THL: Runsas punaisen lihan syöminen yhteydessä lihavuuteen
Ehkä sitä kannattas enemmän pohtii että miten sitä lihaa syödään ja mitä lihaa? Mä en usko että possu on kaikkein terveellisin vaihtoehto ihmisille ja silti se on suosituin liha Suomessa.
Sit jos katsotaan taas näitä jauhelihoja tms, niissäkin sama juttu että älkää ostako sitä halvinta mahdollista vaan ehkä mielummin sen parempi naudan jauheliha?
Jos haluaa syödä terveellisemmin niin on osattava budjetoida omia rahojaan ja panostettava enemmän niihin parempiin tuotteisiin, tottakai ne on vähän hintavampia mutta järkeilkää sen asian kanssa
Ja sit just tää että eihän sitä tarvitse joka päivä syödä vaan ostakaa vaikka kerran viikkoon sitä kunnon lihaa ja muuten ehkä vaikka kalaa (valkonen on halpaa) tai kanaa, sekin on vähärasvaista proteiinia tms
Kommentit (29)
Eliittihän tulee jatkamaan lihan syöntiä, muiden pitäisi syödä ötököitä. Bill Gatesilla on Yhdysvaltojen suurin yksityinen maatila, niin rahat lihansyönnistä keskittyy taas eliitille.
Vierailija kirjoitti:
THL menee ideologia edellä, vähät välittävät ihmisten terveydestä.
Minä se ideologia on??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihan mustamaalaus kampanja käynnissä täydellä teholla.
Ihme woketusta tosiaan. Kommarit eivät minun syömisiä ole ennenkään määräilleet...
Eikä minun juomisia. Minua ei kommarit määräile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL menee ideologia edellä, vähät välittävät ihmisten terveydestä.
Minä se ideologia on??
Kommareiden ja valtamedian woke-ideologia.
Vierailija kirjoitti:
Eliittihän tulee jatkamaan lihan syöntiä, muiden pitäisi syödä ötököitä. Bill Gatesilla on Yhdysvaltojen suurin yksityinen maatila, niin rahat lihansyönnistä keskittyy taas eliitille.
Jos ne ajaa karjatilat alas, niin silloin sitä lihaa ei enää saa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuon näkee jo silmilläänkin. Mitä enemmän lihaa ostoskorissa, sen isompi ihminen.
Minä ostin 2 kg lihaa viime viikolla ja olen liki satakiloinen. Lihat meni pakastimeen ja syön niistä vähintään 2 kk ajan. Tekee 250g/vk. Ravitsemusterapeutin mielestä syön aivan liian vähän lihaa. Noistakin todennäköisesti osa päätyy biojätteeseen kun en tykkää yleensä lihasta mutta yritän nyt vähän väkisellä opetella syömään lihaa.
Että se siitä sinun "kyllähän tuon näkee jo silmilläänkin" idiotismista.
Ihan minkä tahansa runsas/liiallinen käyttö on yhdistettävissä lihavuuteen ja moniin sairauksiin. Kohtuullista ja tasapainoista käyttöä on korostettu kaikkien elintarvikkeiden kohdalla aina. Tuntuu ihan keinotekoiselta nämä "uudet tutkimukset" joihin aina vedotaan, kun annetaan uusia suosituksia.
Kuinkas ne protsku-vanukkaat ei joudu pannaan? Niitähän työläisnaiset ahmii joka tauolla töissään.
Naudan liha on varsin epäympäristöystävällistä tuottaa.
Kas kummaa, kun Suomen talous sakkaa niin jopa THL yrittää kaasuvalaista kansalaisia avaamaan rahalippaat kotimaan kulutukseen: "ostakaa parempaa ruokaa mutta vähemmän". Kotimainen kala maksaa ihan älyttömästi.
Aivan taatusti painon saa niin mies kuin nainen liian suureksi myös niillä kasviprotskuilla, kunhan vaan ahmii riittävästi.
Reilusti ylipainoiset syövät yleisesti kulutukseen nähden liikaa protskuja, rasvaa, vehnää ja hiilareita. Ei se kyllä tee hyvää toimistotyöntekijällekkään mättää rekkamiehen annoksia noutopöydästä lounaalla.
Ihme woketusta tosiaan. Kommarit eivät minun syömisiä ole ennenkään määräilleet...