut pois.

Eliittii lupaa tavallisille ihmisille Donald Trumpin ja muiden koijareiden kautta muutosta, mutta todellisuudessa se itse valmistautuu yhteiskuntien romahdukseen.

Vierailija
24/44 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on elämälleen oma tarkoitus, jos puhutaan kiinnostuksen kohteista ja sen sellaisesta. Ei ole mitään yhtä ja samaa tarkoitusta kaikille ihmisille.

Toisaalta ihmisen biologinen tarkoitus on lisääntyä.

Jos olet töissä, sinulla menee hyvin. Keksi vain joku asia, mistä olet kiinnostunut ja tee sitä enemmän.

Ilmeisesti joku raamattuhihhuli ei kestänyt tosiasioita ja laittoi tälle alapeukkua?

Vierailija
25/44 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 Silloin te joudutte ahdis. tukseen, monia teistä tap etaan, ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden. 10 Silloin monet luopuvat, ilmiantavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan. 11 Monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monia. 12 Ja koska laittomuus lisääntyy, kylmenee monien rakkaus. 13 Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu. 14 Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan koko maailmass

29 Mutta heti noiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta, ja taivaiden voimat järkkyvät. 30 Silloin taivaalla näkyy Ihmisen Pojan merkki ja kaikki maan sukukunnat vaikeroivat

36 Mutta sitä päivää tai hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä Poika, vaan Isä yksin. 37 Niin kuin oli Nooan päivinä, niin on oleva myös Ihmisen Pojan tullessa. 38 Niinä päivinä ennen vedenpaisumusta ihmiset söivät ja joivat, menivät naimisiin ja naittivat tyttäriään, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin. 39 He eivät aavistaneet mitään, ennen kuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki mukanaan. Näin on myös silloin, kun Ihmisen Poika tulee. 40 Silloin on kaksi miestä pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään. 41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä: toinen otetaan, toinen jätetään.

42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee. 43 Mutta sen te ymmärrätte, että jos talon isäntä tietäisi, millä yön hetkellä varas tulee, hän valvoisi eikä antaisi murtautua taloonsa. 44 Sen tähden olkaa tekin valmiit, sillä Ihmisen Poika tulee hetkellä, jota ette aavista.

Hyvä ja paha palvelija

45 Kuka siis on uskollinen ja viisas palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan sille ruokaa ajallaan? 46 Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan löytää näin tekemästä! 47 Totisesti minä sanon teille: hänen herransa asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.

48 Mutta jos palvelija on paha, hän sanoo sydämessään: Minun herrani viipyy, 49 ja hän alkaa lyödä palvelustovereitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa. 50 Mutta päivänä, jota hän ei aavista, ja hetkenä, jota hän ei tiedä, hänen herransa tulee 51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin tekopyhille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

Vierailija
26/44 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Jos kaikki riisuttuaisiin alasti ilman vaatteita niin kaikki yhtä samaa, riippumatta tittelistä..kaikki yhtä arvottomia tai arvokkaita.

Höpö höpö. Toiset ovat kauniimpia, täydellisempiä, terveempiä, älykkäämpiä ja/tai kyvykkäämpiä, vaikka kaikki riisuttaisiin yltä. Ehkä se tulisi sitten jopa selkeämmin esiin. Ilman rahaa ja vaatteita voisi joku nyt hulppeasti elävä ja itsevarmuudessa kylpevä paljastuakin aika mitättömäksi. 

Vierailija
27/44 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle elämän tarkoitus on tehdä muiden ihmisten elämästä osaltani mukavampaa ja helpompaa. Useimmat olemassa olevat työtehtävät jollakin tavalla pyörittävät tätä yhteiskuntaa, ja palvelevat muiden hyvinvointia ja tarpeita. Omani hyvinkin selkeästi. 

Kiitos sinulle!

Vierailija
28/44 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla ei olisi koiraa, makoilisin varmaan päivät pitkät sängyssä lukemassa tai leffoja katsomassa.

Lapset maailmalla, on ihana mies, eikä töitä tarvitse enää tehdä. 

Riittää mulle. Elämän merkitys taitaa olla elämä itse.

Oon saanut maailmasta kaiken, mitä halusin. Koti on loistopaikka. 

Vierailija
29/44 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa ihmisen omat verkostot ovat nykyistä arvokkaampia. Kukaan ei pärjää yksin, jos yhteiskuntarauha järkkyy.

Vierailija
30/44 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä pitäisi olla vähemmän. Joko puolet lyhyempi päivä tai sitten yksi päivä vähemmän viikossa.  Miten se edes voi olla niin että työtä on niin paljon enemmän kuin vapaata ?  

Yleensä ihmiset tekevät 40-tuntista työviikkoa. Viikossa on 168 tuntia eli vapaata on aika paljon. Siihen päälle vuosilomat ja arkipyhät. Ei pitäisi olla valittamista.

Vierailija
31/44 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä pitäisi olla vähemmän. Joko puolet lyhyempi päivä tai sitten yksi päivä vähemmän viikossa.  Miten se edes voi olla niin että työtä on niin paljon enemmän kuin vapaata ?  

Yleensä ihmiset tekevät 40-tuntista työviikkoa. Viikossa on 168 tuntia eli vapaata on aika paljon. Siihen päälle vuosilomat ja arkipyhät. Ei pitäisi olla valittamista.

Joskus olen lukenut, että metsästäjä-keräilijä saattoi pärjätä nelituntisella "työpäivällä".

Vierailija
32/44 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!

Vierailija
33/44 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olekaan, jos vaan tekee mitä käsketään. Tällöin päädyt miesten orjaksi. Kannattaa etsiä jumalaa ja miettiä merkitystä sen kautta

Vierailija
34/44 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoituksen annat elämällesi itse. 

Vierailija
35/44 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisia asioita kannata miettiä.

Vierailija
36/44 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisia asioita kannata miettiä.

Kannattaa, jos elämä tuntuu vastenmieliseltä ja tarkoituksettomalta.

Vierailija
37/44 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos on joku krooninen sairaus jonka ansiosta suurin osa siitä vapaa ajasta menee lepäämiseen ja siihen että yrittää pitää itsensä työkykyisenä. Siinä ei ole mitään järkeä että elää elämää käydäkseen töissä jonkun toisen eduksi ja itse kärsii.

Vierailija
38/44 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin itsekkin. En ole saanut onnea mistään enkä ole tyytyväinen oikein mihinkään. Kaikki tuntuu tyhjältä. On kamalaa syntyä ja elää mitätöntä, keskivertoa elämää ja pelätä kuolemaa koko elämä koska et tunne edes eläneesi ja kuoleman jälkeen ei ole enää mitään. Eläisin mieluiten jossain ikuisessa fantasiamaailmassa kuin täällä.

Vierailija
39/44 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos on joku krooninen sairaus jonka ansiosta suurin osa siitä vapaa ajasta menee lepäämiseen ja siihen että yrittää pitää itsensä työkykyisenä. Siinä ei ole mitään järkeä että elää elämää käydäkseen töissä jonkun toisen eduksi ja itse kärsii.

Minulla on. Olen saanut sumplittua, että käyn töissä kolmena-neljänä päivänä viikossa. Otan tuossa tietty taloudellisesti takkiin, mutta se ylimääräinen vapaa- eli lepoaika auttaa jaksamista niin paljon, että se on sen arvoista.

Jotkut jaksavat kysellä, että mitä ihmettä teen ylimääräisellä vapaalla. He eivät tunnu käsittävän, että se oikeasti menee lepäämiseen ja ihan perus kotitöistä huolehtimiseen. Pomo vielä tenttasi alkuun, että käynkö tuona aikana töissä jossain muualla.

Mutta töihin jaksaa näillä järjestelyillä aina virkeänä ja iloisella mielellä. Elämän voi ainakin yrittää järjestää niin, että se on hyvä ja itselle sopiva. 

Vierailija
40/44 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus, omat lapset, ystävät, elämykset, luonto, ruoka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi