Vantaan Myyyrmäki asuinalueena
Alue oli vielä 20 vuotta paljon rauhallisempi, mutta nyt alue on hyvin rauhaton. Ainakin Myyrmäen aseman seutu on myös aika epäsiistin näköinen. Alueella asuu erityisen paljon monikulttuurista väkeä, mikä osaltaan vaikuttaa siihen, että alueella on sosiaalisia ongelmia. Ihmiset eivät välttämättä uskalla liikkua alueella enää myöhään illalla, koska humalaiset ja huumeongelmaiset kiusaavat heitä. Naisille saatetaan huudella kaikenlaista.
Alueelle rakennetaan uusia taloja kasvavaa vauhtia ja asumistiheys nousee jatkuvasti.
Kommentit (56)
Ei pahimpia, mutta ei huonoimpiakaan alueita. Se vanha ostarin alue on karsea, siellä nuoret ryöstää nuoria. Iltaisin myös uuden ostarin lähitienoo muuttuu Mogadishu- tyyliseksi ja kaapumiehet lähtee kodeistaan, se porukka nyt on täysin harmitonta sinänsä. Päivisin on ne naiset lapsilaumoineen. Kyllä mä siellä uskaltaisin asua, mutta jos muita vaihtoehtoja olisi niin harkitsisin vielä. Myyrmäkeen on keskittynyt somalit aika tiukkaan.
Jos haluu samalle seudulle ilman samanlaista menoa niin Martinlaakso on hyvä vaihtoehto. Edelleen ab-vyöhyke, pieni ostari ja se alue on uudistettu joskus 2010 kun rakentamisen trendi oli erilainen, ei oo samanlainen tiivis ja halvoilla yksiöillä nuorisoa vetävä kun Kivistö esim. Ei alkoa ja hengailupaikkana ilmeisesti huonompi kuin Kivistö tai Myyrmäki, joten rauhallisempi ja silti halpa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyrmäki on Myyrmäki. Siellä on paljon musiikkia, taidetta, konsertteja ITE-meinikiä ja marginaali-ilmiöitä. Espoolaista hajuttoman ja mauttoman kliinisyyden ihailijaa se kammoksuttaa mutta mitä sitten? Pysykää siellä missä viihdytte, eniten ärsyttää se että joku ulkopuolinen tulee kertomaan että kun tämä paikka on niin huono teille niin tehdäänpä siitä samanlainen kuin kaikki muutkin.
Itse en asu Myyrmäessä enkä sinne muuttaisi, mutta en todellakaan kaipaa tätä nykyaikaista ABC-huoltoasemarakentamista, eli että jokainen keskus on täsmälleen samanlainen koska joku konsultti-insinööritoimisto saa uskoteltua että se on hyvä.
Moni perinteinen paikka on tuolla pilattu.
Antakaa sen Myyrmäen olla Myyrmäki ja jos ette sitä ymmärrä niin menkää jonnekkin muualle.
No kyllä sinne Myyrmäkeenkin n
No kyllä ne aika minimissä on. Ne halvat tilat on siellä räjähtämiskunnossa.
Ostin sieltä tosi kivan asunnon ja myin kiireellä kahden vuoden jälkeen. Tonttialue oli kyllä siisti, talo hiljainen (paljon eläkeläisiä) ja naapurit riittävän kohteliaita. Sosiaalisena ihmisenä pidin kuulumisien vaihtelusta, mutta jokin siinä ilmapiirissä mätti aina. Niin kuin olisi elänyt jossakin 1980-luvun aikakaudella, jolloin tärkeää oli auto ja omaisuus ja ulkomaan reissut. Ulkoilin poispäin Myyrmäen keskustasta, sillä siellä päässä se hörhöily alkoi aina aseman seudulle asti. Yöks! Muistan yhdenkin kauppareissun illalla, miten vastaani käveli mies ja yhtäkkiä hän vain huitaisi minua päähän. Olin kai kovin hölmistyneen ja säikähtäneen näköinen, johon tämä täysin vieras psykopaatti silmät pyörien kuittasi" ei pahalla". Ja sitten ne matkan varrella puistossa kesäbileitään 24/7 pitävät keski-ikäiset juopporeppanat, joita en pelännyt, mutta se oli silti ärsyttävää.Kerran kokeilin käydä skumpalla ns alueen siisteimmässä kapakassa ja istuessani pöydän ääreen putosi hinnasto päähäni. Tarjoilijat vain tuijottivat tiskin takaa ja joku kiltin oloinen asiakas kiirehti kysymään olenko ok. Sillä hetkellä päätin, että nyt lähden täältä hel----stä.
Myyrmäessä oli sellainen tunne, että kaikkea olisi pitänyt vain hymyillen hyväksyä ja väistellä kiltisti huonotapaisia ihmisiä. Jonkinlainen rahvaan keskittymä ehkä?
Myyräncolo ja kauppakeskus myyri, Myyr rock, halvalla vuokratut tilat treenaajille, pikkuyrittäjille, Jokiuoman puiston konsertit.. yms yms. En asu siellä mutta käyn jatkuvasti. Sä näät ne rakennukset mä nään elämän. Sori siitä.
Joo sori, mutta elämä on muutakin kuin vapaa-aikaa. Ne halvat tilat on räjähtämäisillään. Muutapa asumaan sinne niin saat kokea tämän ihanuuden ihan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut myyrmässä 30 vuotta ja minua ei ole häiritty koskaan. Olen viihtynyt hyvin. Myyrmäestä on hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan. Asukkaiden etninentausta on kirjava, mutta se ei häiritse, eikä sen pitäisi häiritä muuallakaan.
Nyt spekseiverssille. Olen itsekin kauan sitten asunut Myyrmäessä ja silloin se oli arvostettu asuinalue. Nykyään sotkuinen, levoton, vaarallinen, en missään nimessä enää valitsisi asuinpaikaksi.
epäviihtyisä alue. Hyvät palvelut sinänsä,mutta en haluaisi muuttaa sinne.
Yalla, tee ja baklava, tuoretuotteet ja säilykkeet, mausteet, Novo, kahvi ja leivos, kirjaston palvelut, leffat, konsertit, muraalit, ihmiset, kaikenlaiset, juttelevaiset. Kesällä vaunulla kokoonnutaan ja torilta kengät tai laukku hankitaan. On nuoria ja vanhoja, yrittäjiä ja kotirouvia. Ei ole kukaan parempi toista. On kutojaa myymässä tuotteitaan ja isä lapsineen mukana. Joku saattaa soittaa haitaria, toinen myydä lehtiä, tuumaan, onhan meitä, monenlaisia.
Myyrmäki on kiva paikka. Jokainen näkee asiat omalla tavallaan ja myös kuinka haluaa nähdä ne. Olen asunut Myyrmäessä monessa eri asunnossa vuodesta 72 lähtien. Ja siinä välissä käynyt monessa muussakin paikassa asumassa ympäri Helsinkiä ja Vantaata.
Humalassa örveltäviä ja näkee joka paikassa. Ei Myyrmäki ole siinä joku poikkeus.
Nyt asun Laajasalossa. Täällä on aivan samanlaista väestöä kuin Myyrmäessäkin, mutta on tämä niin Jumalan selän takana kuin paikka voi ikinä olla. Muutan takaisin Myyrmäkeen heti kun mahdollista.
Myyrmäen aseman seutu on tosi rähjäinen ja levoton, ikävä kyllä. Kuitenkin Myyrmäki on iso lähiö, ja ns. reunoilta löytyy rauhallisia kortteleita hyvien ulkoilualueiden vierestä. Asun itse Myyrmäen postinumeroalueella, mutta päivittäiset asiointini hoidan Martinlaakson pikkuisella ja huomattavasti Myyrmannia siistimmällä ostarilla (on myös paljon Myyrmannia lähempänä). Varistoon päin on mukava metsä ulkoilureitteineen. Toisella suunnalla Jokiuoman puisto.
Täällä suunnalla on rauhallista myös iltaisin, ei ole tarvinnut pelätä. Joskus vastaan toki saattaa tulla lauma teinejä tai satunnaisia humalaisia/muuten päihtyneitä, mutta ei mitään Myyrmäen keskustaan vertautuvaa elämöintiä. Lähinnä iltaisin tapaa koiranulkoiluttajia.
Joten ei kannata kuitenkaan leimata koko Myyrmäkea junan ikkunasta katsellen tai asemalla/Mannissa käväisten.
Vierailija kirjoitti:
Myyrmäki on Myyrmäki. Siellä on paljon musiikkia, taidetta, konsertteja ITE-meinikiä ja marginaali-ilmiöitä. Espoolaista hajuttoman ja mauttoman kliinisyyden ihailijaa se kammoksuttaa mutta mitä sitten? Pysykää siellä missä viihdytte, eniten ärsyttää se että joku ulkopuolinen tulee kertomaan että kun tämä paikka on niin huono teille niin tehdäänpä siitä samanlainen kuin kaikki muutkin.
Itse en asu Myyrmäessä enkä sinne muuttaisi, mutta en todellakaan kaipaa tätä nykyaikaista ABC-huoltoasemarakentamista, eli että jokainen keskus on täsmälleen samanlainen koska joku konsultti-insinööritoimisto saa uskoteltua että se on hyvä.
Moni perinteinen paikka on tuolla pilattu.
Antakaa sen Myyrmäen olla Myyrmäki ja jos ette sitä ymmärrä niin menkää jonnekkin muualle.
Joku sanoi että Myyrmäki on pääkaupunkiseudun Berliini, ja siinä voi olla jotain perää. Paljon sekalaista väkeä ja tiloja joissa on suht halvat vuokrat, joissa voi pyörittää kaikenlaista toimintaa. Paljon puhuttu "levottomuus" on noin neljänneshehtaari Myyrmannin edustalta aseman sillan alle. Eikä siinä ole kukaan koskaan minua häirinnyt. Myyrmäestä voi saada edullisesti mukavan kämpän vehreällä ympäristöllä. Palvelut ja yhteydet huippuluokkaa. Jos kaipaa itsetunnon pönkkää, kannattaa varmaan asua jossain muualla.
No tietysti voidaan ajatella, mitä sanalla Myyrmäki tarkoitetaan. Jos tarkoitetaan aseman seutua, niin en antaisi hyviä arvosanoja. Luultavasti sieltä löytyy ihan mukaviakin alueita. Palvelut ovat kuitenkin varmasti aika kattavat, mutta ei kovin hyvälle tuulelle tule, kun kävelee tosiaan siellä aseman seudulla ja niissä vanhoissa kauppakeskuksissa, jotka ovat parhaat päivänsä nähneet aikoja sitten. Purkutuomion ovat saaneet, mutta kukaan ei ole valmis purkamaan ja rakentamaan uusia. Toki vuokrat ovat varmasti melko halvat niissä.
Myyrmanskissa poliisi aloittaa tehopartoinnit ongelmien takia. Taitaa kohta olla armeijakin tuolla virka-apuna.
Myyrmannissa surmattiin työtään tekevä postinkantaja eikä tapaus ole selvinnyt vieläkään.
Kontula on tuohon verrattuna Westend. Jopa Sörnäisten kurvi houkuttelisi enemmän asuinpaikkana.
Vierailija kirjoitti:
Aina löytyy pahanpuhujia. Myyrmäki on paras asuinalue. Moni ylimmässä tulodesiilissä oleva harkitsee sinne muuttoa.
Myyrmäki on hyvä paikka tavallisen ihmisen elää
Vierailija kirjoitti:
No tietysti voidaan ajatella, mitä sanalla Myyrmäki tarkoitetaan. Jos tarkoitetaan aseman seutua, niin en antaisi hyviä arvosanoja. Luultavasti sieltä löytyy ihan mukaviakin alueita. Palvelut ovat kuitenkin varmasti aika kattavat, mutta ei kovin hyvälle tuulelle tule, kun kävelee tosiaan siellä aseman seudulla ja niissä vanhoissa kauppakeskuksissa, jotka ovat parhaat päivänsä nähneet aikoja sitten. Purkutuomion ovat saaneet, mutta kukaan ei ole valmis purkamaan ja rakentamaan uusia. Toki vuokrat ovat varmasti melko halvat niissä.
IsoMyyrii ei voi purkaa koska siel on vapaamuurarien temppeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut myyrmässä 30 vuotta ja minua ei ole häiritty koskaan. Olen viihtynyt hyvin. Myyrmäestä on hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan. Asukkaiden etninentausta on kirjava, mutta se ei häiritse, eikä sen pitäisi häiritä muuallakaan.
No minulle ainakin kertoi yksi nainen, että hänen kimppuunsa oli yritetty käydä illalla.
Minulle näin on käynyt Tapiolassa enkä muista että joku olisi liittänyt tätä asiaa siihen seutuun
Minua uhkailtiin Töölössä veitsellä.
N. 54
Myrtsi täynnä N E E K E r ö i T Y J Ä ihmisiä
Myyräncolo ja kauppakeskus myyri, Myyr rock, halvalla vuokratut tilat treenaajille, pikkuyrittäjille, Jokiuoman puiston konsertit.. yms yms. En asu siellä mutta käyn jatkuvasti. Sä näät ne rakennukset mä nään elämän. Sori siitä.