Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko harkita työpaikkaa tällaisilla faktoilla?

Vierailija
11.11.2024 |

Kysyn saadakseni erilaisia näkökulmia.

Olisi aivan äärettömän mielenkiintoinen työpaikka, aivan supermielenkiintoinen. Pääasiassa etätyö, mutta välillä pitäisi käydä eri työpaikkakunnilla, 450-600 km päässä. En tiedä vielä tarkkaan kuinka usein, mutta ei aivan viikoittain kuitenkaan.

Fakta on se että mulla on talo ja mies nykyisellä paikkakunnalla ja kumpaakaan en halua hylätä. Asuisin siis edelleen täällä. En haluaisi noin harvoja työreissuja varten vuokra-asuntoa sieltä. Faktaa myös, että tästä ei pääse mitenkään helposti julkisilla noille työpaikkakunnille ja siellä pitäisi myös olla auto käytössä, silloin kun siellä on. Eli omalla autolla olisi mentävä. Hotellissa yöpymistä taas vaikeuttaisi se että mukana on koiria, jotka ei todennäköisesti ole hiljaa siellä työpäivien aikana.

Jättäisitkö työpaikan väliin vai mitä tekisit?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta aika ilkeitä kommentteja.

En osaa varsinaisesti neuvoa, kun tilanne ei ollut mulla sama. Kotona asuin, tein etätyötä (6kk, 4h/päivä). Piti käydä 3 tai 4 kertaa esittelemässä "aikaansaannoksia". Matka oli tuo sama 400-600km, julkiset kulki. "Majoin" sen 2-3 päivää sukulaisten luona. Silti jo tuo "söi miestä rotan lailla", etätyö muuten ok, kunhan opin sen, et tietty määrä pitää saada päivässä aikaiseksi.

Mieti: kaksi vaihtoehtoa: joko otat sen työn vastaan tai et ota. Oletko nyt työtön? Tai/ja haluat lisää työkokemusta? - Itse otin työtön ja halusin sitä työkokemusta (ikää mulla oli 28v.) mutta jo tuonvertanen oli raskasta (tuo sukulaisten luona majominen; varaa ei ollut muuhun = hankkeet ois pissineet sen siliäntien).

(juu, tuli kouvolatukat ja ryysyläiset nähtyä ..... :))) )

- eri

Vierailija
42/60 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhhuh, en ikinä haluaisi tilanteeseen, jossa koirat olisivat esteenä supermielenkiintoiseen työpaikkaan hakemiselle ja omalle työuralle.

Eihän ne minään esteenä ole. Minulle on päivänselvää että koirat tulee mukaan, vaikka se muiden mielestä olisi jotenkin hirveän hankalaa. Itse olen niin tottunut koirien huomiointiin ettei siinä ole mitään ongelmaa. Matkan pituus on ongelma, eikä sekään koirien takia vaan ihan itseni. Että jaksaako tuollaista, kun tarkoitus ei ole muuttaa sinne.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa varsinaisesti neuvoa, kun tilanne ei ollut mulla sama. Kotona asuin, tein etätyötä (6kk, 4h/päivä). Piti käydä 3 tai 4 kertaa esittelemässä "aikaansaannoksia". Matka oli tuo sama 400-600km, julkiset kulki. "Majoin" sen 2-3 päivää sukulaisten luona. Silti jo tuo "söi miestä rotan lailla", etätyö muuten ok, kunhan opin sen, et tietty määrä pitää saada päivässä aikaiseksi.

Mieti: kaksi vaihtoehtoa: joko otat sen työn vastaan tai et ota. Oletko nyt työtön? Tai/ja haluat lisää työkokemusta? - Itse otin työtön ja halusin sitä työkokemusta (ikää mulla oli 28v.) mutta jo tuonvertanen oli raskasta (tuo sukulaisten luona majominen; varaa ei ollut muuhun = hankkeet ois pissineet sen siliäntien).

- eri

Voi kun olisikin sukulaisia tai kavereita tuolla suunnalla, mutta ei ainuttakaan. Mutta ymmärrän kyllä ettei sekään kivaa pidemmän päälle ole toisten nurkissa pyöriä.

En ole työtön, vaan saisin virkavapaata 2 vuodeksi, minkä tämä työ kestää. Tässä vielä on vuosia eläkkeeseen ja tuo työ vaan olisi tosi mielenkiintoinen loikka. Ei välttämättä CV:ssä niin merkittävä kuin itselleni, mutta enpä tässä iässä nyt niin CV:n hienoutta jaksa miettiäkään.

Ap

Vierailija
44/60 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt kyllä ymmärrä mikä se semmoinen työ miehellä on, ettei koiria voi jättää kotiin?

Tiedätkös on olemassa myös sellaisia töitä joista ei tiedä milloin pääsee kotiin. Työvuoro voi paperilla loppua klo 18, mutta voi olla että pääset lähtemään kotiin klo 22. 

Vierailija
45/60 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla koirahotellia lähistöllä tai tuttua? Minä teen kerran kuussa työmatkoja ulkomaille 2-3 vrk, ja koirat menee pojalleni hoitoon. Tuon aina korvaukseksi jotain syötävää tai vaatetta. 

En suosittele niitä hotelliin rahtaamaan.

Vierailija
46/60 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu kuvaa täydellisesti suomalaisten asennetta työhön nykyään. Ainoa vaihtoehto on se, ettei työtä ota vastaan. Luulisi koirien olevan sivuseikka, jos työ kiinnostaa ja edistää uraa.

Vierailija
47/60 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta on lopulta lyhyt aika. Jos todella mielenkiintoinen pesti, varmaan katuisit, jos jättäisit väliin. Ja vielä varma paikka, mihin palata. Koira-asia ratkeaa varmaan jotenkin.

Tsemppiä!

Vierailija
48/60 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu kuvaa täydellisesti suomalaisten asennetta työhön nykyään. Ainoa vaihtoehto on se, ettei työtä ota vastaan. Luulisi koirien olevan sivuseikka, jos työ kiinnostaa ja edistää uraa.

Onpa uskomattoman typerä kommentti. Itse otetut velvoitteet ovat aina etusijalla päätöksenteossa, olivat ne lapsia tai lemmikkejä. Tämä ihminen ei ole työtön, haluaa vaan seikkailla virkavapaalla pari vuotta tyhjänpäiväisessä duunissa.

Kommenttisi kuvaa täydellisesti asennetta, jiss keskusteluun täytyy osallistua, vaikka pää on tyhjää täynnä eikä osaa edes lukea.

Vierailija
49/60 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi noin mielenkiintoista työmahdollisuutta käyttämättä. 

Ehkä löydät työpaikkakunnalta vaikkapa airbnb:n, jonka omistaja on eläinihminen ja voisi alussa vähän katsoa koiriesi perään? 

Vierailija
50/60 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa uskomattoman typerä kommentti. Itse otetut velvoitteet ovat aina etusijalla päätöksenteossa, olivat ne lapsia tai lemmikkejä. Tämä ihminen ei ole työtön, haluaa vaan seikkailla virkavapaalla pari vuotta tyhjänpäiväisessä duunissa.

Kommenttisi kuvaa täydellisesti asennetta, jiss keskusteluun täytyy osallistua, vaikka pää on tyhjää täynnä eikä osaa edes lukea.

Missä kohtaa puhuttiin mitään työttömyydestä? Voihan työpaikkaa vaihtaa työssäkäyväkin. Oletkohan itse aivan lukutaitoinen.

Vierailija
51/60 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka päätös olis täysin mun, juttelisin mitä mies on mieltä

Jos mies olis onnellinen mun puolesta ja olis ihan messissä, antaisin mennä. Ja vaikkei oliskaan, niin antaisin mennä, miehen XD eiku!

Minusta elämä on liian lyhyt kitua missään huonossa epämielenkiintoisessa työpaikassa.

Terveisin, en toimi oman neuvoni mukaan

Anna mennä!

Vierailija
52/60 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä! Joku airbnb tosiaan olisi hyvä juttu, kunhan koirat on sallittu. Tuon työn sisältö on kyllä niin huippukiinnostava, etten ole kuvitellutkaan että sellainen voisi olemassa olla 😊 Kyllä tässä eteenpäin mennään, kiitos teille!

Ap

Vierailija
53/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koira vaikka kuinka usein hotellissa mukana. Koirahuoneet ovat yleensä ensimmäisessä kerroksessa ja syrjässä vilkkaimmilta käytäviltä. Useammastakin huoneesta siellä saattaa kuulua haukahtelua tai vinkumista, eikä se ole mikään maailmanloppu. Sinun koirillasi olisi vielä toisensakin. Eri juttu tietysti, jos kertakaikkiaan eivät sopeudu vaan haukkuvat tuntikausia putkeen. En nyt kuitenkaan kokeilematta ajatusta hylkäisi.

Vierailija
54/60 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti äärettömän mielenkiintoinen niin ottaisin suoraan vastaan, eihän tuossa niin ollen edes ole mitään harkittavaa

Vierailija
55/60 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täytyy hankkia elukoita ehdointahdoin riippakiveksi. Laske hinta niille, se on kahden vuoden palkka. Järjetön hinta elukoista joista ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
56/60 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt kyllä ymmärrä mikä se semmoinen työ miehellä on, ettei koiria voi jättää kotiin?

Ei liity asiaan mitenkään, mutta 13-15 tunnin työvuorot+matkat päälle. 

Ap

Millä alalla tuommoisia tehdään?

Kovin on mysteeristä!  Aviopuoliso tekee 13-15 tunnin työvuoroja + matkat päälle? Mikä ala? Mihin te sitä taloakaan silloin tarvitsisitte; sinä et kahteen vuoteen ollenkaan ja mieskin vain muutaman tunnin vuorokaudessa...nukkumiseen. Myykää talo pois  ja koirillekin uusi koti. Päivät yksin jossakin pienessä asuntoautossa; ei olisi kyllä oikeaa elämää koirillekaan. 

Vierailija
57/60 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan ovat työmatkoja.

Työnantaja maksaa matkat, vuokra-auton, taksin, majoituskulut ja vielä päivärahat päälle.

Vierailija
58/60 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- eri

Suosittelen työlainsäädäntöön tutustumista.

Käytännön tietoa työmatkoihin saat mm. verottajalta. www.vero.fi

"Työmatka on matka, jonka teet työtehtävien suorittamiseksi. Työmatka pitää tehdä erityiselle työntekemispaikalle, jossa työskentelet vain tilapäisesti.

Työnantajan maksamat matkakorvaukset ovat verottomia, jos ne perustuvat joko todellisiin kuluihin tai Verohallinnon vuosittaiseen kustannuspäätökseen eli päätökseen päivärahoista ja kilometrikorvauksista."

Itse olen saanut työnantajalta luottokortin työmatkoja varten. Maksan sillä kaikki matka- ja majoituskulut. Myös taksimatkat hotellilta työpaikalle ja takaisin hotelliin. Tämän lisäksi työnantaja maksaa päivärahat (n. 50 € / päivä) ja tietenkin normaalin palkan.

Jos käyttää omaa autoa, siitä saa kilometrikorvaukset.

Jos teet tuntiseurantaa työtunneista, niin kannattaa muistaa, että työpäivä alkaa siitä kun lähdet hotellilta ja päättyy siihen kun palaat hotellille. Työmatka puolestaan alkaa siitä kun lähdet vakinaiselta työpaikalta tai kotoa, ja päättyy kun palaat vakinaiselle työpaikalle tai kotiin.

Päivärahat maksetaan työmatkan keston perusteella.

Nämä ovat lakisääteisiä asioita, ja kuuluvat aina työnantajan maksettaviksi. 

Vierailija
59/60 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole kuullut, että joku ottaisi koirat mukaan työmatkalle.

Puhutaan työpaikkakunnasta. Ei työmatkasta. Eihän ihmisen mikään pakko ole ottaa työpaikkaa kaukaa omalta paikkakunnalta, mutta jos niin tekee niin pitäähän siellä joskus käydä.

Ap

Siis mikä tämä kuvio oikein on?

Aloitusviestissä kirjoitit "välillä pitäisi käydä eri työpaikkakunnilla, 450-600 km päässä". Mutta nyt kyseessä onkin yhtäkkiä työpaikkakunta.

Olen itse ollut työssä, jossa käytiin eri paikkakuntien toimipisteissä muutamia kertoja vuodessa, ja ne olivat aina työmatkoja. Sellaiset matkat olivat työmatkoja myös heille, jotka tekivät normaalisti etätyötä kotonansa. Se toimistolla käyminen oli heille aina satunnainen, erityinen työntekemispaikka.

Vierailija
60/60 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ehdottomasti supermielenkiintoisen työn.

Koirien kanssa keksii kyllä jotain. Hotellin sijaan joku vuokramökki tai airbnb minne pääset koirien kanssa. Tai se matkailuauto jos on rauhallisia ja siinä viihtyviä koiria. Jos ei muuta niin koirille hoitaja, koirahotelli tai mies hoitaa jos pystyy (ja varahoitaja siltä varalta jos tulee jotain ettei mies työnsä takia yllättäen pysty).

Jos työ on vain kaksi vuotta eikä koko ajan tarvitse kuitenkaan matkustaa niin eiköhän joku keino löydy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan