Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilman nettiä ei voi elää nykyään. Mitä ennen tehtiin kun nettiä ei ollut?

Vierailija
12.11.2024 |

Oliko ihmiset sosiaalisempia ja kävivät baareissa juttelemassa ihmisten kanssa kun ei nettiä ollut. Minä en käynyt juurikaan baareissa. Pelasin jalista ja salibandya vapaa ajalla ja kävin töissä. Nykyään kotona iltaisin olen aina netissä. 20 v sitten katselin lähinnä telkkaria iltaisin.

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 v sitten katselit telkkaria? Minä olen viettänyt illat netissä jo 26 vuotta.

Vierailija
2/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri vähän aikaa sitten totes että hitto ihmisillä oli ennen tylsää ennen nettiä, kun noitavainotkin alko yhessä kylässä sen takia kun kolme tyttöä oli yrittänyt ennustaa tulevaisuutta kananmunan valkuaisista lasissa. 😐

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen nettiä oltiin aina paikallisen oman maan valtamedian varassa ja jouduttiin uskomaan aivan kaikki propaganda / manipulointi / disinformaatio ja misinformaatio...

Netin kautta voidaan nykyään avata erilaisia uutislähteitä maailmalla ja saadaan mm. sitä vertailevaa totuutta mikä valtamedioista täysin puuttuu täällä...

Vierailija
4/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin miestenlehdet kioskilta.

Vierailija
5/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on ottanut liikaa valtaa maailmassa. Mennyt överiksi.

Vierailija
6/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen nettiä istuttiin telkkarin ääressä ja selailtiin ilmaisjakelulehtiä ja mainoksia. Eli ennenkään ihmiset eivät tehneet mitään järkevämpää tai olleet sosiaalisempia.

Baarissa ja harrastuksissa käytiin ennen nettiä aivan kuin nykyisinkin. Ei netti kaikkeen elämään kovin paljon ole vaikuttanut.

Vierailija
7/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko pokaalin, kun olen notkunut netissä jo 35 vuotta, siis vuodesta 1989? Se oli aikaa ennen IRCiä (se tuli vasta 1990) ja webiselaimia (Mosaic tuli vasta joskus 1991 tai 1992). USENET news / rn, finger, talk ja sähköposti jo oli. Netti oli avoin, spämmi keksittiin vasta puoli vuosikymmentä myöhemmin noin 1994.

Vierailija
8/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen katottiin telkkaria ja kuunneltiin musiikkia stereoista.

Vierailija
9/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena tehtiin lähinnä pahojamme.

Vierailija
10/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtiin kavereita ja muita ihmisiä livenä enemmän

Vierailija
11/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nuoruutta muistelee, ryypättijn ja naitiin. Nykynuorethan eivät tee kumpaakaan.

Vierailija
12/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ekan tietokoneeni  v 2008. En minä sitä ennen paljoakaan netissä viettänyt aikaa. T: ap

Vierailija
13/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

käpylehmii. marmorinkuulii. super soukker. pierutyyny.

Vierailija
14/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kitiset täällä?

Vierailija
15/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen nettiä oltiin aina paikallisen oman maan valtamedian varassa ja jouduttiin uskomaan aivan kaikki propaganda / manipulointi / disinformaatio ja misinformaatio...

Netin kautta voidaan nykyään avata erilaisia uutislähteitä maailmalla ja saadaan mm. sitä vertailevaa totuutta mikä valtamedioista täysin puuttuu täällä...

Mistä sinä tiedät, etteivät nämä sinun upeat vaihtoehtolähteesi pyri kusettamaan sinua?

Vierailija
16/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen nettiä istuttiin telkkarin ääressä ja selailtiin ilmaisjakelulehtiä ja mainoksia. Eli ennenkään ihmiset eivät tehneet mitään järkevämpää tai olleet sosiaalisempia.

Baarissa ja harrastuksissa käytiin ennen nettiä aivan kuin nykyisinkin. Ei netti kaikkeen elämään kovin paljon ole vaikuttanut.

On se. Kaikki runkkaavat yksin kotona, eikä kukaan enää tee lapsia. Korreloi suoraan sen kanssa, miten kauan netin parissa keskimäärin vietetään aikaa. Ehkä hyvä globaalisti, mutta katastrofi Suomessa, joka on jo valmiiksi ylikansoittamaton.

Vierailija
17/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kirjoja. 

Vierailija
18/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli kaikissa perheissä monta lasta joita ulkoilutettiin ja vietiin mihin milloinkin, ihan kävellen tai pulkassa vetämällä. Kyllä siihen sai aikaa kulumaan. Ja kotona tehtiin kaikki ruoat alusta loppuun itse, ei ollut Wolttia eikä valmisruokapakkauksia. Kaupassa jonotettiin yhdelle kassalle kun ei ollut itsepalvelua keksittykään. Alkossakin jonotettiin välillä. 

Telkkaria katsottiin jonkun verran iltasella, radiota kuunneltiin töissä. Soitettiin lankapuhelimella sukulaisille tai kaverille kadun toiseen päähän. 

Vierailija
19/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin läsnä elämässä, olen kyllä vieläkin ja hyvä niin.

Vierailija
20/130 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotiin, naitiin ja tapeltiin!

M 52

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi