Työpaikan kahvihuoneen tarjoilut
Meillä on kiertävä tarjoiluvuoro. Aina joku sitten päättää leipoa. Uskaltaisitteko syödä työkaverin leipomia läjiä?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhteiset kahvit töissä. Eli jokainen kahvinjuoja tuo paketin kuukaudessa jos haluaa kahvia juoda. Kukaan ei tunnu vain keittävän sitä. Usein kun olen syömässä,saattaa siellä ravata viisikin ihmistä toteamassa: höh,kukaan ei oo keittänyt kahvia. Ja kukaan ei sitä keitä ja kaikki vaan kääntyy pois. Itse olen alkanut juomaan omaa pikakahvia töissä. Mut ei voi muuta kun huvittua.
Tuttu juttu. Samaten kukaan ei viitsi tyhjentää tiskikonetta, ne on aina ne samat jotka sen tyhjentää.
Kerran kun tulin iltavuoroon, kone oli täynnä puhtaita astioita ja likaiset oli ahdettu lavuaariin ja tiskipöydän päälle. Kun vuorossa ei ollut ketään tiskikoneen "tyhjentäjää."
Vierailija kirjoitti:
Olin hetken nuoruudessani työpakalla, jossa olin ainoa mies. Siellä oli kans tuollainen kulttuuri. Vuorollani tein kakun, jonka täytteeseen olin "vatkannut" salaisen ainesosan. Hyvin maistui neideille ja rouville.
9 kk:n jälkeen he kaikki olivat äitiyslomalla? Niinkö luulit leipoessasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole kahvihuonetta emmekä tauoille ehtisikään, joten en tunnista ongelmaa 🤷🏼 T. Varhaiskasvattaja
Meillä on myös kiertävät kahvipulkavuorot.
Varhaiskasvatuksen hoitaja
Missä ja milloin ehdit kahville?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhteiset kahvit töissä. Eli jokainen kahvinjuoja tuo paketin kuukaudessa jos haluaa kahvia juoda. Kukaan ei tunnu vain keittävän sitä. Usein kun olen syömässä,saattaa siellä ravata viisikin ihmistä toteamassa: höh,kukaan ei oo keittänyt kahvia. Ja kukaan ei sitä keitä ja kaikki vaan kääntyy pois. Itse olen alkanut juomaan omaa pikakahvia töissä. Mut ei voi muuta kun huvittua.
Tuttu juttu. Samaten kukaan ei viitsi tyhjentää tiskikonetta, ne on aina ne samat jotka sen tyhjentää.
Kerran kun tulin iltavuoroon, kone oli täynnä puhtaita astioita ja likaiset oli ahdettu lavuaariin ja tiskipöydän päälle. Kun vuorossa ei ollut ketään tiskikoneen "tyhjentäjää."
Meillä myös välillä häviää haarukoita,lusikoita ja veitsiä kun tuhka tuuleen. Käyt päivän tai pari vapaalla ja töihin palaat, niin milläs syöt kun missään ei ole haarukoita. Tyyliin kaikki sata kadonnut. Ei kaapeissa ja koneissa on likasina tyyliin kymmenisen. Tai minne kaikki kahvikupit on hävinnyt,muutama vain ja nekin likaisena koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä työpaikan puolesta kahvihuoneessa aina tarjolla hedelmiä, croisantteja, leipiä ja juomia.
et taida olla päiväkodissa?
Otsikosta on vaikea päätellä, että aloitus koskee vain päiväkodin työntekijöitä.
-ohis
Ei kai tuollaisellekin voi oikeasti keksiä sääntöä ja rytmittää jotain vuoroja?! Naurattavaa. Pakko olla joku naisvaltainen matalapalkka-ala. Ja anna kun arvaan. Pomo ei ole itse kierrossa mukana mutta syö kyllä?
Taas teitä vietiin kuin litran mittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole kahvihuonetta emmekä tauoille ehtisikään, joten en tunnista ongelmaa 🤷🏼 T. Varhaiskasvattaja
Meillä on myös kiertävät kahvipulkavuorot.
Varhaiskasvatuksen hoitaja
Missä ja milloin ehdit kahville?
Töissä ja päivittäin.
Taidatte olla melko läskejä kahvihuoneessa istujia jos oikein tarjoiluvuorot. Mitenkäs työ kiinnostaa?
Mun mielestä tää on hyvä idea! Jos työpaikalla on vaikka 20 ihmistä niin ei tarjoiluvuoroja tule kuin pari vuodessa, mutta joka viikko on jotain hyvää. Jos ei tykkää leipoa niin tuo sitten jotain kaupasta. Ja mä antaisin kyllä anteeksi parille vapaamatkustajallekin. Hankalampaa on jos on keliakiaa tai hankalia allergioita, sitten pitää soveltaa tai jättää syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tää on hyvä idea! Jos työpaikalla on vaikka 20 ihmistä niin ei tarjoiluvuoroja tule kuin pari vuodessa, mutta joka viikko on jotain hyvää. Jos ei tykkää leipoa niin tuo sitten jotain kaupasta. Ja mä antaisin kyllä anteeksi parille vapaamatkustajallekin. Hankalampaa on jos on keliakiaa tai hankalia allergioita, sitten pitää soveltaa tai jättää syömättä.
Meinaatko että naisvaltaisilla aloilla ollaan noin joviaaleja?
Pari vuodessa? Oman laskuni mukaan kahvipullat pitäisi olla pöydässä kaikille kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä työpaikan puolesta kahvihuoneessa aina tarjolla hedelmiä, croisantteja, leipiä ja juomia.
Meillä on myös konjakkia herroille
Mä en tykkää herkkujen tuontivuoroista. Tuokoot kaikki omat pullansa jos pullaa kahvin kanssa tahtovat.
Keksikää nyt vielä sääntö että vain tietynlaiset tarjottavat ja kahvipaketit kelpaavat. xD
Ennen muinoin lähes kaikilla pankeilla oli omat koulutuskeskukset, joissa koulutettiin oma henkilökunta. Oli tietotekniikan kursseja, rahoitus-, sijoitus-, maksupalveluiden, pankkijuridiikan ym kursseja. Koulutuskeskukset huolehtivat myös oppilaiden kehon ravinnosta. Oli tavallista parempaa: aamiaiset, lounaat, välipalat ja AINA pullaa. Näistä nauttivat myös kouluttajat runsain mitoin. Jossakin vaiheessa todettiin, että pullat ja pasteijat korvataan hedelmillä, kun alle satakiloista kouluttajaa ei enää ollut. Noh, vähän liioitellen tämä kohta. Elettiin 90-luvun alkua.
200 kcal extraa päivässä on 10 kg vuodessa.
Tästä keskustelusta muistui mieleeni kun Ikaalisten kaupunki tarjosi työntekijöilleen kahvit ja kahvimaidot. Sitten keksittiin säästää ja nykyisin työntekijät tuovat kahvit ja maidot. Ja voi sitä porun määrää ja kyttäämistä että kuinka usein kukakin on kahvipaketin tuonut ja mikä maitopurkeista/pulloista/rasioista olikaan kenenkin maitoastia. Ennestään kireä ilmapiiri muuttui tällä uudistuksella vielä vähän kireämmäksi. Ja tämähän koski siis tätä alinta porrasta: siivoojat, puistotyöntekijät nyt ainakin. Herroille kyllä kaupunki tarjoaa kahvit heidän tyhjänpäiväisiin kokouksiinsa perustellen miten on mennyt siihen kokoukseen (jotka alkuillasta) mennessä jo niin kauan aikaa lounaasta että tarvii olla kahvi ja kahvileivät.
Vierailija kirjoitti:
Keksikää nyt vielä sääntö että vain tietynlaiset tarjottavat ja kahvipaketit kelpaavat. xD
Entisessä työpaikassa terveydenhuollon henkilökunnalla oli vaatimus että pitää olla juhlamokkaa. :D
Meillä on lista, jonka mukaan kaikkien pitää osallistua taukotilan keittiöhommiin (tiskikoneen täyttö, tyhjennys, ym.), vaikka ei olisi ikinä aikaa käydä taukohuoneessa. Pitäisi vain mennä lakkoon. Hoitakoot ne, ketkä ehtii siellä istua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisessä työpaikassa terveydenhuollon henkilökunnalla oli vaatimus että pitää olla juhlamokkaa. :D
Enkä ihmettele yhtään, sillä jotkut ovat rasittavia nyrkkiinpierijöitä ja tuovat muutoin halvinta ja huonointa Xtra kahvia tai muuta yhtä huonoa litkua.
En osallistuisi. Jos olisi pakko, lähtisin menemään.
Jos haluaa itse tuoda tai tarjota jotain vapaaehtoisesti niin se on ok. Muuten jokainen aikuinen saa huolehtia syömistään itse eikä töihin ole pakko tuoda mitään.
Autisti jää kiinni sanoihin, eikä tajua mahdollisia kirjoitusvirheitä.