Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä minimalisteja? Millaisilla tavaramäärillä pärjäätte?

Vierailija
10.11.2024 |

Tiedän että riippuu harrastuksista ym. mutta haluaisin kuulla esimerkkejä!

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä käy vieraita? Ettekö järjestä juhlia? Kyllä meillä on pakko olla iso astiasto, useampi uunivuoka, ylimääräisiä tuoleja, vieraspatjat jne. Nuo vievät paljon tilaa mutta muuten emme voisi kutsua vieraita.

Lisäksi tilaa vievät harrastuskamppeet ja kausivaatteet. Paljon voisi kyllä karsiakin.

Vierailija
42/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä noin pieniä pesukoneita saa ostaa? Lelukaupasta?"

Pieniä pesukoneita? Kuinka monta settiä parisängyn lakanoita ja pyyhkeitä siis omaan koneeseesi menee? Oma koneeni on ihan normaali yhden hengen talouden kone, ja paljon pienempiäkin kaupasta löytyisi. Mutta en kai mitään valtavaa konetta tarvisikaan, kun nimenomaan optimoin sen omaan pyykkimäärääni nähden. 

Joku minimalisminvihaaja täällä nyt riehuu ja tekee väkisin vääntämällä asiasta kuin asiasta ongelman :D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä käy vieraita? Ettekö järjestä juhlia? Kyllä meillä on pakko olla iso astiasto, useampi uunivuoka, ylimääräisiä tuoleja, vieraspatjat jne. Nuo vievät paljon tilaa mutta muuten emme voisi kutsua vieraita.

Lisäksi tilaa vievät harrastuskamppeet ja kausivaatteet. Paljon voisi kyllä karsiakin.

Ei mun luona käy vieraita, enkä järjestä juhlia. Asun yksin, olen lapseton, joulut sun muut on muiden sukulaisten luona. En siis tarvitse mitään mainitsemiasi tavaroita tässä elämäntilanteessa. 

Vierailija
44/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalsimi on minulle sitä, ettei ole turhaa tavaraa, ilman että olisin lainaamassa tavaroita muilta. Todellakin tarpeet ovat eri 6 henkisellä perheellä kuin sinkulla. On aika ahdistavaa käydä kylässä ystävälläni joka on todellinen minimalisti, kahvitkin juodaan siitä yhdestä kupista peräkkäin. Menee jo ehkä vähän jonkinlaisen sairauden puolelle moinen (pakkomielteinen kontrolli itselle?).

Vierailija
45/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy mies ja äiti mutta juhlia en järjestele 

Vierailija
46/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen mies viehättynyt tuollaisesta pakko-oireisesta naisesta?

Mistäs sä mulle pakko oireilun vetäsit :D?

Vierailija
47/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En järjestä juhlia, mitäpä juhlia sitä lapseton sinkku järjestäisi kun ei ole sukuakaan olemassa (ei oma valinta Huom)? Vieraita käy max 1 kerrallaan, on mulla astioita enemmän kuin 1, ja sohvalla voi nukkua jos on kylässä yön yli.

Millainen ihminen elää niin omassa kuplassaan, että luulee kaikilla olevan iso suku juhlimassa jatkuvasti? 

Vierailija
48/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen mies viehättynyt tuollaisesta pakko-oireisesta naisesta?

No mä olen kaunis ja söpö

Vierailija
49/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä mitenkään säännöllisesti sellaisia vierasmääriä käy, että sen takia tarvitsisi olla hirveä arsenaali tavaraa. Useimmiten vieraita on pari kerrallaan ja lähtevät yöksi pois, tosin yöpyäkin voi kun on vuodesohva. Mutta jos nyt ehdottomasti haluaisin järjestää kotonani juhlat vaikka 20 hengelle niin sellaista varten on järkevämpää vuokrata kaikki tykötarpeet. Ihan kummallinen harha että kaikkiin mahdollisiin tilanteisiin pitäisi löytyä kotoa välineet. 

Vierailija
50/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö tässä nyt luetellut kaikki tavarat mitä omistaa?

Vierailija
51/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän kauhea tapahtuisi jos hankkisitte sen toisen pyyhkeen tai tyynynliinan? Menettäisitte yöunenne ja joutuisi psykoosiin? ette pystyisi muuta ajattelemaan kuin sitä kauheaapinoa??

Mitä mä sillä teen

Vierailija
52/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli n. 25 paitapuseroa, kun muutin pienempään asuntoon, poistin ison osan.

Ehkä nytkin jos olisi neliöitä, olisi kaikkea enemmän.  Silloin muistan ahdistuneeni tavaran määrästä.

Vierailija
53/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein ymmärrä, mikä idea siinä on että tässä luetellaan jotain tavaralistoja kun nämä riippuu niin paljon asuinpaikasta ja elämäntilanteesta. Olen mielestäni aina ollut minimalisti, mutta nyt kun asun omakotitalossa taajaman ulkopuolella ja mulla on perhe niin onhan tätä tavaraa ehdottomasti väkisinkin enemmän kuin jollain 18 neliön yksiössä asuvalla citysinkulla. Elämänfilosofia on kuitenkin sama, mitään turhaa en osta, kaiken käytän loppuun ja korjaan sen minkä pystyn. 

Vierailija
54/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on aina ollut vähän. Joka ikisessä muutossa olen kuullut saman ihmettelyn, miten sulla voi olla näin vähän omaisuutta. Olen muuttanut harvoin, mutta aina koko muu omaisuus kuin huonekalut on mennyt noin 4-5 jätesäkkiin. Jos nyt muuttaisin, luultavasti menisi 2-4 isoon jätesäkkiin kaikki. 

Vau. Mulla tulee jo pelkkiä vaatteita vajaa 3 jätesäkillistä ja lakanoita + pyyhkeitä yksi vajaa. Mielenkiinnosta, kuinka paljon sulla on esim. kenkiä ja mitä harrastat?

Itselläni on 3 kengät. Hyvin pärjännyt 

Vierailija
55/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim 3 hupparia,4 neuletta, 3-5 kengät, 3-5 tyynynpäällistä, 3 pussilakana settiä, 3 housut. En tiedä onko nämä normaaleja määriä vai vähän mutta mua vain ärsyttää jos kaapeissa seisoo tavaroita mitä ei käytä, varsinkin kun on pienet tilat. Ja joku sanoi kerran yhdellä videolla hyvin, että ihmisen kuuluu osata luopua tavarasta, jos se ei nyt mitään extra tärkeää ole. Kyllä minäkin pari lapsuudenlelua ja hymypatsaat esim säilytän.

Vierailija
56/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän erään todellisen minimalistimiehen, jonka omaisuus on matkalaukullinen vaatteita ja pikkutavaroita. Sen lisäksi vaahtomuovipatja ja puinen tuoli. Muuttaminen on helppoa ja hän hoitaa ne itse. Nuo tavarat vie parilla paikallisbussimatkalla.

Käykö tämä mies töissä ja mitä tekee vapaa-ajallaan? 

Vierailija
57/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ongelmia täällä. 😆

Kotipäivänä kerran viikossa kymmeneltä sängystä lakanat ja kylppäristä pyyhkeet koneeseen. Välillä voi tunkea kylppärinmaton samaan koneeseen jos sellaisen omistaa. 

Tuntia myöhemmin on kaikki pesty ja siirretään kuivuriin, josta ne saa puolenpäivän jälkeen käyttövalmiina takaisin. 

Kärsittekö te jostain virtsankarkailusta vai miten ei yksillä lakanoilla pärjää? 😆

Vierailija
58/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä juurikaan käy vieraita. Olohuoneessa on kyllä iso kulmasohva, jolla voi kaksi ihmistä nukkua. Tyynyjäkin on sohvalla ja torkkupeittojakin löytyy. Mutta ei todellakaan ole mitään isoja vieraspatjoja tai vastaavia hillota. 

Satunnaiseen vierasjoukon kestittämiseen on olemassa ihan prameita kertakäyttöastioita, jotka mun mielestä on piknikkeihin ja lastenjuhliin muutenkin ihan ykkösvalinta. 

Vierailija
59/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän erään todellisen minimalistimiehen, jonka omaisuus on matkalaukullinen vaatteita ja pikkutavaroita. Sen lisäksi vaahtomuovipatja ja puinen tuoli. Muuttaminen on helppoa ja hän hoitaa ne itse. Nuo tavarat vie parilla paikallisbussimatkalla.

Käykö tämä mies töissä ja mitä tekee vapaa-ajallaan? 

Tämä. Sinänsä minimalismi on periaatteena oikein kannatettava, mutta nämä tavaramäärien laskemiseen fiksoituneet ääritapaukset todellisuudessa yleensä ulkoistavat sen elämäntyylinsä mahdollistamisen muille. Esim. aina kun tulee tilanne että jotain tarvitaan, se lainataan muilta. Katselin joskus Youtubesta videota jostain jenkkimiehestä jonka omaisuus mahtui yhteen reppuun, ja rivien välistä ilmeni, että se elämä oli mahdollista vain koska kaverit, perhe ja someseuraajat lainasivat ja antoivat hänel

Autottomuus on helppoa elämää, mutta toki sitten pitää järjestää elämä sen mukaiseksi. En itse kyllä mistään hinnasta haluaisi mihinkään lähiöön saati maalle asumaan, joten sopii itselleni mainiosti. Kerran kuussa tilaan isomman tilauksen ruokakaupasta kotiinkuljetuksella, muutoin käyn kaupassa omin jaloin. Julkisilla pääsee täältä moneen paikkaan, myös lentokentälle ja rautatieasemalle menen kävellen. Tänä iltana menen leffaan ja sinnekin kävellen. 

Vierailija
60/146 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän kauhea tapahtuisi jos hankkisitte sen toisen pyyhkeen tai tyynynliinan? Menettäisitte yöunenne ja joutuisi psykoosiin? ette pystyisi muuta ajattelemaan kuin sitä kauheaapinoa??

Mitä mä sillä teen

Aivan. Jo ajatuskin ahdistaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi