Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottamuksen keräys parisuhteessa, miehen valehtelun jälkeen

Vierailija
11.11.2024 |

Meillä meni tosi kauan niin että mies valehteli mulle yhdestä ja toisesta asiasta. Taustalla ihan yliampuva riidan pelko, ja siksi valehteli siis sellaisistakin asioista joista nyt oikeasti "kukaan" ei valehtele, ihan tosi typeristäkin. Ja joista ei olisi edes tarvinnut pelätä minkäänlaista riitaa, mutta tulihan se riita usein sitten siinä kohtaa, yleensä siitä turhautumisesta ja pettymyksestä, kun valehtelu taas selvisi. En sitten enää voinut luottaa että kertoo mulle rehellisesti yhtään mitään mistään. Ja toisaalta jos ja kun ihan pikkuasioistakin valehteli niin miksei olis valehdellut isoistakin, oikeasti merkityksellisistä.

Terapian ym jälkeen mies tajusi että tää tie ei vie kuin eroon ja kuulemma alkoi puhua totta. Niin tai no, ilmeisesti alkoi. Mistä tietää onko sekään totta? On hän monella tapaa muuttunut ja tuntuu nyt arvostavan mua ja meidän suhdetta ihan eri tavalla, mutta takuita ei ole. Mistä tiedän onko tuo muutoskaan oikeasti totta? Mä kun sietäisin melkein mitä vaan muuta, mutta en valehtelua.

Ja kyllä, tiedän ettette tekään tiedä joten ei tarvi aukoa päätään. Mutta jonkunlainen vertaistuki tai vastaava olis kiva.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selventäisi aika paljon jos kuulisi minkä tyylisistä asioista mies valehtelee ja miksi hän ajattelee että sinä suutut niistä.

Vierailija
22/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Mies valehtelee semmoisista asioista mistä en pidä. Ei halua riitaa. Olen sitä muutaman vuoden katsellut, alkaa riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies sama. Keräilen tässä rohkeutta pistää poikki koska ei se enää mitään sille voi tehdä etten ikinä enää luota 100%. Oli sama juttu siis, eli "yliampuva riidan pelko, ja siksi valehteli siis sellaisistakin asioista joista nyt oikeasti "kukaan" ei valehtele". Ei osannut vastata kun kysyin mitä se luuli mun tekevän siinä riidassa???? Toinen syy mitä sanoi oli että ei halunnut että petyn häneen. Ei uskonut että valehtelua pahempaa ei minulle voi tehdä. Olen melkein valmis, vaikka pelottaa tulevaisuus. Paha että jäin ekan tyhmän valheen jälkeen siihen koska sitä jotenkin ajatteli että ei kai se noin tyhmää juttua voi toista kertaa tehdä. Sitten ne kerrat jotenkin lisääntyi ja nyt on mennyt jo niin kauan että on vaikeampaa häipyä. Vähän niinkuin että rakastan häntä mutta en pidä hänestä. Jos päätät jäädä niin onnea siihen, tai oikeastaan voimia siihen että jaksat uskoa muutokseen. 

Tuo pettymyksen tuottamisen pelko on kanssa jännä juttu. Koska siinähän juuri tuottaa toiselle pettymyksen, sillä valehtelemisella. Itse en ole lähdössä, koska moni asia on nyt tosiaan muuttunut. On siis toivoa paremmasta. Mutta kovasti tsemppiä sinulle lähtemiseen! Ap

Vierailija
24/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on tollanen. Ei muutu. 

Keksii aina syitä miksi valehtelee ja muuntaa tarinoitaan. Voi valehdella kirkkain silmin vakavista asioista kuin myös aivan turhia valheita luomaan kuvaa lähinnä siitä että on varsin epäluotettava henkilö. 

Olen aivan loppu. 

Kuulostaapa p*skalta. Mitä olet ajatellut jatkosta? Ap

Vierailija
25/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selventäisi aika paljon jos kuulisi minkä tyylisistä asioista mies valehtelee ja miksi hän ajattelee että sinä suutut niistä.

On valehdellut siis hyvin erilaisista asioista aiemmin. Vaikka nyt ylitöistä, tupakanpoltosta, siitä onko ollut jonkun tietyn ihmisen kanssa tekemisissä, siitä onko tiennyt missä joku koulutus järjestetään. Ihmeellisiä asioita. Ylitöistä valehteli koska luuli etten halua hänen menevän vapaapäivänä töihin ja suutun. Tupakanpoltosta valehteli kuulemma, koska oli niin pettynyt itseensä. On lopettanut polttamisen ja ajatteli että pidän häntä ihan luuserina ja siksi valehteli. Jne. Siis lähes aina asioita joista ei olisi tullut mieleenkään suuttua, mutta riita tuli kun valehtelu selvisi.

Näistä on kaikista vuosia, tapahtuivat pahimpaan aikaan. Ap

Vierailija
26/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Mies valehtelee semmoisista asioista mistä en pidä. Ei halua riitaa. Olen sitä muutaman vuoden katsellut, alkaa riittää.

Tuleeko teillä riitaa sitten, kun valehtelu selviää? Tsemppiä. Ap

Vierailija
27/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee. Valehtelu on mulle aina pahempi asia kuin se, että olisi alunperin sanonut suoraan sen asian, vaikka en siitä pidäkään. 

Vierailija
28/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee. Valehtelu on mulle aina pahempi asia kuin se, että olisi alunperin sanonut suoraan sen asian, vaikka en siitä pidäkään. 

Just näin. Suoraan sanottu asia voi ärsyttää, mutta valehtelu sen ärsytyksen lisäksi myös satuttaa pahasti. Ap

Vierailija
29/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex valehteli ettei pyöri enää nettideitti- yms. ällösivustoilla. Kiinni jäi toistuvasti. Vinkui menevänsä terapiaan yms. mutta ei tuollainen niljaska muutu. Eikä kyllä mennytkään. Raha-asiat myös aivan sekaisin ja hoitamatta ja niistä valehteli myös, tuli minullekin ongelmia maksamatta jääneistä asioista kun yhdessä asuttiin. Valehteli myös ettei ole eräiden naisten kanssa ollut tekemisissä ja selvisi muualta, että oli. Painajaismaista eikö vaan?

Eli sanoisin, että valehtelija ei muuta tapojaan vaikka kuinka jäisi kiinni ja muka katuisi, yrittää vain paremmin jatkossa peitellä kieroilujaan.

Vierailija
30/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että tuossa valehtelussa on kyse sinusta ensinkään. Miehellä on joskus lapsuudessa tai nuoruudessa ollut lähellä henkilöitä jotka ovat arvostelleet liikaa miehen tekemisiä ja hän on alkanut alitajuisesti suojella itseään arvostelulta valehtelemalla ihan pienistäkin asioista. Mies pakenee tuossa omaa häpeäänsä jonka odottaa putkahtavan esiin milloin vain jos häntä lähellä olevat tietävät mitä hän tekee.

Vierailija
31/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä sanot meneväsi Siwaan ja mä näen sut citymarketissa eihän se luottamusta herätä, vaan kysymyksen: Mitä muuta salattavaa sulla on?

Vierailija
32/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos luottamusta ei ole parin vuoden päästääkään niin pistäisin kattilat jakoon. Tosin olisin tehnyt sen jo heti kun piirre paljastui mutta se on nyt kohdallasi myöhäistä

Vierailija
33/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on varmaan joutuneet lapsesta asti valehtelemaan vanhemmilleen kaikesta säästyäkseen rangaistuksilta.

Aikoinaan tutustuin uuteen perheeseen, kun lapseni meni kouluun. Jo toisella tapaamisella totesin, että tuo uusi lapsikaveri valehteli tottuneesti äidilleen välttyäkseen tekemästä asioita, joita häneltä vaadittiin. Ihmettelin, ettei äiti huomannut.

Lapsen kannalta katsoen hyvä, ettei huomannut, koska tuo mamma kuormitti lasta aivan liikaa.

Vierailija
34/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on myös jäänyt kiinni valheista monta kertaa ja tietoisesti jättänyt kertomatta asioita koska mukamas olen niin mustasukkainen ja vanoharhainen. Tuo mustasukkaisuus/vainoharhaisuus kortti otetaan esille lähes joka kerta kun pistän hänet tilille valheista. Ikinä hän ei ole myöntänyt valehdelleensa, vaan kääntää aina asian niin että lopulta minä olen se joka on toiminut väärin tai että minä olen tulkinnut asian väärin tai että olen kuvitellut tai keksinyt kaiken. Mies pitää yllä valta-asemaa jossa hän on niskan päällä tai ainakin kuvittelee olevansa ja ei myönnä mitään.

Parisuhteemme on selkeästi kriisissä tämän takia, mitään järkevää keskustelua ei voi ylläpitää kun se loppuu aina riitaan ja syyttelyihin, useimmiten minä saan syyt niskoilleni. En jaksa tässä enää aloittaa uutta elämää, taloudelliset asiat pitävät minut tässä sairaassa suhteessa kiinni mutta elän nyt itselleni, mies tehkööt ja sanokoot mitä huvittaa, ei enää kiinnosta. Ja sekös häntä harmittaa kun on menettänyt valtansa minuun. On johtavassa asemassa ja tottunut sanelemaan ehdot. Ei kuitenkaan sanele minulle enää mitään, pidän häntä vähän säälittävänä reppanana joka ei ole koskaan kasvanut aikuiseksi ja pelkää menettävänsä kasvonsa. Pelkuri tuollaista tekee.

Summa summarum: valehtelija tuskin koskaan muuttuu, ellei käy itsensä kanssa asioita läpi ja myönnä tekevänsä väärin..

Vierailija
35/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meillä meni tosi kauan niin että mies valehteli mulle yhdestä ja toisesta asiasta."

"Mä kun sietäisin melkein mitä vaan muuta, mutta en valehtelua."

Pientä ristiriitaa tässä. Hyvinhän sinä olet sitä sietänyt ja siedät jatkossakin, jostain käsittämättömästä syystä.

Ei valehtelija miksikään muutu.

Ei vaan suhteesta tuli tosi vaikeaa pahimpina aikoina, sen valehtelun takia. Juuri siksi että se on niin sietämätöntä. Jos se olis ollut mulle ok, miksi siitä oltaisi riidelty. Ap

No totta sekin. Itse näen suhteeseen jäämisen sietämisenä.

Niin, olen jäänyt suhteeseen mutta tehnyt selväksi miten paljon valehtelu satuttaa, vaatinut muutosta ja esim. sitä terapiaa. Jossa ollaan käyty sekä yksin ett

Minulle on valehdeltu luutavasti mitä omituisemmassa tilanteessa. Raskauduimme heti suhteen alussa mutta siitä piti tehdä vammaisabortti. Ensin homma jatkui sillä että mies sanoi, että hänellä on toinenkin nainen... OLIKO VAI EIKÖ - en tiedä vieläkään... Sitten hän sanoi, että voit tehdä lapselle mitä vain mutta minä en sinusta tule välittämään... tuli riita ja häivyin... mies tuli perässä kait tekemään jonkunlaista sovintoa... minua ei kiinnostanut mikään sovinto sillä hetkellä... alkoi uhata toisilla naisilla ja joku ilmestyi sitten paikalle... OLIKO TÄMÄ OIKEA SUHDE SITTEN VAI JOTAIN BULLSHITIÄ JA TÄYTTÄ VALETTA? Ja mikä nainen tulee toisten aborttiriitaan ja jää roikkumaan? Ei tämä vielä tähänkään loppunut vaan seurasi pahoinpitely... sitten abortti!.... sitten kului kuukausia ja tuli vielä kosimaan, mutta annoin VÄLITTÖMÄT JA HÄTÄISET RUKKASET... KAIKKI TÄMÄ SIIS PERUSTUI EMÄVALHEILLE, JOTKA VAIN PAISUIVAT JA SOTKIVAT KOKO ELÄMÄN - AINAKIN OMANI! Yhä mietin mitä tein väärin enkä enää ole ollenkaan nuori... TÄSTÄ SOTKUSTA EN KUVITTELE pystyväni rakentamaan mitään luottamusta. Ainoa olisi ehkä jos mies KIRJOITTASI kunnollisen omaelämänkerran josta selviää miten päätyi tämmöiseenkin hömppään. Jotain ihan hirveetä tarttee hänelläkin olla taustalla että tämmöiseen soppaan ryhtyy... PELKOJA RAKASTUA JA ALOITTAA UUSI SUHDE VAI MITÄ?

Vierailija
36/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies sama. Keräilen tässä rohkeutta pistää poikki koska ei se enää mitään sille voi tehdä etten ikinä enää luota 100%. Oli sama juttu siis, eli "yliampuva riidan pelko, ja siksi valehteli siis sellaisistakin asioista joista nyt oikeasti "kukaan" ei valehtele". Ei osannut vastata kun kysyin mitä se luuli mun tekevän siinä riidassa???? Toinen syy mitä sanoi oli että ei halunnut että petyn häneen. Ei uskonut että valehtelua pahempaa ei minulle voi tehdä. Olen melkein valmis, vaikka pelottaa tulevaisuus. Paha että jäin ekan tyhmän valheen jälkeen siihen koska sitä jotenkin ajatteli että ei kai se noin tyhmää juttua voi toista kertaa tehdä. Sitten ne kerrat jotenkin lisääntyi ja nyt on mennyt jo niin kauan että on vaikeampaa häipyä. Vähän niinkuin että rakastan häntä mutta en pidä hänestä. Jos päätät jäädä niin onnea siihen, tai oikeastaan voimia siihen että jaksat uskoa muutokseen. 

Mun kumppani on myös tuollainen, ja juuri sama tunne, rakastan häntä mutta en enää pidä hänestä. Ja mitään mitä suustaan päästää en usko ennen kuin on mustaa valkoisella. Kaikki keskustelut on turhia ja vesittyneitä, kun mun takaraivossa on aina ajatus että ukko puhuu paskaa. Todella raskasta ja tuntuu vain, että hän on pilannut kaiken.

Aiemmin ajattelin, että aikuinen ihminen on vastuussa sanoistaan ja teoistaan ja siitä puhuuko totta. Mutta tää ei kyllä ymmärrä vastuun käsitettä lainkaan. Ensin pyyteli valheita anteeksi jos jäi kiinni. Nykyään keksii uusia valheita vanhojen päälle, väittää silmät kirkkaina ettei ne ole valheita. Esimerkkinä nyt vaikka, että oli ollut yksillä festareilla, ja mulle kertoi viesten jostain syystä olevansa sinä iltana lapsensa kanssa. Somessa tuli vastaan kuva, jossa mies kavereidensa kanssa näiden festareiden päälavan edessä. Kysyttäessä sanookin, että kävi viemässä nämä kaverit sinne, ei käynyt alueella. Sen jälkeen kun kysyin, miksi hänestä on kuva sieltä päälavan edestä, ei vastausta. Ja miksi valehteli, niin ei vain nähnyt kuulemma tarpeelliseksi kertoa tästä "kyyditsemisestä".

Sanoisin että jos kerran on valehdellut ja todistetusti parantaa tapansa ja näkee vaivaa luottamuksen takaisin saamiseen, on toivoa. Jos usein on valehdellut niin helpommalla pääset jos unohdat koko tyypin. Mä koitan myös saada voimaa erota tuosta häntäheikistä. En tiedä ymmärtääkö hän itsekään et en vain pysty enää uskomaan mihinkään mitä hän sanoo. En edes jaksa ottaa asiaa enää esille, koska hän suuttuu ja vetää marttyyrinviitan niskaansa, kuinka on taas epäonnistunut. Eksänsä syytti häntä aina kaikesta, ja siinä ainakin hänellä käsittelemätön trauma..

Vierailija
37/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä sanot meneväsi Siwaan ja mä näen sut citymarketissa eihän se luottamusta herätä, vaan kysymyksen: Mitä muuta salattavaa sulla on?

Näinpä. Ja jos asia toistuu. Ja jos syynä valehtelulle tai kertomattajättämisille on toisen suojelu, ettei halunnut pahoittaa toisen mieltä, pitäis soittaa jotain kelloja..

Vierailija
38/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on varmaan joutuneet lapsesta asti valehtelemaan vanhemmilleen kaikesta säästyäkseen rangaistuksilta.

Aikoinaan tutustuin uuteen perheeseen, kun lapseni meni kouluun. Jo toisella tapaamisella totesin, että tuo uusi lapsikaveri valehteli tottuneesti äidilleen välttyäkseen tekemästä asioita, joita häneltä vaadittiin. Ihmettelin, ettei äiti huomannut.

Lapsen kannalta katsoen hyvä, ettei huomannut, koska tuo mamma kuormitti lasta aivan liikaa.

Mä olen elänyt tuollaista lapsuutta. En silti valehtele muille. Äidilleni jätän kertomatta yhä asioita, koska hän on rajaton ja saa jäätävät kilarit joka asiasta, vaikka asia ei hänelle edes kuuluisi. 

Vierailija
39/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aie on palauttaa luottamus se vaatii totaalista avoimuutta ja rehellisyyttä kaikki muu on tasan tarkkaan harkkittua vahingontekoa ja toisen alistamista eli henkistä väkivaltaa

Vierailija
40/65 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies sama. Keräilen tässä rohkeutta pistää poikki koska ei se enää mitään sille voi tehdä etten ikinä enää luota 100%. Oli sama juttu siis, eli "yliampuva riidan pelko, ja siksi valehteli siis sellaisistakin asioista joista nyt oikeasti "kukaan" ei valehtele". Ei osannut vastata kun kysyin mitä se luuli mun tekevän siinä riidassa???? Toinen syy mitä sanoi oli että ei halunnut että petyn häneen. Ei uskonut että valehtelua pahempaa ei minulle voi tehdä. Olen melkein valmis, vaikka pelottaa tulevaisuus. Paha että jäin ekan tyhmän valheen jälkeen siihen koska sitä jotenkin ajatteli että ei kai se noin tyhmää juttua voi toista kertaa tehdä. Sitten ne kerrat jotenkin lisääntyi ja nyt on mennyt jo niin kauan että on vaikeampaa häipyä. Vähän niinkuin että rakastan häntä mutta en pidä hänestä. Jos päätät jäädä niin onnea siihen, tai oikeastaan voimia siihen että jaksat uskoa m

Toi mies vaikuttaa suojelevansa yksityisyyttään (missä oli, keiden kanssa, mitä tekemässä) hinnalla millä hyvänsä.

Sinulta oikea päätös yeetata mies, joka ei luota suhun sen vertaa että kertoisi olleensa kavereiden kanssa festareilla 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä