Alkoholista raitistuneet. Haluan kuulla, onko minulla oikeat ajatukset raittiin elämän puolesta ja pääsen vihdoin vapaaksi? Vertaistukea
Älkää hermostuko te, jotka ehkä tunnistatte, että olen yhden ketjun tässä taannoin tehnyt. Se oli kuitenkin eri näkökulmasta katsottuna ja nyt haluan vahvistusta nimenomaan raitistuneilta.
Minä olen siis täysin loppu alkoholiriippuvuuteen. En halua juoda enää tippaakaan sitä paskaa koska en pysty enää elämään sen ehdoilla. Jos tietäisitte kuinka paljon olen menettänyt alkoholille läheisiäni sekä itseni, että elämäni niin ehkä saattaisitte tuntea myötätuntoa mutta sitä en tässä hae. Haluan vahvistuksen siitä, että minä olen aivan hollilla päästä vapaaksi.
En saa enää mielihyvää alkoholista. Se on tylsää, puuduttavaa mutta olen juonut koska olen ollut riippuvainen. Olen luullut, että tarvitsen sitä. En ole juopotellut päivittäin mutta viikottain ja tarpeeksi näiden 15 vuoden aikana.
Minusta alkoholi on tämän kansakunnan suurin kusetus. Siitä ei ole mitään hyvää minulle koitunut. No, joo joskus kyllä "hauskaa" ollut mutta tottakai sitä olisi voinut olla aikoinaan paljon hauskempaa ilmankin. Minulla ei ole enää yhtäkään syytä, ei tekosyytä eikä jäljellä asiaa miksi joisin.
Krapula, masennus, ahdistus, ylipaino, alisuoriutuminen, traumat, vaille jäänyt elämä ja yksinäisyys johtuvat kaikki alkoholista.
Olen valmis kertomaan jokaiselle joka minulta elämässä kysyy tulevaisuudessa että miksi en enää juo. Olen valmis kertomaan syyn ja että olen alkoholisti ja kertoa suoraan mitä se on minulta ottanut.
En juo enää koskaan pisaraakaan. Haluan olla vain vapaa ja elää parempaa elämää.
Silti koska itseluottamus on hukassa, pelkään.
Kommentit (24)
En halua lannistaa sinua, mutta...
Kuulostaa siltä että sinulla on menossa alkuhuuma asian kanssa. Nauti nyt niin kauan kuin sitä kestää. Muutos asioissa on vääjäämätöntä ja näin tullee sinullekin käymään.
Mahdollisia tulevaisuuden skenaarioita jotka pystyn nopeasti keksimään. Toki on paljon muitakin vaihtoehtoja siitä mitä tulee tapahtumaan:
Keksit alkoholismin tilalle mielekkään päämäärän ja tavoitteet elämällesi ja lähdet menemään niitä kohti siinä onnistuen. Pääset psykoterapiaan työstämään ongelmiasi jotka alkoholismin aiheuttivat ja saat muutenkin kaiken tarvitsemasi avun ja tuen. Löydät oman paikkasi elämässä. Kiva juttu sinulle.
Sama kuin edellä, mutta lopputulos päinvastainen. Katkeroidut ja luovutat.
Irtisanot alkoholismiin liittyvät haitalliset ja toimimattomat ihmissuhteesi, eli erottaudut menneisyydestäsi. Onnistut luomaan uusia terveitä läheisiä ihmissuhteita ja sitä kautta saat merkityksellisyyttä ja tarkoitusta elämääsi. Et suistu sosiaaliseen tyhjiöön.
Sama kuin edellä, mutta et onnistu. Katkeroidut ja eristäydyt lopullisesti muista ihmisistä.
Suosittelen keksimään keinot joilla onnistua. Vaihtoehto ei nimittäin ole hääppöinen. Nimimerkillä kokemusta on, raitistuin 10 vuotta sitten.
Suosittelen paikkakunnan AA-ryhmää. Usein naisille oma ryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vähentänyt juomistani valtavasti. Tänä vuonna olen juonut kaksi kertaa viimeksi vappuna. Ainoa hyvä puoli on ettei ole krapuloita. Muuten ei ole kehumista. Jatkuvasti ottaa päähän ja pahempaa on loputon tylsyys. En kaipaa juomista mutta jollakin pitäisi rentoutua. Ulkoilusta ei ole ollut mitään apua.
No kyllähän siinä säästyy myös rahaa. Erittäin iso plussa mun mielestä.
Rahan säästyminen ei lohduta tylsyyteen eikä kireyteen. Olemassa olemista ilman elämää. Tekisi niin mieli nukkua pois tästä maailmasta.
Mä olin neljä vuotta raittiina ja ne olivat neljä tylsintä vuotta elämässäni. No nyt on saavutettu raja, jossa kaipaan kohtuutta. Juon vain keskiolutta, ei viinaa, mutta keskioluellakin saa krapulan aikaiseksi.