Luottamuksen keräys parisuhteessa, miehen valehtelun jälkeen
Meillä meni tosi kauan niin että mies valehteli mulle yhdestä ja toisesta asiasta. Taustalla ihan yliampuva riidan pelko, ja siksi valehteli siis sellaisistakin asioista joista nyt oikeasti "kukaan" ei valehtele, ihan tosi typeristäkin. Ja joista ei olisi edes tarvinnut pelätä minkäänlaista riitaa, mutta tulihan se riita usein sitten siinä kohtaa, yleensä siitä turhautumisesta ja pettymyksestä, kun valehtelu taas selvisi. En sitten enää voinut luottaa että kertoo mulle rehellisesti yhtään mitään mistään. Ja toisaalta jos ja kun ihan pikkuasioistakin valehteli niin miksei olis valehdellut isoistakin, oikeasti merkityksellisistä.
Terapian ym jälkeen mies tajusi että tää tie ei vie kuin eroon ja kuulemma alkoi puhua totta. Niin tai no, ilmeisesti alkoi. Mistä tietää onko sekään totta? On hän monella tapaa muuttunut ja tuntuu nyt arvostavan mua ja meidän suhdetta ihan eri tavalla, mutta takuita ei ole. Mistä tiedän onko tuo muutoskaan oikeasti totta? Mä kun sietäisin melkein mitä vaan muuta, mutta en valehtelua.
Ja kyllä, tiedän ettette tekään tiedä joten ei tarvi aukoa päätään. Mutta jonkunlainen vertaistuki tai vastaava olis kiva.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ihan eri asia valehdella salasuhteesta kun vaikka kävikö kaupassa vai ei. Siitä kii kannattaako jatkaa vai ei.
kannattaako sun mielestä jatkaa jos ensin jää kii suhteesta ja sen jälkeen valehtelee kaupassa käynnistäki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ihan eri asia valehdella salasuhteesta kun vaikka kävikö kaupassa vai ei. Siitä kii kannattaako jatkaa vai ei.
kannattaako sun mielestä jatkaa jos ensin jää kii suhteesta ja sen jälkeen valehtelee kaupassa käynnistäki
Heko heko
Mies ei luota että reaktiosi olisi positiivinen siksi valehtelee.
Kannattaa keskustella ja olla sellainen ihminen jolle uskaltaa kertoa totuuden.
Tulee mieleen kirjoituksestasi että olet hirveä ihminen. Miehesi ei uskaltanut puhua totta koska tiesi miten reagoit. Hänen pitäisi erota sinusta ja hankkia itselleen puoliso jonka kanssa voi puhua asioista totuudenmukaisesti ilman pelkoa. Kyllä se sinusta kertoo paljon että miehesi ei uskaltanut puhua sinulle totta reaktion pelossa. Kuulostaa siltä että harjoitat henkistä ehkä jopa fyysistä väkivaltaa jos asiat eivät ole niin kuin haluat