Nyt on muodikasta luopua kahvista- voisitko sinä?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Lopetin vaihdevuosioireiden takia. Sain kahvista kuumia aaltoja, ja ne loppuivat kahvin juonnin lopettamisen jälkeen.
Kokeilepa kylmää kahvia. Itse huomasin eräänä hellekesänä kuumassa asunnossa kylmän kahvin olevan ainoan juoman, joka virkisti. Kylmät sekä huoneenlämpöiset vesi, mehu ja limsa tulivat saman tein ihosta ulos, vaan ei kahvi. Kahvina siis peruskahvia pannullinen, mutta heti suodatuksen jälkeen virta pois. Kun se oli jäähtynyt lähes huoneenlämpöiseksi, kannu jääkaappiin.
En näe järkevänä asiana luopua kahvista kokonaan.Se pitää ruuansulatukseni toiminnassa.
Kokeilin teehen siirtymistä, ei ollut minulle sopiva.
Olen myös huomannut tutkimustuloksia ,että kahvi on kohtuullisesti juotuna terveellistä.
Joten jatkan kahvinjuontia.
Juon yhden pienen kupillisen päivässä enkä koe tarvetta siitä luopua. Sillä on paikkansa mun päivärytmissä.
Miksi luopuisin. Rakastuin jo ysärillä italialaisten paahtimoiden kahviin. Suomalaisesta suodatinkahvista en niin perusta.
Kahvi on terveellistä. Aika on sellainen että kaikesta pitäisi luopua, sokeri, leikkeleet, makkara, kahvi, einekset, vaalea leipä, peruna...jäljelle jää lopuksi vain ruisleipä ja tofu. Hyvää ruokahalua
Miksi? Ei ole mitään perusteltua syytä. Kunhan nyt joku "asiantuntija " heittää ajatuksen ilmoille ja kohu on käynnissä...hetken. Ja sitten juodaan kahvia kuten ennenkin.
Iltapäivällä iso 3 dl kuppi tummapaahtoista kahvia, voilla leivottu korvapuusti ja nautinnollinen hetki puutarhassa kesäisin. En lopeta ikinä.
Vai niin, minulla on 25 pkt kahvia kotivarana. Taidan juoda ne ensin ja päätän sitten.
Ei ole mitään hajua mikä milloinkin on "muotia".Kahvi on viimeinen mistä luopuisin.
Leikkasin jo 3 kuppiin päivä sen kofeiinin takia jota löytyy vielä illalla jos juo aamulla, puolittuu hitaasti. Nukkuu paremmin. Kofeiiniaddiktio aiheuttaa myös aivosumua.
4 vuotta sitten jo! Ei tehnyt tiukkaakaan. Uni parani niin paljon, että ei ole ollut kahville tarvetta.
Muodikaista on tällä hetkellä se ettei ole varaa kahviin. Köyhyys on 2020-luvun uusi musta. Kiitos tästä hallituksemme.
Vierailija kirjoitti:
Voisin lopettaa, ei ole addiktiota. Yleensä juon aamuisin ison mukillisen enkä muuten ollenkaan. Joskus reissussa on hotellin aamiaisella niin pahaa kahvia että olen sit sen viikon tai jotain ilman, ei tee tiukkaa. Pahempi mulla on suklaa-addiktio joka sen aamukahvin kanssa maittaakin.
Sulla on sokeriaddiktio, sokeri on yhtä riippuvuutta aiheuttavaa kuin kovat huumeet.
Olen kiiski ja vastaan kaikki suosituksia ja muotivirtauksia, joten korkeintaan lisään mustan kahvin ryystämistä.
ahhaahah mitäs juotte juhla mokaa, ostakaa parempaa ja juokaa vähemmän, peskää sitä keitintä, älkää keittäkö liikaa!
https://www.arvidnordquist.fi/kahvi/Inspiraatio/Keita-hyvaa-kahvia/
PS KAADA VESI JOLLAIN MUULLA KUIN KEITTIMEN KANNULLA!
Voisin lopettaa, ei ole addiktiota. Yleensä juon aamuisin ison mukillisen enkä muuten ollenkaan. Joskus reissussa on hotellin aamiaisella niin pahaa kahvia että olen sit sen viikon tai jotain ilman, ei tee tiukkaa. Pahempi mulla on suklaa-addiktio joka sen aamukahvin kanssa maittaakin.