Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitettuani estrogeenigeelin olen masentunut, itkuinen ja nukun huonommin

Vierailija
09.11.2024 |

Luulin, että tästä saisi apua em. ongelmiin. En ymmärrä. Onko muilla kokemusta, että olo meni huonompaan?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille geelin määränneelle lääkärille että meni huonompaan suuntaan. Ehdottaa varmaan jotain muuta. Asia voi johtua muustakin syystä kuin vaihdevuosista.

Vierailija
22/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa samalta, kuin silloin kun aloitin e-pillerit. Eikös nuo ole juuri estrogeenin vaikutuksia?

Mutta eikös e-pillerit vedä nuoren naisen hormonitasot todella matalalle? Olen ymmärtänyt, että monesti pillerioireet johtuu siitä.

Googlaapa estrogeenin vaikutukset:  mielialanvaihtelut, päänsäryt, väsymys ja unettomuus, seksuaalinen haluttomuus....Vai että matalat hormonitasot, kun monilla tissitkin kasvaa monta kuppikokoa pillereistä ja raivoisat PMS-oireet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14, mulle laitettiin samalla kierukka, Mirena, myoomien aiheuttamiin vuotohäiriöihin. Geelinä on Estrena, 2 pumppausta. Ikää nyt 45, oireet alkoivat äkisti ja pahoina kun olin 43. Sittemmin kokonaan kadonneet oireet unettomuuden ja vuotohäiriöiden lisäksi yöhikoilu, aivosumu, pinnakireys, korkea verenpaine, tykytykset, muistihäiriöt, nivelkivut, kuiva iho ja limakalvot (silmät, huulet), seksin jälkeiset virtsikset ja ponnistusinkontinenssi. Klassisia esivaihtarioireita kaikki.

Osa tietty voi johtua unettomuudesta ja osa siitä, että vajaalla toimiva kilppari heitti tässä hienossa iässä liiketoiminnalle. Kun yksi hormoni on vinossa, moni muukin on, ja olo kauhea. 

Ihan samoja oireita kierukasta. Itse poistatin sen ja jatkoin eloa luomuna. Tosin itselläni ei ollut mitään lääketieteellistä syytä edes pitää kierukkaa. Se vaan markkinoitiin minulle, koska olin kuulemma sopivan ikäinen. 

Vierailija
24/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytät näitä hyödyttömiä litkuja. Hanki kunnon pillerit suun kautta otettavaksi ja tarpeeksi isolla annostuksella. Johan helpottaa.