Vantaan Myyyrmäki asuinalueena
Alue oli vielä 20 vuotta paljon rauhallisempi, mutta nyt alue on hyvin rauhaton. Ainakin Myyrmäen aseman seutu on myös aika epäsiistin näköinen. Alueella asuu erityisen paljon monikulttuurista väkeä, mikä osaltaan vaikuttaa siihen, että alueella on sosiaalisia ongelmia. Ihmiset eivät välttämättä uskalla liikkua alueella enää myöhään illalla, koska humalaiset ja huumeongelmaiset kiusaavat heitä. Naisille saatetaan huudella kaikenlaista.
Alueelle rakennetaan uusia taloja kasvavaa vauhtia ja asumistiheys nousee jatkuvasti.
Kommentit (56)
Huumeidenkäyttäjät ja humalaiset eivät yleensä ole kovin monikulttuurista väkeä.
Juuri pari päivää sitten nousin junaan myrtsin asemalta. Todella epäsiisti ja epämiellyttävä ympäristö. Jotain narkkejakin siinä pyöri sekoilemassa ja sitten oli joku keskenkasvuisten pikkupoikien lauma, jotka leikkivät jotain roadmaneja.
Vierailija kirjoitti:
Huumeidenkäyttäjät ja humalaiset eivät yleensä ole kovin monikulttuurista väkeä.
Öö tota et oo kurvin kieppeillä tai kaisaniemen puistossa varmaan käväissyt?
Olen asunut myyrmässä 30 vuotta ja minua ei ole häiritty koskaan. Olen viihtynyt hyvin. Myyrmäestä on hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan. Asukkaiden etninentausta on kirjava, mutta se ei häiritse, eikä sen pitäisi häiritä muuallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä on kuule monenlaista. On kantista ja vähemmän kantista. Miestä, naista ja varmaan muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ep ei tarkoita, että monikulttuuriset aina olisivat huumeidenkäyttäjiä tai humalaisia. Niitä on myös suomalaisissa.
Aina löytyy pahanpuhujia. Myyrmäki on paras asuinalue. Moni ylimmässä tulodesiilissä oleva harkitsee sinne muuttoa.
Ap tarkoitti, että yleensäkin Myyrmäessä on humalaisia ja huumeiden käyttäjiä.... En ota siihen kantaa, ovatko he sitten kantaväeöstöä tai monikulttuurisia. Eihän ihmisistä tiedä ulkonäön perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut myyrmässä 30 vuotta ja minua ei ole häiritty koskaan. Olen viihtynyt hyvin. Myyrmäestä on hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan. Asukkaiden etninentausta on kirjava, mutta se ei häiritse, eikä sen pitäisi häiritä muuallakaan.
No minulle ainakin kertoi yksi nainen, että hänen kimppuunsa oli yritetty käydä illalla.
Vierailija kirjoitti:
Aina löytyy pahanpuhujia. Myyrmäki on paras asuinalue. Moni ylimmässä tulodesiilissä oleva harkitsee sinne muuttoa.
Ei tämä ole mitään pahan puhumista, jos huomaa epäkohdat. No ei ainakaan aseman seutu ole kestänyt suurta väestömäärää, sillä se on mennyt aika epäsiistiin kuntoon.
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010624842.html
Oheisesta linkistä voi lukea Myyrmäen tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ep ei tarkoita, että monikulttuuriset aina olisivat huumeidenkäyttäjiä tai humalaisia. Niitä on myös suomalaisissa.
Suomalaiset myrtsin torilla istuvat deekut ovat melko leppoisia ja harmittomia, toki joidenkin mielestä he rumentavat maisemaa, kuten tietyllä tavalla toki tekevätkin.
Mielummin kuitenkin näitä harmittomia otuksia katson, kuin sitä kulttuurillista menoa kurvissa ja kaisaniemessä.
Myyrmäki on Myyrmäki. Siellä on paljon musiikkia, taidetta, konsertteja ITE-meinikiä ja marginaali-ilmiöitä. Espoolaista hajuttoman ja mauttoman kliinisyyden ihailijaa se kammoksuttaa mutta mitä sitten? Pysykää siellä missä viihdytte, eniten ärsyttää se että joku ulkopuolinen tulee kertomaan että kun tämä paikka on niin huono teille niin tehdäänpä siitä samanlainen kuin kaikki muutkin.
Itse en asu Myyrmäessä enkä sinne muuttaisi, mutta en todellakaan kaipaa tätä nykyaikaista ABC-huoltoasemarakentamista, eli että jokainen keskus on täsmälleen samanlainen koska joku konsultti-insinööritoimisto saa uskoteltua että se on hyvä.
Moni perinteinen paikka on tuolla pilattu.
Antakaa sen Myyrmäen olla Myyrmäki ja jos ette sitä ymmärrä niin menkää jonnekkin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulle ainakin kertoi yksi nainen, että hänen kimppuunsa oli yritetty käydä illalla.
Minulle näin on käynyt Tapiolassa enkä muista että joku olisi liittänyt tätä asiaa siihen seutuun
Vierailija kirjoitti:
Myyrmäki on Myyrmäki. Siellä on paljon musiikkia, taidetta, konsertteja ITE-meinikiä ja marginaali-ilmiöitä. Espoolaista hajuttoman ja mauttoman kliinisyyden ihailijaa se kammoksuttaa mutta mitä sitten? Pysykää siellä missä viihdytte, eniten ärsyttää se että joku ulkopuolinen tulee kertomaan että kun tämä paikka on niin huono teille niin tehdäänpä siitä samanlainen kuin kaikki muutkin.
Itse en asu Myyrmäessä enkä sinne muuttaisi, mutta en todellakaan kaipaa tätä nykyaikaista ABC-huoltoasemarakentamista, eli että jokainen keskus on täsmälleen samanlainen koska joku konsultti-insinööritoimisto saa uskoteltua että se on hyvä.
Moni perinteinen paikka on tuolla pilattu.
Antakaa sen Myyrmäen olla Myyrmäki ja jos ette sitä ymmärrä niin menkää jonnekkin muualle.
No kyllä sinne Myyrmäkeenkin nyt rakennetaan melko samanlaisia rakennuksia. Ei Myyrmäessä nyt ole oikein mitään noista, joista tuossa kirjoitit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle näin on käynyt Tapiolassa enkä muista että joku olisi liittänyt tätä asiaa siihen seutuun
Toki näin voi käydä melkein missä tahansa, mutta joissakin paikoissa on vielä enemmän rikollisuutta kuin toisissa. Enkä nyt tarkoita Myyrmäkeä, vaan puhun yleisessä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mulla on erilainen auto kuin sulla.
Epäakateemisen väestön määrä alueella on lisääntynyt, mistä seuraa mainitsemasi lieveilmiöt.