Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä tällaisesta suhteen alusta (mies kuorsaa tosi kovaa)?

Vierailija
12.11.2024 |

Niin. Vähän surettaa kyllä kun muuten tulemme hyvin toimeen keskenämme ja on hyvä olla toisen seurassa. Olemme viettäneet vasta yhden yön yhdessä ihan vaan nukkuen sillä haluan edetä hitaasti. Olemme tunteneet pari kuukautta. Mies kuorsasi sen yön aikana niin kovaa että sain nukuttua ihan tosi vähän ja kesti monta päivää toipua. 

Yritin puhua miehelle mahdollisen uniapnean tutkimisesta yms. mutta hän sanoi että on jo kokeillut kaikenlaista ongelmaansa eikä ole tällä hetkellä kiinnostunut tutkimuksista. Eli emme voi viettää öitä yhdessä enää. Mies viestittelee innokkaasti ja vaikuttaa välittävän minusta. Lisäksi hän tupakoi, asia josta en ole mitään sanonut muuta kuin että ulkona pitää polttaa, tietysti. 

Olemme molemmat + 50 joten ei ole helppoa löytää ketään ja itse osaan olla yksinkin, mutta meillä on yhdessä oikein mukavaa niin tämä nyt kyllä harmittaa. Kyllähän ihastuneena tai rakastuneena haluaisi nukkua toisen vieressä, eikö? 

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki tuon ikäiset miehet kuorsaa. Hommaa korvatulpat. Siihen alkaa ajan myötä tottumaan, kun nukkuu useamman yön yhdessä.

Mulla ainakin kipetyy korvat enkä ikinä totu korvatulppiin. 

Monet naiset nukkuu korvatulpilla kuorsaavan miehen vuoksi. Korvatulppia on olemassa monenlaisia, luulisi jokaisen löytävän omiin korviin sopivat, kannattaa kokeilla. 

No kokeiltu on, mutta mieluummin nukun eri huoneessa. Ei ole mikään ongelma mulle. 

Vierailija
22/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies asuu sadan kilsan päässä että ei ihan helppoa tehdä lyhyitä vierailuja. Pitää varmaan laittaa alakertaan (olohuone) miehelle peti sitten. Mun mielestä se ei ole ok että mun pitäisi itse lähteä omasta sängystäni olohuoneeseen nukkumaan kun toista ei kiinnosta edes yrittää hoitaa tuota ongelmaa. Korvatulpat eivät paljon mitään auta kun meteli on kova. Kerroin muuten miehelle itse käyneeni tutkimuksissa ihan sen takia kun suvussamme on uniapneaa ja aina kerron muistakin tutkimuksista ja puhumme siitä kuinka terveyden vaaliminen on tärkeää. 

Kiitos kommenteista. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo enää ajankohtaista.

Kuorsaus ei ole eikä ollut koskaan onkelma.

Vierailija
24/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies asuu sadan kilsan päässä että ei ihan helppoa tehdä lyhyitä vierailuja. Pitää varmaan laittaa alakertaan (olohuone) miehelle peti sitten. Mun mielestä se ei ole ok että mun pitäisi itse lähteä omasta sängystäni olohuoneeseen nukkumaan kun toista ei kiinnosta edes yrittää hoitaa tuota ongelmaa. Korvatulpat eivät paljon mitään auta kun meteli on kova. Kerroin muuten miehelle itse käyneeni tutkimuksissa ihan sen takia kun suvussamme on uniapneaa ja aina kerron muistakin tutkimuksista ja puhumme siitä kuinka terveyden vaaliminen on tärkeää. 

Kiitos kommenteista. 

Ap

Erilliset huoneet tai eri mies, joka myös tykkää vaalia terveyttä.

Vierailija
25/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki tuon ikäiset miehet kuorsaa. Hommaa korvatulpat. Siihen alkaa ajan myötä tottumaan, kun nukkuu useamman yön yhdessä.

Monet naiset nukkuu korvatulpilla kuorsaavan miehen vuoksi. Korvatulppia on olemassa monenlaisia, luulisi jokaisen löytävän omiin korviin sopivat, kannattaa kokeilla. 

Mistä ihmeestä nämä kaikki alapeukut?? Tämähän on ihan faktaa, tunnen itse erittäin monta korvatulpilla nukkuvaa nsista. Onko täällä taas palstan kaikki miesvihaajat paikalla, jotka on sitä mieltä, että kuorsaava mies pitää välittömästi lempata??? 

Vierailija
26/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä nämä kaikki alapeukut?? Tämähän on ihan faktaa, tunnen itse erittäin monta korvatulpilla nukkuvaa nsista. Onko täällä taas palstan kaikki miesvihaajat paikalla, jotka on sitä mieltä, että kuorsaava mies pitää välittömästi lempata??? 

Alapeukku koska kaikkien korvat ei kestä tulppia (esim itse saan korvatulehduksen helposti), ja lisäksi moni kuorsaa niin kovaa ettei tulpat edes auta. Eli neuvosi on naiivi ja eiköhän jokainen ole jo tulppia kokeillut jos ko ongelmaa kuorsauksen kanssa on. 

Vierailija
27/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta kyllä nukkua rakkaan vieressä, joka yö saa läheisyyden ja rauhan <3 

Vierailija
28/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä välittömästi lempata. Mutta kertoo se miehestä ja tulevasta jotakin, kiinnostaako miestä yrittää tehdä asialle mitään.

Mun kuorsaava ex ei hyväksynyt sitä että nukkuisin toisessa huoneessa, kun ei kuulemma olisi mikään parisuhde sellainen. Olin hyvin lähellä tulla hulluksi ja olin jonkin aikaa täysin sekaisin unilääkkeistäkin (kun en oikeasti saanut nukuttua) ennen kuin ymmärsin lopettaa suhteen. 

Vierailija
29/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nään punaista, kun vielä kerran joku sanoo ratkaisuksi "korvatulpat"

A) ne päässä on HVEtin inhottava nukkua

B) ne eivät auta uniapneatyyppisennkuirsauksen vaimennukseen

Meillä alkoi suhde uudelleen siitä hetkestä, kun mies sai ylipainemaskin.

Vierailija
30/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet itse mies.

Vierailija
31/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse kuorsaaja. En ilmeisesti kuorsaa "aina" mutta iän myötä enemmän. Uniapneaa mulla ei ole, ei ole ylipainoa, en tupakoi. Sukurasite on: molemmat vanhempani kuorsaavat. Jotenkin nielun rakenteeseen ja kudosten löystymiseen iän myötä se liittynee. 

No joka tapauksessa, mieheni ei halua nukkua eri huoneessa vaikka olen sitä usein ehdottanut. Korvatulppia hän käyttää joskus. Itse käytän apteekista saatavia kuorsaamiseen tarkoitettuja "hoitoja" (on suihkeita ja tabletteja jne), ehkä ne vähän sitä vähentää. 

Vierailija
32/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tupakointi olisi ehdoton NO.

Vierailija
33/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä löytänyt tulppia, jotka poistaisivat kuorsauksen äänet. Samoin eri huone ei auta, tulee läpi. Hirveä ääni, johon ei totu. 

Vierailija
34/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tu kuorsaus ei haittaisi yhtään, jos on mahdollista nukkua eri huoneissa. Sen sijaan tupakointi on ehdoton ei. 

Vierailija
35/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lompakko pitää yhdessä?

Vierailija
36/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nään punaista, kun vielä kerran joku sanoo ratkaisuksi "korvatulpat"

A) ne päässä on HVEtin inhottava nukkua

B) ne eivät auta uniapneatyyppisennkuirsauksen vaimennukseen

Meillä alkoi suhde uudelleen siitä hetkestä, kun mies sai ylipainemaskin.

Sen verran vielä jatkan viestiäni, että vakavakaan uniaapneakaan ei aina näy yleisessä pirteydessä. Hoitaja ei ollut uskoa silmiään, kun katsoi testikäyrää. Oli ihmetellyt, että miten mieheni voi olla niin pirteä noin vakavalla kehon happivajauksella. Ennen pitkää sydän olisi kuitenkin saattanut ns yllätyspysähtyä yöllä.

Vierailija
37/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kävis tupakoiva mies eikä mies, jota ei kiinnosta tutkituttaa noin tärkeää terveysasiaa. Vieressä nukkuminen ei ole niin tärkeää.

Vierailija
38/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet itse mies.

Erehdyt, nainen olen.

Vierailija
39/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukku koska kai

En sanonut, että kaikkien kestävät ja kaikki voivat tulppia käyttää. Sanoin että monet näin tekevät. 

Vierailija
40/53 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö ilmi, mitä nämä kaikenlaiset kokeillut keinot ovat olleet? Onko ongelmia ollut myös hänen omassa voinnissaan vai ovatko yleensäkin lähinnä hänen kumppaninsa kärsineet? Toivottavasti hän on valmis kuitenkin käymään asiasta keskustelua, eikä vähättele asiaa.