Kannattaako ostaa oma asunto?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No todellakin kannattaa. Asunnot ovat nyt halpoja, voivat olla halvempia ensi vuonna, kuka tietää. Osta asunto hyväkuntoisesta talosta ja keskustasta.
Miksikähän juuri keskustasta?
Keskusta-asuntojen hinnat säiyvät ja kauppa käy paremmin kuin haha-asutusalueella. Väestö ikääntyy ja liikkuminen vaikeutuu, joten ihmiset haluavat asua palveluiden lähellä.
Isommissa kaupungeissa ei enää palveljita ole keskustassa, leffateatteritkin alkaa olla myös sivummalla.
Ainakin Helsingissä, Tampereella, Turussa, Jyväskylässä, Oulussa ja Kopiossa on. Mitä nuo mainitsemasi suuret kaupungit ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu onko varaa siihen. Jos on varaa, niin kannattaa. Jos ei ole varaa, niin ei kannata.
Mulla on 100 000 rahaa kun myin entisen asunnon. Pelkään vaan että jos ostan asunnon ja sitten rahoitusvastike kasvaa todella suureksi, ettei olekaan varaa maksaa sitä. Mun tulot vajaa 1500€/kk
Ap
No pystyisitkö ostamaan asunnon jossa ei ole yhtiörahoitusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu onko varaa siihen. Jos on varaa, niin kannattaa. Jos ei ole varaa, niin ei kannata.
Mulla on 100 000 rahaa kun myin entisen asunnon. Pelkään vaan että jos ostan asunnon ja sitten rahoitusvastike kasvaa todella suureksi, ettei olekaan varaa maksaa sitä. Mun tulot vajaa 1500€/kk
Ap
No pystyisitkö ostamaan asunnon jossa ei ole yhtiörahoitusta?
Missä muualla sellaisia on kuin Helsingin keskustassa, joissa on runsaasti liiketiloja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No todellakin kannattaa. Asunnot ovat nyt halpoja, voivat olla halvempia ensi vuonna, kuka tietää. Osta asunto hyväkuntoisesta talosta ja keskustasta.
Keskusta-asuntojen hinnat säiyvät ja kauppa käy paremmin kuin haha-asutusalueella. Väestö ikääntyy ja liikkuminen vaikeutuu, joten ihmiset haluavat asua palveluiden lähellä.
Ostin rt yksiön 13000€ remontoidusta kaukolämpö yhtiöstä tuppukylältä. Yhtiövastike 195€ , tk 800m, kuntosali uimahalli 1km, kaupat 500m. Ei tuossa paljon voi hävitä. Eläkkeeni 2300€/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa typerä vastaus. Asuntoja on muuallakin kuin keskustoissa ja haja-asutusalueilla.
Osassa kaupunkien lähiöistä on hyvin palveluita, ulkoilumaastot lähempänä kuin keskustakodissa ja rauhallisempaa aluetta
Ei kannata suomen asuntojen hinnoilla eikä työllisyydellä.