Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen selvinnyt niin paljosta vaikeasta, että voisin olla aito tuki

Vierailija
09.11.2024 |

itsemurhaa harkitseville. Jos he kuulisivat elämäntarinani ja kuinka yksin selvisin kaikesta, ilman terapiaa tai kenenkään tukea (kissaa lukuunottamatta, jolle olen ainiaasti kiitollinen, nyt jo kissataivaassa, rakas kisuli ) niin uskon, että hekin selviävät. Mutta ei heitä kohtaa ja pysty auttamaan. Mutta kaikesta kyllä selviää. Uskon rehellisesti, että harva on kohdannut niin vaikeita asioita kuin minä. Poislukuen koko perheensä menettäneet, heille voimia, ei pysty sanoittamaan sitä menetystä. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit selvittää pääsetkö vaikka Mieli ry:n vapaaehtoiseksi.

Vierailija
22/29 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan provo, mutta toivottavasti et hakeudu minnekään ns. auttamaan ihmisiä. Toiset kykenevät selviämään kaikesta, toiset eivät. Ja eri ihmisille pahin mahdollinen elämä ei ole samanlainen. Ihmiset on niin erilaisia.

En hakeudu auttavaan puhelimeen tai muuhun sellaiseen, koska se ei ole mulle luonteista. Mutta jos vastaan tulee ihminen joka tarvitsee tukea olen valmis auttamaan. Mulla oli todella vaikea ajanjakso, muistan kun heräsin aamuisin ahdistuneena ja kuin joku olisi pusertanut sydämen kokoon. Päivä kerrallaan elettiin silloin. Pikkuhiljaa parempaan suuntaan. Uskon toisin kuin sinä, että kaikki selviää kyllä. Ehkä minä selvisin yksin, jollekin toiselle se vaatii tukea muista. Ap

Mitä sinä tarkalleen ottaen tarkoitat sillä, että kaikki selviää kyllä? Selvisikö niille tuhansille, jotka lopulta ovat ottaneet oman henkensä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut kirjan kokemukstani. Pöytälaatikossa yhä. Jos julkaisisin sen edes omakustanteena siinä menisi monen ihmisen elämä rikki, tosin ansaitusti. 

Vierailija
24/29 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla ihmisillä on tapana selvitä uskomattoman hankalistakin elämäntilanteista.

Meidän on täällä helppo valittaa, kun maha on täynnä.

Ukraina on sodassa ja Suomeenkin on tullut sieltä pakolaisia ja tulee varmasti vielä kymmeniätuhansia. Ajatelkaapa miten vaikeaa heillä on. Heidänkin pitää rakentaa koko elämä alusta alkain, kuten minunkin on pitänyt tehdä jo monta kertaa. 

Aivan varmasti ukrainalaisilla on vaikeampaa. 

T: Antti Lain.e

Vierailija
25/29 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen. Lapsena mutsi vieraannutti mut isästä ja koko suvusta. Nyt sama henkilö auttaa mun exää vieraannuttamaan mun lapsia minusta. Ei mitään tukiverkkoja. Viimeiset 5 vuotta olen taistellut exää ja systeemiä vastaan, joka mahdollistaa nämä törkeät ihmisoikeusrikokset lapsia kohtaan.

Vierailija
26/29 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitynyt ja selvinpäin?

Vierailija
27/29 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Itsekin olen selvinnyt vaikka mistä ilman ulkopuolista tukea. Mulla on hyvät lähtökohdat tähän siinä mielessä, että elin lapsuuteni yksin helvetissä. Mikään esimerkiksi työelämän tapahtuma ei juuri kolauta sen kummemmin, vaihdan vain maisemaa jos alkaa vituttamaan.

Vierailija
28/29 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ajattelen sitä viimeistä loppua koko ajan taas.

Onko sulla mitä neuvoja?

Vierailija
29/29 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä ajattelen sitä viimeistä loppua koko ajan taas.

Onko sulla mitä neuvoja?

Ranteet kannattaa viiltää pitkittäin, ei pokittain.