Tuli mieleen tuosta suomalaisten naisten ns. tyylittömyydestä.. Jos yrität Suomessa olla tyylikäs
niin todellakin poikkeat joukosta.
Itse teen töitä pienen paikkakunnan pienessä toimistossa, jossa myös muita naisia. Mä ihannoin vanhaa kunnon "toimistosihteeripukeutumista" joten itselläni on töissä käytössä jotain näistä: alaosana suorat housut/suora hame/tummat farkut, ja yläosana neule/kauluspaita/poolopaita, ja bleiseri/liivi.
Maltillisella korolla olevat korkokengät tai saapikkaat.
Muilla toimiston naisilla farkut/trikoot ja huppari/collegepaita + lenkkarit/tennarit.
Yleensä saan ylimääräistä huomiota pukeutumisestani, ihan hyväntahtoista ja välillä ihailevaakin, mutta siis huomaan todellakin että poikkean muista ja se huomataan. Enkä aina niin ole varsinaisesti mielissäni tästä ylimääräisestä huomiosta...
Ohimennen työntekijät saattavat naurahtaen matkia korkojeni kopinaa kun kävelen ohi "kipkop, kipkop", tai sitten varsinkin bleiseripäivinä kuulen "heippa toimiston täti" tai "huomenta hieno rouva"-tervehdyksiä.
Hyvällä nämä otan, tiedän ettei kukaan lausu niitä pahalla, mutta todella huomaan ettei Suomessa nykyään toimistoille juurikaan enää pukeuduta näin, kun itse pukeudun.
Aion silti jatkaa omalla tyylilläni :)
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimistoissa on todella ärsyttävää kuunnella jonkun tyylikäs rouva -työkaverin korkokenkien kipskopskopsutusta koko päivän.
No mä kyllä istun paikoillani 95% työpäivästä, joten ei sitä hirveesti kukaan joudu kuuntelemaan. Saati "koko päivää". :D
Ap
Oikein mielelläni työskentelisin kanssasi samassa toimistossa. M49
Järkevä suomalainen nainen pukeutuu ensisijaisesti säätilan mukaan. Muoti on kaukana listoilla. Töissä siistit mukavat vaatteet ja jalkineet sen mukaan, tehdäänkö töitä pääasiassa seisten vai istuen.
Tule ap tänne pääkaupunkiseudulla töihin, täältä löytyy meitä tyylikkäästi pukeutuvia töihinkin.
Kipkop, kipkop?
Jännittävältä vaikuttava toimisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimistoissa on todella ärsyttävää kuunnella jonkun tyylikäs rouva -työkaverin korkokenkien kipskopskopsutusta koko päivän.
No mä kyllä istun paikoillani 95% työpäivästä, joten ei sitä hirveesti kukaan joudu kuuntelemaan. Saati "koko päivää". :D
Ap
Sätt klackjärn på dina stilettos.
Ei tämä ole provo, miksi niin luulit?
Ja en oo valittanut muiden pukeutumisesta. Kukin tyylillään.
Ap