Näyttöpäätetyön aiheuttamat vaivat ja sairaudet?
Tuntuu että olkapää olisi tulehtunut. Todella kipeä sekä nivelestä että tuosta solisluun lähellä vaikea kipupiste. Helpottaa lomalla ja töissä menee taas tosi pahaksi. Mistä voisi olla kyse, kokemuksia kellään? Tai muista näyttötyön aiheuttamista ongelmista. Ja olen kyllä joo menossa lääkäriin, aika jo varattu.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mä sain aikanaan lyhyen saikun ja fyssarimääräyksen + ergonomiaan apuja, parani sillä työkuntoon. Nyt parikyt vuotta myöhemmin kipuja on vähän väliä jossakin kohtaa.
Näin se yleensä onkin. Jos tilanne on äitynyt pahaksi niin särkylääkkeet ja lepo on hyväksi kuten se työergonomian tarkastaminenkin. Monilla toimistotyöläisillä tulee näitä niska-, hartia- ja selkävaivoja välillä. Paljon ollaan istuma-asennossa. Sähköpöydät ovat kivoja keksintöjä. Kannattaa huolehtia myös omasta kehosta koska äkkiä vaivaantuu. Täytyy vain selviytyä.
Kyllä valitettavasti on kokemusta. Minulla on leikattu ranteesta patteja pois pari kertaa. Hyytelörakkulakasvain ganglip. Se aiheutti jo puutumisoireita painaessaan hermoon, ja kirurgi sanoi, että leikataan, ei aleta neulalla tyhjentää. Se uusi 2 vuoden päästä. Nyt on taas patti, toisessa kohtaa ranteessa. Niin kipeä, jos jokin osuu, ja sitten sitä särkee päiväkausia.
Lisäksi minulla tulehtui kyynärpää oikeasta kädestä. Sitä hoidettiin vuosi. Lääkäri sanoi, että kun olen niin nuori (silloin 45 v.), bursiitti paranee itsekseen. Käytin kylmäpusseja ja söin joka päivä särkylääkettä. Fysioterapeutti antoi jumppaohjeet, joita en pystynyt tekemään kroonisen kivun takia. Ja tosiaan vuosi meni että parani kokonaan. Olin kesälomalla 4 viikkoa, jolloin se kipuilu loppui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika velliä saa olla jos toimistotyö ylirasittaa kropan siihen pisteeseen, että nivelet sanoo itsensä irti.
Esim. reumaatikolle valitettavan normaalia.
Juuri näin. Kannattaa miettiä asioita muutenkin kuin omalta kapealta kannalta.
Esim. reumaatikolle valitettavan normaalia.