Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen turhautunut kun anoppi ei kuule mitä puhun hänelle, etenkään puhelimessa. Mies väittää että äitinsä kuulee ihan hyvin kun hän soittaa

Vierailija
11.11.2024 |

Ensin mietin että onko mun puhelimessa jokin vika mutta sitten tyttäret sanoivat samoin, ettei mummi kuule kun he puhuvat hänelle. 

Voiko olla että anoppi kuuleekin matalat taajuudet paremmin eli miehen äänestä saa selvää, korkeammasta puheäänestä ei? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi anopillesi soittelet yleensä ollenkaan? Eihän hän ole sinulle sukuakaan.172

Vierailija
2/8 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se yleensä ole kiinni siitä puheäänen korkeudesta vaan selkeästä artikulaatiosta ja äänen voimakkuudesta.

Miehen puheesta huonokuuloiset eivät niin saa selvää, matalasta mutinasta. Minun puheestani saavat paljon paremmin selvää, kun puhun heille selkeästi ja kovemmalla äänellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puhelimessa vaikuttaa paljon se itse puhelinkin ja kuinka siihen puhuu. Mikrofoni sieppaa äänen aivan erilailla riippuen siitä puhe-etäisyydestäkin siihen mikrofoniin, samoin ne sieppaavat eri lailla taustamelua mukaan häiritsemään sitä kuulemista.

Vierailija
4/8 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänenkorkeus voi vaikuttaa siihen kuuleeko toinen ääntäsi. Eli jos miehelläsi on matalampi ääni, ehkä anoppisi sen takia kuulee sen paremmin. Tai sitten ihan biologia saanut aikaan sen että kuulee oman lapsensa äänen paremmin kuin muiden. 

Vierailija
5/8 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikkiin puhelimiin voi säätää miten voimakkaana puhe kuuluu? Säätäkää seuraavalla kerralla kun käytte kylässä.

Vierailija
6/8 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se yleensä ole kiinni siitä puheäänen korkeudesta vaan selkeästä artikulaatiosta ja äänen voimakkuudesta.

Miehen puheesta huonokuuloiset eivät niin saa selvää, matalasta mutinasta. Minun puheestani saavat paljon paremmin selvää, kun puhun heille selkeästi ja kovemmalla äänellä.

Itse kuulen huonosti nimenomaan korkeampaa ääntä. Nämä on hyvin yksilöllisiä juttuja. Ja vaikka olen huonokuuloinen, en voi myöskään sietää kovia ääniä, joten kailottajat suorastaan sattuvat korviin. 

Vierailija
7/8 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaikkiin puhelimiin voi säätää miten voimakkaana puhe kuuluu? Säätäkää seuraavalla kerralla kun käytte kylässä.

Miksi oleyat ettei anoppi osaa itse säätää ja käyttää puhelintaan?  Huono kuulo ei ole synonyymi osaamattomuudelle.

Vierailija
8/8 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokuuloisena kuulen naisten äänet paremmin, en kuitenkaan taas kaikkein korkeimpia ääniä.  Kuuloni on matalien äänien kohdalla huonompi. Kasvokkain kuulen, puhelimessa on vaikeampaa.