Suurella osalla naisista on jäljellä äidin tai mummon turkki. Miksi sitä ei voi pitää, vaan pitää ostaa Makuupussitakki Made in China
Kommentit (92)
No ei ole kyllä yhtään turkkia. Vaikka olisikin niin en käyttäisi. Painava ja epämukava eikä yhtään mun tyylinen.
Ei meidän mummolla tai äidillä ole ollut varaa turkkiin, joten ei sellaista ole perintönä saatu.
Googlaa, löydät paljon kauniita turkkeja. Hyvin modattu turkki on kaunis. En ole nähnyt yhtään kaunista makuupussi toppatakkoa, kaunis turkki joka sopii kantajan vartalolle on naisellinen. Nykyään naisellisuus ei ole suosittua.
Vierailija kirjoitti:
Googlaa, löydät paljon kauniita turkkeja. Hyvin modattu turkki on kaunis. En ole nähnyt yhtään kaunista makuupussi toppatakkoa, kaunis turkki joka sopii kantajan vartalolle on naisellinen. Nykyään naisellisuus ei ole suosittua.
Yritin googlettaa. Ei tullut vastaan muuta kuin juuri niitä karhun näköisiä.
Miten paljon mun tarttis kantaa syntitaakkaa mun mutsin turkiksista ja oikeasta krokotiilinahkalaukustakin? Nyt on kyllä päätynyt Pelastusarmeijalle kun en oikein tajunnut kuitenkaan eikä tilaa kaikelle. Ei muodoltaan sopiva nykypäivään ja mun nykymaailmaan.
Mun turkki on pöllitty. Se oli tuotu oikein Turkista. Sisällä oli valtava tasku vuoressa ja siinä taskussa valtava monogrammi. Olenkohan ainoa nykynainen jolla valtava ja upea monogrammi? Sen monogrammin takia varsinkin haluaisin saada turkkini takaisin. En tajua kuinka se on voinut lähteä käveleen. Se oli sellainen just polvien yläpuolelle ulosttuva: valkosta, mustaa ja tummanruskeaa. En edes muista minkä eläimen. En jostain syystä koskaan tykännyt siitä, mutta se mulla oli päällä muinoin kun tapasin erään toisen kerran...
Vierailija kirjoitti:
Canada Goose kyllä kelpaa. Kun se on muotia. Tai oli joskus.
Siis kelpaa näille laumasieluille. Vaikka siinä on untuvaa ja karvakauluksen takia kojootit menettäneet henkensä.
Niinkuin vaihtoehdot olisivat vain nämä, rumat ja naurettavan hoopot tikkitakit ja turkit.
mulla on kierrossa kolme ajatonta villakangastakkia eri vuosikymmeniltä, lisäksi kuoritakki ja laskettelurotsi. Niillä pärjää talvet, pahimmilla pakkasilla kerroksia vaan lisää.
Viimeisin ostettu joskus viime vuosikymmenellä.
ei tää niin vaikeata ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Canada Goose kyllä kelpaa. Kun se on muotia. Tai oli joskus.
Siis kelpaa näille laumasieluille. Vaikka siinä on untuvaa ja karvakauluksen takia kojootit menettäneet henkensä.
Kojootit on eläneet vapaana. Joku riistaturkki nyt ehkä menisikin, kunhan ei ole mitenkään vähissä oleva laji. Ongelma on turkistarhaus. En kyllä mitään Canada Gooseakaan tarvitse, vaikka voi olla kyllä ihan kestävää tekoa. Normaali laadukas toppatakkikin kestää kuitenkin lähemmäs kymmenen vuotta. Ei niitä ihan jatkuvasti tule osteltua.
Perintöturkin pois antanut, hullu hevosnainen jatkaa vielä. Ostin tämmöisen
https://www.uhipwear.com/en-fi/frost-coat-20-navy
muutamia vuosia sitten ulkoiluun ja ratsastukseen. On ollu ehdottomasti paras talvitakki, mitä olen koskaan omistanut. Vinkiksi tännekin, jos joku kaipailee hyvää ja lämmintä takkia, joka sopii ulkoiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin googlettaa. Ei tullut vastaan muuta kuin juuri niitä karhun näköisiä.
Minäkään en löytänyt. Kaikkia kauheita virityksiä kyllä oli joista naisellisuus oli kaukana. Minulla on villakangastakki vyöllä ja mielestäni paljon naisellisempi kuin turkis. Liikun autolla joten en tarvi mitään eräretkivarastusta selviytymiseen pakkasellakaan. Toki muut saavat käyttää turkiksia, jos vaan uskaltavat.
Vierailija kirjoitti:
What?? Mikä helvetin äidin tai mummon turkki?
Ennen oli maaseudulla perinteenä parkita edesmennyt ja tehdä hänestä talvitakki.
Vierailija kirjoitti:
Kai sen voi loppuun käyttää kun vahinko on jo tapahtunut.
Mutta muista selittää tämä aina kaikille mm. metrossa.
Turkiksen pitäminen julkisissa paikoissa on turkisteollisuuden mainostamista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mummoilla tai äidillä turkkia.
Enemmän taitaa olla itänaapureiden juttua noi turkit.
Äidilläni on ollut parikin, enkä todellakaan pistä niitä päälleni. Toivottavasti on hankkiutunut niistä eroon, kun muutti pienempään asuntoon.
Täällä taas joku sekopää (mies) yrittää pakottaa naisille jotain omaa fetissivaatetustaan. Pitkä toppatakki on Suomen talvessa kaikkein käytännöllisin, jos haluaa pukeutua kauniimmin on vaikka mitä nättejä ja linjakkaita villakangastakkeja.
Vanhat turkistakit on ok, jos sopii omaan tyyliin, mutta korvaavat käytössä just ton villakangastakin ennemmin kun toppiksen.
Naiset joutuu nykyään raahaamaan läppäriä, salitarvikkeita ja ostoskasseja. Jos ei ole autoa, niin on myös tosi hankalaa hoitaa kaikkia asioita kauniissa/epäkäytännöllisissä vaatteissa ja kengissä Suomen liukkaassa ja loskaisessa talvisäässä.
Ne ap:n ihailemat "turkisnaiset" ei joudu juoksemaan viiteen eri paikkaan, kuljettamaan loskassa lapsia rattaissa ja raahamaan ostoskasseja julkisissa.
Onko aloitus turkistarhaajan yritys saada kettuturkit taas muotiin, vai mitä höpinää tämä on?
Tulee mieleen miten viherpiipertäjät haukkuivat miestä jolla oli eläinperäisiä vaatteita. Olipahan vain niin, että kyseinen mies oli itse pyydystänyt ja tehnyt vaatteensa. Toisin kuin nämä haukkujat joiden päällä oli kiinalaista muovia joka on rahdattu tänne laivoilla ja lentokoneilla.
Jokseenkin hauska keskustelu maailmasta jossa ei ole muita takkeja kuin turkkeja ja kiinalaisia makuupusseja.
Mut joo, omalta isoäidiltäni jäi viiden turkin kokoelma. Hän ei ollut Suomesta kotoisin joten eläimissä vähän eksoottisempiakin kuin perus minkit ja ketut. Ei kyllä tulisi mieleen noihin pukeutua, kun ovat niin mauttomia ja tietenkin etiikaltaan ankeita. Silti ollaan siskon kanssa ne säilytetty. Kerran vuodessa siivoillaan vinttiä, juodaan skumppaa ja sovitellaan noita turkkeja. Jokaiselle turkille on tullut jo oma persoona.
Vierailija kirjoitti:
Turkki on kaikkein lämpimin mahdollinen takki.
Mutta kauhean painava! Vaikea liikkua sellaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
What?? Mikä helvetin äidin tai mummon turkki?
Turkki on vielä 80-luvulla joka toisen naisen talvitakki.
Ei todellakaan ole ikinä ollut.
Mä ihan ymmärrän pointtisi, mutta tälleen maalla asuessa kuljeksii eniten omalla kotipihalla, metsässä ja siellä heppatallilla. Käyn sivistyksen parissa ehkä kerran kolmessa kuukaudessa. Mulla on yksi siistimpi talvitakki, joka on palvellut mua jo vuosia. Käyttöä sillä on ehkä kaksi kertaa talvessa.