Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

reissutyöt lapsiperheessä

Vierailija
10.11.2024 |

Miten kuuluisi suhtautua tällaiseen tilanteeseen, jossa puoliso on päättänyt rueta tekemään reissutyötä toisella puolella Suomea eli kävisi kotona lähinnä viikonloppuisin. Työkavereina on vain vastakkaista sukupuolta olevia, joka sekin epäilyttää. Lapsia on kuusi ja nuorin pieni vauva. Tuntuu kohtuuttomalta lykätä kaikki vastuu minulle. Toisaalta eihän toista voi lähtemästä kieltääkään. Olisiko paras ratkaisu tässä tilanteessa erota heti, kun luulen, että se on edessä jossain vaiheessa kuitenkin?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sen parempi mies joka vain antaa rahaa ja pysyy poissa. Häntä se enemmän harmittaa maksaa talosta vuokraa/ lainaa,sähköt,vedet, eikä itse pääse edes niistä nauttimaan. Itse nauttisin kun mies on pois jaloista. Ei se kuiten kun viikonloppuna tuo pyykit pestäväksi, syö ja löhöää. Eli arkipäivää parhaita.

Vaimo on kyseessä.

No sitten vaan toisinpäin. Mies nauttii arjesta lasten kanssa ja nainen maksaa kulut. Ei sen ihmeellisempää.

Vierailija
22/27 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naineko on nyt lähtemässä vieraspaikkakunnille hommiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Eikös se nyt ole työttömän velvollisuus muutella ties minne hevon peehen vaikka kuinka olis perhettä? Mäkin oon nyt työtön putkiakka, lapsia pari. Etelässä ois töitä, mutta en viittis perhettä jättää mut sekot vouhkaa et pitäs hypätä ihan minne tahasa, vaikka lappiin kerrossiivoojaks. Ois sitte ukko koti-isänä ja mitenhän suhde lapsiin muuttus. 

Vierailija
24/27 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se raksaukon lesken elämä on. Työsopimuksessa lukenee pykälä matkustusvalmiudesta, joten ei oikein voi kieltäytyäkään töistä. Ihmetyttää vain, miten ootte jo 6 mukulaa saaneet väännettyä ja vasta nyt nuo reissuhommat iskee päin näköä.

Vierailija
25/27 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naineko on nyt lähtemässä vieraspaikkakunnille hommiin

Kyllä.

Vierailija
26/27 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellasta se raksaukon lesken elämä on. Työsopimuksessa lukenee pykälä matkustusvalmiudesta, joten ei oikein voi kieltäytyäkään töistä. Ihmetyttää vain, miten ootte jo 6 mukulaa saaneet väännettyä ja vasta nyt nuo reissuhommat iskee päin näköä.

Raksa-akan ja työsopimuksessa on kyllä mainittu työntekoalueeksi nykyinen maakunta jossa työt on tähän asti olleet, mutta tänne ei nyt tuolle firmalle ole jäänyt urakoita ja pitäisi lähteä ihan toiselle puolelle Suomea. Voisi kieltäytyä, jos haluaa, koska työsopimuksessa nimen omaan on mainittu työssäkäyntialue.

Vierailija
27/27 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Eikös se nyt ole työttömän velvollisuus muutella ties minne hevon peehen vaikka kuinka olis perhettä? Mäkin oon nyt työtön putkiakka, lapsia pari. Etelässä ois töitä, mutta en viittis perhettä jättää mut sekot vouhkaa et pitäs hypätä ihan minne tahasa, vaikka lappiin kerrossiivoojaks. Ois sitte ukko koti-isänä ja mitenhän suhde lapsiin muuttus. 

Ei mullakaan mitään ongelmaa ole koti-isänä olla. Olen ollut aiemminkin ja nyt olen jäämässä muutenkin. En vaan tiedä mitän tällainen toimisi, että nähdään vain viikonloppuisin. Miten siinä mitään suhdetta ylläpitää ja lapsiinkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän