Pesen hiukset vain joka kolmas päivä
Nyt rasva melkein tihkuu niistä. Pitää mennä suihkuun 😆
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naiset pesevät hiukset kerran viikossa.
Ja miehet kiillottavat kaljunsa päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan terve päänahka ei haise eivätkä hiukset rasvoitu jos kolmen päivän välein pesee.
Toki, tässä tullaan siihen mikä kenenkin mielestä on pesemistä. Eräs läheinen ihmettelee että tukka on koko ajan likainen, raaputtelee jatkuvasti rasvaista päätään jne. Mutta hänen mielestä pesu on muutaman minuutin vesipesu 2x viikossa ja vahvasti hajustetulla ja muutenkin raskaalla shampoolla pesu kerran kahdessa viikossa. Kyllä on likainen ja tahmean näköinen.
Oikeasti kunnolla kolmen päivän välein pesu on todellakin riittävää.
Voisko joku perustella miksi on eri mieltä?
Koska jos on rasvainen iho, on myös rasvainen päänahka.
Pesen hiukset aina kaksi kertaa, että saan rasvan varmasti irti, ja silti hiukset ovat kuvottavan rasv
Sanoit "Oikeasti kunnolla kolmen päivän välein pesu on todellakin riittävää."
No kun ei kaikilla ole. Yleistät, ja ihmettelet alapeukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa liialliselta talin eritykseltä, siihen saa apua apteekista. Ei terve päänahka ala haisemaan jos 3pv on pesemättä! 1-2 kertaa viikossa on hyvä, riippuu tietysti hikoilun ja muotoilutuotteiden määrästä. Syväpuhdistava shampoo välillä on kans hyvä ottaa käyttöön.
En tarvitse apua, en keksi yhtään syytä miksi hiusten pesua pitäisi vähentää jokapäiväisestä.
Peseminen kuluttaa hiuksia.
Niin minäkin, mutta en pidä sitä niin kiinnostavana aiheena, että tekisin aloituksen siitä.
Greta Thunberg varmasti kyllä toivoisi, että pesisin hiukset harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vaihdevuosien jälkeen pessyt vain kerran viikossa, eikä hiukset rasvoitu näkyvästi ollenkaan. Mullakin oli nuorempana sekä rasvainen iho että päänahka, ja pakko oli pestä vähintään 2 päivän välein. Mutta kun tuo hormonikierto loppui, iho kuivui, eikä enää ole mitään rasvoittumisongelmia. Päin vastoin, jos pesen liikaa, alkaa kutista ja hiuksia lähteä, kun päänahka kuivuu ihan hilseilykuntoon. En voi suihkussakaan joka päivä käydä varsinkaan talviaikaa, iho ei kestä.
Minä odotin vaihdevuosia kuin kuuta nousevaa, että pääsisin hiusten rasvoittumisesta eroon. No eipä niin käynyt, sama meno jatkuu edelleen. Pesin hiukset eilen illalla ja kun nyt hieron sormenpäillä päänahkaa hiusrajasta, menee sormenpäät rasvaisiksi. Kyllä harmittaa.
Sama juttu mulla. Päänahka rasvoittuu edelleen vaihdevuosien jälkeen. Pesen hiukset joka toinen päivä.
Toisilla on vain rasvainen ja toisilla kuiva iho, ei siinä sen kummempaa.
Yleensä nämä jotka kehuu pesevänsä hiukset kerran kuussa on niitä kuivaihoisia joilla hiukset ei koskaan rasvoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naiset pesevät hiukset kerran viikossa.
Ja miehet kiillottavat kaljunsa päivittäin.
Tottakai. Eihän se kalju voi likainenkaan olla. Mutta kaljuilla miehillä suihkussa käynti nopeampaa, jää hiustenpesu vaihe pois.
Itse kun aloin kasvattamaan pitkiä hiuksia niin tietenkin ajattelin, että täytyy pestä joka päivä shampoolla ja käyttää hoitoainetta. Siitähän sitten noidankehä tulikin kun hölmönä pesin joka päivä > päänahka kuivui > hilsettä > lisää pesua, koska apua hilse! > lisää pesua. Samaan syssyyn hiuksen laatukin kärsi.
Katkaisen sen kierteen sitten, kun joku lamppu syttyi päässä. Meni varmaan kuukauden verran kun hiukset olivat kaamean rasvaiset kun vähensin pesun noin kertaan viikossa. Sitten tervehtyi päänahkakin ja hilsekin katosi.
Nyt pesen pari kertaa viikossa vesipesulla ja kerran viikossa shampoolla. Ilmakuivaan hiukset kun oma hiustyyppi imee vettä kuin sieni.
M