Apua, mulla on ulosotossa yli 23.000 euroa, miten voin selvitä.
Ei vaan, ihan hyvin tässä menee. Alkuperäisiä velkoja oli vuonna 2012 yli 240.000 euroa. Vuoden päästä tähän aikaan kaikki on maksettu pois ja pääsee vihdoin elämään taas normaalia elämää.
Olen tyytyväinen itseeni, kun saan kaikesta huolimatta kaiken maksettua. Vaikka olisi minulla paljonkin kommentoitavaa ulosoton oheiskuluista ja varsinkin perintäyhtiöiden toimintatavoista kerryttää kuluja, ennen ulosottoon viemistä. Lainsäätäjillä olisi vielä paljon tekemistä ja varmasti motivaatio tehdä töitä ja maksaa velkoja pois olisi korkeampi, jos kuluissa olisi jokin katto ja kohtuus.
Hankalinta on se, kun tietyt asiat ovat käytännössä mahdottomia ilman luottotietoja ja työelämässäkin on joutunut kikkailemaan, että pystyy hoitamaan työnsä. Sinkkuna tämä olisi ollut vielä haasteellisempaa, mutta onneksi tämä on kohta ohi.
Kommentit (20)
Oletko se radiojuontaja, jonka on lähdössä Hollywoodiin tekemään uraa? Pelivelkaa.
Onneksi olkoon, olet yksi niistä harvoista, joista tehdään juttuja iltalehteen. 99% ei tuollaisista veloista selviä. Jopa muutaman kymmenen tuhannen velat osoittautuvat monille liian kovaksi henkiseksi taakaksi ja he elävät toimeentulotuella koko elämänsä.
Tyhmä. Olisit odottanut sen 15 vuotta niin eipä olisi tarvinnut maksaa mitään.
Niin minä tein.
Miten sä olet onnistunut pääsemään ulosottoon? Miksi et ole maksanut laskujasi ajallaan?
Tuo on kyllä totta että että perintäyhtiöt pitävät velallista lypsylehmänään ja se pitäisi estää lainsäädäntöteitse.
Vierailija kirjoitti:
Miten sä olet onnistunut pääsemään ulosottoon? Miksi et ole maksanut laskujasi ajallaan?
Tätä ihmettelen kanssa, on kuitenkin melkoinen saavutus päästä tuollaisesta velasta eroon. Se kielii hyvästä suorituskyvystä, joten velkaantumisen syy kiinnostaa. Epäilen jotain yritystoimintaan liittyvää.
Olet ilmiselvästi kantanut vastuusi velkojen suhteen, joten olet ehdottomasti ansainnut sitten tulevaisuudessa velattomana onnea ja menestystä elämääsi. Jälkimmäinen tosi ei ole mikään ihme, sillä menestyksekkäästi olet velkasi maksanutkin. Toivottavasti muistat sitten onnitella itseäsi ja olla itsestäsi ylpeä.
Minua kiinnostaa miten ihminen onnistuu velkaantumaan noin paljon kun tavallinen ihminen ei saa edes luottokorttia minimiluotolla. Miten siis onnistuit?
Vierailija kirjoitti:
Oletko se radiojuontaja, jonka on lähdössä Hollywoodiin tekemään uraa? Pelivelkaa.
En ole, ihan normi matti meikäläinen. Omaisuutta realisoimalla ja pääsääntöisesti palkkatyötä tekemällä nuo on maksettu pois. Ulosoton tilastoinnin mukaan olen maksanut ulosottoon noin 506.000 euroa ja silti on vielä tuo reilu 23.000 maksamatta. Näinhän tuo menee, mutta en valita, kun kerran pysyn jaloillani ja pystyn kohtuullisesti elämään.
Velkojen juurisyytä en nyt lähde avaamaan liikoja. Yrittäjyys, omavelkaiset takaukset, pankkikriisi ja avioero kertonevat paljon sellaiselle, jolla normaali ajattelukyky. Pari vuotta ojan pohjalla itsesääliä, onneksi uusi rakkaus sai ottamaan itseä niskasta kiinni ja takaisin työelämään sekä elämää pikku hiljaa raiteilleen.
Millaisella työllä olet saanut maksettua pois?
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa miten ihminen onnistuu velkaantumaan noin paljon kun tavallinen ihminen ei saa edes luottokorttia minimiluotolla. Miten siis onnistuit?
Veikkaan että alkoholismi tai huumeet on lähes kaikkien ulosottoon päätyneiden ongelma eli laskuja ei makseta kun rahat menee kaljaan ja huumeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että alkoholismi tai huumeet on lähes kaikkien ulosottoon päätyneiden ongelma eli laskuja ei makseta kun rahat menee kaljaan ja huumeisiin.
Meinaatko, että tuolla taustalla pysyy työelämässä ja tienaa niin paljon, että pystyy maksamaan neljännesmiljoonan velat?
Vierailija kirjoitti:
Kehitysjohtajana toimin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä. Olisit odottanut sen 15 vuotta niin eipä olisi tarvinnut maksaa mitään.
Niin minä tein.
Minua kiinnostaa kunnollinen työeläke ja 15 vuoden kertymän puuttuminen ja aukko cv:ssä olisi tehnyt sen mahdottomaksi.
Todella, todella harvinaista, luulen, että yksi tuhannesta selviää tuollaisista ulosottoveloista. Iso peukku.
Luuseri, olisit maksanut velkasi aikanaan, niin ei tarvitsisi itkeä palstalla ulosoton kurjuutta.
Todella hieno saavutus, kyllä tuosta saa olla ylpeä!
Ap:n uudelle rakkaudelle pitäisi lähettää valtiokonttorista kiitoskirje. Hän on tehnyt hienon työn, kun on valanut uskoa maahan lyötyyn ihmiseen ja saanut tämän palaamaan sorvin ääreen tahkoamaan rahaa. Ap tässä on suurin voittaja, mutta kyllä on yhteiskunnankin etu saada siipeensä saaneet yrittäjät ponnistamaan kohti uusia seikkailuja.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätön summa : (
Aika uskomattomalta kuulostaa, että normityöllä tuollaiset velat saa kuitattua. Ulosoton korko on kuitenkin yli 10% tällä hetkellä ja päälle vielä lukuisa määrä muita kuluja.
Hyvä sinä!!!