Taas meni yks hammas
Olen keski-ikäinen ja hampaat hajoavat suussa. Meni jo toinen kulmahammas kun söin kovia karkkeja. Kohta ei ole enää hampaita suussa. Apua!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Minulta loppui hampaiden hajoaminen, kun lopetin tupakoinnin.
Tupakointi heikentää verisuonia, joten sen lopettaminen auttaa pitämään hampaat suussa 👍🏻
Mistä tuollainen johtuu? Onko hammasluu jotenkin haurastunut vai lähteekö nuo juurineen?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuollainen johtuu? Onko hammasluu jotenkin haurastunut vai lähteekö nuo juurineen?
Ei ne juurineen lähde, ne vaan hajoaa. Tai ainakin tämä hammas mureni vaan. En polta tupakkaa. Ap.
On siitä vielä puolet jäljellä. Se ei tietenkään oikeuta hammashoitoon. Olen kahden vuoden jonossa
Oliko se se kuuluisa syömähammas?
Jos näitä on sinulta ennenkin hajonnut niin olet varmaan kysynyt asiasta hammaslääkäriltä. Mitä sait neuvoksi ja ohjeeksi?
Vierailija kirjoitti:
On siitä vielä puolet jäljellä. Se ei tietenkään oikeuta hammashoitoon. Olen kahden vuoden jonossa
Ja höpöt tuota provoilua. Kun hammas tuolla tavoin hajoaa niin seuraavana arkipäivänä ilmoittaudutaan särkypäivystykseen jolloin yleensä alkukorjaus tapahtuu saman päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja höpöt tuota provoilua. Kun hammas tuolla tavoin hajoaa niin seuraavana arkipäivänä ilmoittaudutaan särkypäivystykseen jolloin yleensä alkukorjaus tapahtuu saman päivän aikana.
Mulla lohkesi juurihoidettu hammas puoliksi ja sain hammaslääkäriajan vasta 2kk päähän kun hammasta ei särje.
Vierailija kirjoitti:
Meillä työpaikka kustantaa hammashoidon. Mitäs jos menisit töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla lohkesi juurihoidettu hammas puoliksi ja sain hammaslääkäriajan vasta 2kk päähän kun hammasta ei särje.
Liiasta rehellisyydestä kärsii hammaskalusto. Minulla jokaikinen lohjennut hammas on alkanut "vihloa" joten korjaukset on tehty ajallaan eikä ole tarvinnut odotella hammassäryn alkamista.
Ei tuo nyt oikeallakaan hammaslääkärillä hirveitä maksa jos ei kunnalliseen pääse. Paikkaus on satasen paikkeilla jos ei mitään juurihoitoja tarvitse.
Itsellä kova purenta ja hampaita haljennut. Sitten kovaa syödessä murentunut kaksi hammasta. On saatu kyllä korjattua. Yökiskoja nykyään käytän.
Soitat hammaspäivystykseen ja sanot, että sattuu, niin pääset heti tai viimeistään seuraavana päivänä. Korjaavat tietty vaan sen, mutta ilmottaudut samalla tarkastusjonoon. Sinne pääset 3-4 kk päästä tai hyvällä onnella heti, jos saat palvelusetelin.
Voi jeesus. Älä syö niitä kovia karkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim Helsingin kaupunki ei kustanna. Olin 30 v heidän palveluksessaan, vuoteen - 2020 asti.
Taitaa olla aika harvat työpaikat jotka kustantavat hammashoitoa, olet tietämätön!
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim Helsingin kaupunki ei kustanna. Olin 30 v heidän palveluksessaan, vuoteen - 2020 asti.
Taitaa olla aika harvat työpaikat jotka kustantavat hammashoitoa, olet tietämätön!
T. Eri
Ei se ole tietämätön vaan palstan työttömyysprovo. Sen tekemät aloitukset työttömien haukkumiseksi joutuvat pian poistoon joten se yrittää saada huomiota muissa keskusteluissa.
Itselläni eri yksityisillä työnantajilla ei viimeisen 30 vuoden aikana ole koskaan tarjottu hammaslääkäriä osana työterveyspalveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eri
Meillä kyllä kustantaa 1000€ asti vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eri
Meillä kyllä kustantaa 1000€ asti vuodessa.
Varmasti joo.
Aivan oikein, hamas joutaakin lakata olemasta.
Minulta loppui hampaiden hajoaminen, kun lopetin tupakoinnin.