Eikö teitä jotka viette vanhemman lapsen hoitoon,
NOLOTA! Siis kertoa kaikille kuinka lapsi viihtyy hoidossa paremmin kuin kotonaan. Siis tämä niille jotka eivä TODELLA tarvitse hoitopaikkaa, vaan se että ei jakseta keksiä niitä virikkeitä tarpeeksi.
Kommentit (4)
viihdyin muutaman tunnin kodin ulkopuolella. Enemmän huolettaisi jos ei melkein eskari-ikäinen haluaisi yhtään omiakin menoja.
koska lapseni osaa leikkiä myös ikäistensä kanssa. Mutta täällähän homma menee niin että jos ei ole tarhassa niin lapsella ei ole ikäistään seuraa.
En käsitä, miten jonkun äidiksi tulleen maailmankuva voi olla niin suppea, ettei pysty edes ajatusleikkinä eläytymään toisenlaisten valintojen taakse. Se on huolestuttavaa heidän lastensa kehityksen kannalta, sanon minä!
Itse olin rehellisesti sanottuna niin laiska, etten JAKSANUT viedä esikoista päiväkotiin/kerhoon, kun päivät sujuivat helpommin ja MINUN kannaltani myös viihtyisämmin kotioloissa/puistossa. Sitä paitsi tuo päiväkodiss ajatkaminen olisi ollut myös kallista. Myönnän sen, ja nyt ratkaisu on kyllä välillä NOLOTTANUT. Vaan mennyttä aikaa ei saa takaisin, eikä lapset onneksi yksin näiden valintojen takia koskaan pilalle mene...
Äitiys on niin paljon enemmän kuin pikkulapsiajasta huolehtimista, että voinen paikata itsekkyyteni moneen kertaan vielä esikoisen elämän aikana =)
en pysty korvaamaan 10 kpl:tta samanikäisiä poikia, jotka pelaavat pihalla jalkapalloa ja sählyä ja laskevat pulkkamäkeä...
Kotipihalla ei samanikäisiä ole, naapurustossakin vain 2 kpl, jotka molemmat on p-kodissa 8h/5pvää vkossa.
Ja laululeikkejä on varmasti mukavampi leikkiä 21 lapsen kanssa, kun äitylin kaa kaksin (ois toi Prinsessa Ruusunenkin aika tynkäversio).