Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurella osalla naisista on jäljellä äidin tai mummon turkki. Miksi sitä ei voi pitää, vaan pitää ostaa Makuupussitakki Made in China

Vierailija
09.11.2024 |

Kertokaas. 

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkki on kaikkein lämpimin mahdollinen takki. 

Mutta kauhean painava! Vaikea liikkua sellaisen kanssa.

Tasapaino pysyy kun pukee jalokivikäätyjä itseensä.

Vierailija
82/92 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintöturkin pois antanut, hullu hevosnainen jatkaa vielä. Ostin tämmöisen

https://www.uhipwear.com/en-fi/frost-coat-20-navy

muutamia vuosia sitten ulkoiluun ja ratsastukseen. On ollu ehdottomasti paras talvitakki, mitä olen koskaan omistanut. Vinkiksi tännekin, jos joku kaipailee hyvää ja lämmintä takkia, joka sopii ulkoiluun.

Yli 400 euroa! Juuei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska se edustaa eläinten kaltoinkohtelua, nylkemistä ja julmuutta.

Vuosikymmeniä kestävä ekologinen turkki vs öljy-yhtiöiden öljystä valmistettu ja alle 10 vuotta vestävä muovitakki. Kas siinä valinnanvaikeus viherpiiperöille.

Minä harmittelen ettei aitonahkaisia ja minun makuuni muotoiltuja saapikkaita ja nilkkureita enää löydä juuri mistään. Vielä 2012 vuoteen asti löysi helposti. Nykyään kaikki on tuosta öljymuovipaskasta valmistettuja VEGE kenkiä, jotka ei montaa vuotta kestä. 

Vierailija
84/92 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mummon turkista meille kaikille riitä.

Äitini on vielä elossa, joten tarvitsee turkkinsa itse. 

Vierailija
85/92 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti harkinnut mummovainaan turkin käyttöä. Kiitos, ehkä käyn hakemassa sen äitini vaatekaapista kuleksimasta. 

Vierailija
86/92 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas joku sekopää (mies) yrittää pakottaa naisille jotain omaa fetissivaatetustaan. Pitkä toppatakki on Suomen talvessa kaikkein käytännöllisin, jos haluaa pukeutua kauniimmin on vaikka mitä nättejä ja linjakkaita villakangastakkeja. 

Vanhat turkistakit on ok, jos sopii omaan tyyliin, mutta korvaavat käytössä just ton villakangastakin ennemmin kun toppiksen.

Naiset joutuu nykyään raahaamaan läppäriä, salitarvikkeita ja ostoskasseja. Jos ei ole autoa, niin on myös tosi hankalaa hoitaa kaikkia asioita kauniissa/epäkäytännöllisissä vaatteissa ja kengissä Suomen liukkaassa ja loskaisessa talvisäässä. 

Ne ap:n ihailemat "turkisnaiset" ei joudu juoksemaan viiteen eri paikkaan, kuljettamaan loskassa lapsia rattaissa ja raahamaan ostoskasseja julkisissa.

Olisin kyllä varsinainen näky turkissa: virttynyt pipo, rukkaset, kaksi heijastinta, äidin kutoma kirjava kaulaliina, farkut, kuomat ja selässä maastoreppu  - ja päällä turkki. Uulalaa mikä naisellinen ilmestys!

Vierailija
87/92 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

What?? Mikä helvetin äidin tai mummon turkki?

Turkki on vielä 80-luvulla joka toisen naisen talvitakki. 

Ei todellakaan ole ikinä ollut.

Ikinä? Mitä vaatteita käytettiin kun keinokuituja ei oltu vielä keksitty?

Vierailija
88/92 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa nyt kuva sellaisesta kauniista hienosta turkista. En ole ikinä nähnyt. Oman kokemuksen mukaan ne on muodottimia kaapuja ja saa käyttäjän näyttämään ihan karhulta.

https://www.instagram.com/bazhane_vintage/p/DBo_suvNe_Z/?img_index=3

Tuolla on monta muutakin hienoa, mutta näitä löytyy vaikka kuinka. Turkiksia on todella monen tyylisiä, värisiä, pituuksia ja paksuuksia. Minulla on myös monta ja käytän.

Ap:lle: Ei varmaan tosiaan kaikilla ole mummon tai äidin turkkia ja tiedät se. Moni kuitenkin käyttää niitä. Itse olen sitä mieltä, että turkistarhaus pitäisi kieltää, mutta vanhat turkikset käyttää hyödyksi. 

Vierailija
89/92 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

What?? Mikä helvetin äidin tai mummon turkki?

Turkki on vielä 80-luvulla joka toisen naisen talvitakki. 

Ei todellakaan ole ikinä ollut.

Ikinä? Mitä vaatteita käytettiin kun keinokuituja ei oltu vielä keksitty?

Villaa ja lampaan nahkaa

Vierailija
90/92 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa nyt kuva sellaisesta kauniista hienosta turkista. En ole ikinä nähnyt. Oman kokemuksen mukaan ne on muodottimia kaapuja ja saa käyttäjän näyttämään ihan karhulta.

Tuolla on monta muutakin hienoa, mutta näitä löytyy vaikka kuinka. Turkiksia on todella monen tyylisiä, värisiä, pituuksia ja paksuuksia. Minulla on myös monta ja käytän.

Ap:lle: Ei varmaan tosiaan kaikilla ole mummon tai äidin turkkia ja tiedät se. Moni kuitenkin käyttää niitä. Itse olen sitä mieltä, että turkistarhaus pitäisi kieltää, mutta vanhat turkikset käyttää hyödyksi. 

Saman karhuvainaan näköisiähän nuokin on.

Vierailija
91/92 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, jolla olisi äidin tai mummon turkki. Mun kahdella tädillä on tai on ollut turkki, he ovat suvun ainoita.

Vierailija
92/92 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helv. oikeasti. Tapettuja oselotteja ym. Noiden käyttäjän täytyy olla joku Cruella De Vil.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi