Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muutosneuvotteluissa irtisanottavalle yleensä tarjotaan?

Vierailija
10.11.2024 |

Tulen todennäköisesti irtisanotuksi, kun työpaikalla käydään muutosneuvottelut. 

Onko muilla kokemusta, tarjotaanko muutisneuvotteluissa irtisanottaville yleensä mitään muuta rahaa kuin irtisanomisajan palkka? 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvelvoite saattaa loppua osittain, mutta tuskin sitäkään.

Vierailija
2/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos irtisanotaan, ei yleensä tarjota mitään. Toki normaalin irtisanomisajan juoksee palkka, työvelvoite voi loppua heti tai jatkua irtosanomisajan.

Mutta jos tarjotaan jotain pakettia, niin siinä sinä itse irtisanoudut. Paketista voi toki kieltäytyä, mutta voi toki joutua irtisanotuksi sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkää

Vierailija
4/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuulliset isot yritykset tarjoavat kyllä pakettia, joka sisältää esim. puolen vuoden palkan ja yrittävät etsiä yrityksen sisältä muita hommia. Jälkimmäinen on joskus kyllä teatteria, eikä kellään ole oikeasti halua palkata henkilöä niihin toisiin tehtäviin.

Vierailija
5/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarjolla irtisanomispaketti niin siihen kannattaa tarttua, esim. 6kk palkka. Jos nimittäin tulee vaan kenkää niin sitten joudut työskentelemään irtisanomisajan loppuun asti ellei muuta sovita. Jos siis todellakin olet varma että saat kenkää.

Vierailija
6/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä mitään tarjota. Se on kengän kuva posteriooriin ja lykkyä tykö.

Vierailija
7/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos irtisanotaan, ei yleensä tarjota mitään. Toki normaalin irtisanomisajan juoksee palkka, työvelvoite voi loppua heti tai jatkua irtosanomisajan.

Mutta jos tarjotaan jotain pakettia, niin siinä sinä itse irtisanoudut. Paketista voi toki kieltäytyä, mutta voi toki joutua irtisanotuksi sitten.

Sellainen tarkennus, että kaikissa tietämissäni tapauksissa tuota irtisanomispakettia niin sanotusti vapaaehtoisesti lähteville tarjotaan ainoastaan niille jotka muussa tapauksessa irtisanotaan. Edes vapaaehtoisesti lähtevät eivät saa pakettia pyytämälläkään. Näitä paketteja ovat tarjonneet lähinnä pankit ja suuryritykset, pikkufirmoilta niitä on turha odottaa.

Vierailija
8/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tarjolla irtisanomispaketti niin siihen kannattaa tarttua, esim. 6kk palkka. Jos nimittäin tulee vaan kenkää niin sitten joudut työskentelemään irtisanomisajan loppuun asti ellei muuta sovita. Jos siis todellakin olet varma että saat kenkää.

Olen melko varma potkuista. Työtehtäviäni on alettu vaivihkaa siirtämään muille ja olen jopa joutunut itse heitä perehdyttämään niihin, joten katson pelin olevan selvä jo ennen neuvottelujen alkua.

Tarkoittaako tuollainen paketti aina, että sitten pitää itse irtisanoutua, jos sen haluaa?

Vierailija
9/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kelpais puolen vuoden palkkapaketti. Lähtisin viivana.

Vierailija
10/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtoportaan tyypeille kultainen kädenpuristus eli kultakello ja parin vuoden palkka. Taviksille potku persiiseen eikä edes kupillista kitkerää sumppia.

Vierailija
11/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä kättä.

Vierailija
12/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako työläinen muuta kuin lopputilin kouraan? Herrat on eri asia.

Vierailija
13/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Kannattaa olla vapaaehtoinen niin usein irtisanomisajalta maksetaan palkka kotiin eikä ole työvelvoitetta. Meillä moni sai 6kk ajalta normipalkkaa eikä tarvinnut tulla töihin. Joku etsi heti uuden työpaikan ja meni sinne niin kahdesta paikasta sai palkkaa 👍

Vierailija
14/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. En usko, että minulla olisi työvelvoitetta työn luonteen takia, jota olisi hankala hoitaa lyhytaikaisesti irtisanomisaikana. 

Mietin vain, onko turhaa haaveilla jostain enemmästä kuin lakisääteisestä irtisanomisajan palkasta? 

Vierailija
15/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset eivät usein kyllä hae vapaaehtoisia kun ne osaavimmat niihin tarttuisi, jotka työllistyisivät myös muualla, eikä yritys heitä halua ulos. Siksi pakettia tarjotaan vain valikoidulle joukolle työntekijöitä.

Vierailija
16/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritykset eivät usein kyllä hae vapaaehtoisia kun ne osaavimmat niihin tarttuisi, jotka työllistyisivät myös muualla, eikä yritys heitä halua ulos. Siksi pakettia tarjotaan vain valikoidulle joukolle työntekijöitä.

Mitä se paketti käytännössä tarkoittaa? Onko se muutaman kuukauden palkka irtisanomisajan palkan lisäksi vai millaisista rahoista puhutaan?

Vierailija
17/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se paketti käytännössä tarkoittaa? Onko se muutaman kuukauden palkka irtisanomisajan palkan lisäksi vai millaisista rahoista puhutaan?

Riippuu ihan yrityksestä, mutta yleisin, mitä olen kuullut on 6 kk palkka. Parhaimillaan Nokialla annettiin yhden vuoden palkkaa, mutta en usko, että enää yleistä. Sitten voi kuulua esim. uudelleenkoulutusta, työterveys vuoden ajaksi.

Vierailija
18/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä kättä.

Vierailija
19/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan yrityksestä, mutta yleisin, mitä olen kuullut on 6 kk palkka. Parhaimillaan Nokialla annettiin yhden vuoden palkkaa, mutta en usko, että enää yleistä. Sitten voi kuulua esim. uudelleenkoulutusta, työterveys vuoden ajaksi.

Keski-Euroopassa vuoden tai pidemmänkin ajan palkka on tavallinen korvaus irtisanottaville duunareillekin. Harmi, ettei näin ole Suomessa.

Vierailija
20/40 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjotaan kylmää kättä by Petteri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi