Miten hallitus kuvitteli että köyhimpien ostovoimaa leikkaamalla talous kohenisi?
Kyllä ne köyhien rahatkin oli tärkeitä yrittäjille. Nyt kun yrittäjät pistää ovet säppin, köyhien/työttömien määrä vain nousee.
Kommentit (1193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko karavaanari. Asuntovaunu pitää myydä ja käyttää ne rahat ruokaan, jos sut irtisanotaan.
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa asuntovaunun tai asuntoauton.
Tollasesta saa helposti 10000 - 30000, se riittää ruokaan pitkäksi aikaa.
Potkut ensi keväänä ja et voi olla enää karavaanari.
mut sä voit jankuttaa vaikka aamusta iltaan .eli sulla jo nyt rahat tosi loppu kun ei älykkäämpää touhuun ole varaa.
sittenhän mä vasta pääsenkin kun ei työ kiireitä.sä et pääse kun köyhällä reppanalla ei venettä ole.
Ensi keväänä moni saa potkut eikä pääse ensi kesänä veneilemään.
Jo
Vierailija kirjoitti:
päivän tuki itku keskustelu käynnissä.
Sun eläkekin on sosiaalituki, jos et sitä tiennyt kouluttamaton ja kirjoitustaidotom aasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömillä tuntuu olevan leveämpi elämä kuin meillä keskituloisilla, on aivan vääristynyt kuva siitä mikä tavalliseen onnelliseen elämään riittää.
Älkää viitsikö näitä älyttömiä höpinöitä. Ei kukaan normaaliälyinen ihminen usko noita. Ja trollailunakin jo niin väsynyttä kuin olla ja voi.
Tästä lähtien meillä työttömillä on hauskaa.
Onko yrittäjällä asuntovelkaa. Ei kuule kiinnosta, jos sun yritys loppuu. Me kytätään tilaisuutta ilmoittaa sun yrityksestä terveystarkastajalle, aviin ja verohallintoon jne.
Me asutaan vuokralla, meitä ei kiinnosta sun asuntovelka eikä loppuuko sun yritys vai ei.
Muista yrittäjänä siivota hyvin, aina kuitit asiakkaalle, työvuorot ajoissa, älä peru työv
Hallitus leikkasi lapsikorotukset pois työttömyyskorvauksista.
Ei haittaa yhtään, jos yrittäjän lapset jää ilman ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla venettä? Se pitää myydä, jos irtisanotaan.
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa veneen.
mulla on 2 venettä vituttaako?.sulla ei ole mitään eikä tule.miks ihmeessä pitää myydä? kerro jankuttaja apina ????
olin viimeeks yli vuoden työttömänä enkä mä lopputilin yhteydessä mitään myyny vaan ajelin sillä ja kalastelin samalla ku sä jankutit täällä.
Et sä ole töissä vaan mielenterveys eläkkeellä.
ja sä hullu jankuttaja olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
päivän tuki itku keskustelu käynnissä.
Sun eläkekin on sosiaalituki, jos et sitä tiennyt kouluttamaton ja kirjoitustaidotom aasi.
saisko äikän ope suomeksi ton sönkötyksen?
olen niin onnellinen kun asumistukea on leikattu ja muissa tuissa indeksit jäädytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla venettä? Se pitää myydä, jos irtisanotaan.
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa veneen.
mulla on 2 venettä vituttaako?.sulla ei ole mitään eikä tule.miks ihmeessä pitää myydä? kerro jankuttaja apina ????
olin viimeeks yli vuoden työttömänä enkä mä lopputilin yhteydessä mitään myyny vaan ajelin sillä ja kalastelin samalla ku sä jankutit täällä.
ja sä hullu jankuttaja olet?
Olen ollut niin monessa paikassa töissä ja nähnyt Suomen asiat, että nyt on tulossa vaikeat ajat.
Osa on vaan yhdessä virastossa töissä eikä ole nähnyt muiden virastojen tietoja.
Siksi he ei tiedä asioista mitään.
Hallitus kuvitteli, että
a) köyhät ovat köyhiä, koska eivät mene töihin;
b) on paljon töitä, joihin voi tuosta noin vain kuka tahansa köyhä omalla päätöksellään mennä.
Joten leikataanpa köyhien ostovoimaa, niin he innostuvat menemään töihin, jolloin heidän köyhyytensä helpottaa ja ostovoima paranee.
Valitettavasti siellä lienee oikeasti jokin tuontapainen kuvitelma taustalla. Ainakin Orpon taannoin telkkarissakin esittämä "miksei ne mene töihin?" -kysymys lienee ollut ihan vilpitön.
Vierailija kirjoitti:
olen niin onnellinen kun asumistukea on leikattu ja muissa tuissa indeksit jäädytetty.
Jep, kohta pääset maksamaan muiden osakkaiden yhtiölainoja ja vastikkeita.
Hallitus varmaan tiesi, että myös osa-aikatyötä tekevällä ja määräaikaisia töitä tekevillä on yhtiölainaa.
16000 loppuu asumistuki omistusasunnosta tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole verot alentuneet yhtään. Mutta jos samaan tapaan olisi jatkettu, niin veroja olisi pitänyt nostaa tuntuvasti eikä sekään nyt olisi riittänyt valtion ja kuntien menoihin. Paisunutta kulurakennetta on pakko korjata, koska sen ylläpitäminen velkarahalla ei onnistu.
Heikompituloisten rahat eivät Suomesta katoa, pysyy täällä.
Joten tuo logiikka ei elä.
Oleellista ei ole mikään loisijoiden ostovoima, vaan miten saadan tulot ja menot tasapainoon. Ne saadaan sillä tavalla, että leikataan rohkeasti toimeentulo- ja asumistuesta, sillä ne ovat niitä suuria menoeriä.
Vierailija kirjoitti:
Oleellista ei ole mikään loisijoiden ostovoima, vaan miten saadan tulot ja menot tasapainoon. Ne saadaan sillä tavalla, että leikataan rohkeasti toimeentulo- ja asumistuesta, sillä ne ovat niitä suuria menoeriä.
Ei ole.
Sosiaaliturvamenoista 33 miljardia menee eläkeläisiin.
Ja toi listaamattomien yrityksien osinkoverotus pitää muuttaa ja lopettaa verovähennys ulkomailla olevien loma-asuntojen remontteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, kohta pääset maksamaan muiden osakkaiden yhtiölainoja ja vastikkeita.
Hallitus varmaan tiesi, että myös osa-aikatyötä tekevällä ja määräaikaisia töitä tekevillä on yhtiölainaa.
16000 loppuu asumistuki omistusasunnosta tammikuussa.
mistä hiton yhtiön lainoista puhut? eikö noi ole jotai kerrostalo asujien juttuja.
potkulaki jankuttajan isä käytti sitä hyväksi ja hakkas siksi jankuttaa päivätpitkät kun sekosi.
Lopettakaa se poraaminen työttömistä, kun eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta ja rahat menevät niihin.
Vierailija kirjoitti:
kyllä! samaa mieltä.
Yhden eläkeläisen terveydenhoito julkisella maksaa 6500 vuodessa /eläkeläinen ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä! samaa mieltä.
Sinä oletkin amiksen käynyt tyhmä.