Sinkun muutto pieneen asuntoon.
Ahdistaa kun joudun muuttamaan 60m2 kaksiosta 46m2 huoneistoon. Ei paljoa naurata ja mietin miten sellaisesta saa itselleen kivan kodin ja mihin saan mahtumaan kaikki huonekalut. Ei huvita jouluakaan enää laittaa kun tammikuussa jo muutto.
Kommentit (15)
Muutin myös pienempään edellisen kerran ja kyllähän se alkuun vähän ehkä ahdisti kun oli tottunut avarampaan menoon. Mutta nyt se pienempikin kämppä tuntuu ihan ookoolta. Tästä pienempään tosin ehkä vähän nihkee muutella enää kun alkaa olemaan jo sitten melkoinen opiskelijayksiö jo.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin voin lohduttaa, että jos yksiössäso on 46 neliö se ei ole erityien pieni yksiö. - Itse asun yksin melkein 20 neliötä pienemmssä...
Ei kai ap sanonut että se on yksiö? Nykyään kaksiot on tuollaisia koppeja, itsekin asun vain pari neliötä isommassa kaksiossa. Menettelee juuri ja juuri mutta ikävä on välillä entistä 60 m2 vanhan mallista kaksiota, jossa oli ihan oikea keittiö ja kunnon kokoiset huoneet.
On kaksio tuleva asunto, tupakeittiö.
ap
Pienempiä omakotitaloja on. Ihan ok koko. 14m2 ero ei myöskään ole iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin voin lohduttaa, että jos yksiössäso on 46 neliö se ei ole erityien pieni yksiö. - Itse asun yksin melkein 20 neliötä pienemmssä...
Ei kai ap sanonut että se on yksiö? Nykyään kaksiot on tuollaisia koppeja, itsekin asun vain pari neliötä isommassa kaksiossa. Menettelee juuri ja juuri mutta ikävä on välillä entistä 60 m2 vanhan mallista kaksiota, jossa oli ihan oikea keittiö ja kunnon kokoiset huoneet.
Totte. Ei sanonut. Riippuu paljon asunnon mallsita kumpi on parempi pieni kaksio vai sama tila yksilönä/ yhtenäisenä tilana...Tavallaan on kiva, jos voi siirtyä huoneesta tosieen huoneeseen mutta, jos tuo tila on kovin pieni niin väliseinä(t) vie vain turhaa tilaa,
Mikä kieltää sinkun muuttamasta isompaan asuntoon?
Mulla on tämä väliaikainen asunto 42 neliötä ja aivan riittävä. Makuuhuone, olohuone, keittokomero ja vessa-suihku löytyy. Mitä muuta yksin elävä tarvitsee jos ei tee kotona töitä? Seuraava asunto on kolmio: kaksi makuuhuonetta, olohuone ja keittiö. Tuo asunto on vain, koska työnantaja pakottaa etätöihin. Muuten olisin mielelläni tässä jatkanut eloa. Kaikki tavarani ovat edellisestä 24 neliöisestä asunnosta ja uutta rojua en ole ostanut tänne. Ei ihminen niin paljon tarvitse roinaa, että pitää montakymmentä neliötä olla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kieltää sinkun muuttamasta isompaan asuntoon?
Mulla on tämä väliaikainen asunto 42 neliötä ja aivan riittävä. Makuuhuone, olohuone, keittokomero ja vessa-suihku löytyy. Mitä muuta yksin elävä tarvitsee jos ei tee kotona töitä? Seuraava asunto on kolmio: kaksi makuuhuonetta, olohuone ja keittiö. Tuo asunto on vain, koska työnantaja pakottaa etätöihin. Muuten olisin mielelläni tässä jatkanut eloa. Kaikki tavarani ovat edellisestä 24 neliöisestä asunnosta ja uutta rojua en ole ostanut tänne. Ei ihminen niin paljon tarvitse roinaa, että pitää montakymmentä neliötä olla.
Nuo isommat asunnot tuppaavat maksamaan enempi. - Eihän siinä mitään, jos sinkulla on varaa muuttaa. - Toki tämä on myös valintaa. Syrjemmältä saisin varmasti edullisemman mutta pätkätyöäläisenä en ole ainakaan tällä hetkellä valmis tai halukas muuttamaan jo pelkästään siksi, että en tiedä mistä saan tulevan työpaikkani mutta toki myös siksi. että muuttaminenkin maksaa. Suhteellsiesti tietysti myös on kalleinta sua pienemmässä yksiössä kuin sellaisessa, jossa on moninkertaiseti enemmän tilaa,
Ei joku 25 m2 ole mikään koti. Se on vankila jossa seinätkin kaatuu päälle. Kuinka luulette voivanne olla jotain vapaita ihmisiä? Elätte häkissä kuin häkkilinnut ja petoeläimet!
Mun asunto on 40neliöinen kaksio ja tää on tilava ja huonekorkeus on 3,3 metriä, ja ikkunat isot. Paljon tilavampi kuin kaverilla oli 56 neliöinen vanha kaksio.
okei hänellä oli sauna jota mulla ei ole, mutta hänen kaksioon mahtui vain yksi pieni sohva ja pienet TV tason kalusteet ja ruokapöytää toimitti saareke johon mahtui istumaan 3 henkilöä. Sinne hänen kylpyhuoneeseen ei mahtunut edes normaalin kokoista pesukonetta vaan oli tilattava hieman pienempi malli.
itsellä on 2 sohvaa, tosi iso kirjahylly ja ihan kunnon 4-6 hengelle tarkoitettu ruokapöytä ja tilaa on silti joka puolella. Saman verran meidän kummankin asunnoissa oli kaappitilaa makkarissa/ eteisessä.
On varmaan hyvä rauhaisa paikka suorittaa sukupuoliyhteys?
Yksiöstä voi myös tehdä hotellihuoneen näköisen. Ei asunnon tarvitse näyttää tyypilliseltä yksiöltä. Ideoita sisustukseen voi katsella vaikka hotellien sivuilta. Hotellihuoneessahan on paljon erilaista huonekalua yhdessä tilassa, kuten yksiössäkin eli sekä makuuhuone- että olohuonevaikutteita. Luksushotellihuone taas näyttää erilaiselta kuin simppeli standard-huone, joten kannattaa hakea kuvia sen tasoisesta hotellihuoneesta, minkä tasoisen kodin haluaa.
Oma yksiöni on 37 neliötä ja minulla on kodissani mm. korkeita viherkasveja, sisustustakka, nojatuolit, senkki, yöpöytä ja prinsessapäätyinen 120 cm leveä jenkkisänky ym. Keittokomerossa on baariryhmä.
Jos kerran on kaksio Ap:lla tuleva asunto, niin eipä siinä ole juuri muuta ongelmaa kuin mahdollinen liika tavaramäärä. Makkari kuitenkin on erikseen ja vain keittiö ja olkkari ovat samaa tilaa, joten sunhteellisen samalta sen uuden kodin pitäisi näyttää kuin vanhakin näytti. Vain joitakin huonekaluja tai tavaroita varmaan pitää laittaa pois.
Itse muutin aikanani 90 neliöstä (5 mh + keittiö + sauna + rivaripiha) pieneen yksiöön (keittokomero + eteinen + kylpyhuone + parveke), joten kyllä se ihan onnistuu paljonkin pienempään muuttaa. Rakkaimmat ja kauniimmat huonekalut ja tavarat vain valitset mukaasi ja laitat muut kierrätykseen tai varastoon.
Muutin 55 neliöisesrä 29 neliöiseen (huonommalta paikalta parempaan) Just saon tavarat mahtumaan 😃 ei kaduta yhtän enkä kaipaa turhia neliöitä. Ja säästän näin 500e kuukaudessa.
Eihän 42m2 ole edes pieni, oma asunto on 13 neliötä.