Mitä yksinäiset teette kotoa päivisin ettettet masennu??
Vaikka sanoo että tykkää olla yksin niin ihminen on sosiaalinen eläin?
Kommentit (42)
Teen metatöitä ja kotitöitä. Loput ajasta olen tässä koneella niin kuin nytkin,
Pelaan pokeria netissä, katon sarjoja telkkarista, shoppailen netissä välillä käyn röökillä parvekkeella, joskus juon kaljaa
On niin paljon tekemistä, etten ehdi moisia miettiä. Melko perskurjaa elämää, jos päivät käy pitkiksi. 🥴
Ihmiset elävät normaalisti. Tekevät asioita ja käyvät ulkona, lepo. Osalla on yksi sukulainen elossa, ehkä jotkut soittavat joskus sille. Nuorena osa kai masentuu, ellei tiedosta mistä se tulee ja säätila.
Vierailija kirjoitti:
On niin paljon tekemistä, etten ehdi moisia miettiä. Melko perskurjaa elämää, jos päivät käy pitkiksi. 🥴
Samaa tulin sanomaan. Niin paljon kaikkea itselle mielekästä tekemistä että vaikea valita. Suosittelen!
Sillon kun olin sinkku ja asuin yksin, niin tein kotitöitä, kävin ulkoilemassa, joillakin kursseilla, vanhempien ja kavereiden luona ja työaika vei toki myös suuren osan päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Sillon kun olin sinkku ja asuin yksin, niin tein kotitöitä, kävin ulkoilemassa, joillakin kursseilla, vanhempien ja kavereiden luona ja työaika vei toki myös suuren osan päivästä.
Eikös tässä kysytty yksinäisiltä...?
Tee kaikkia niitä asioita joista pidät. Käytä aikaasi myös sen pohtimiseen mikä veisi sinua elämässäsi eteenpäin. Monille auttaa sekin että käy ulkona ja ihmisten ilmoilla. Kun näkee ihmisiä niin sekin voi piristää. Jos on varaa niin käy paikoissa joissa käy ihmisiä. Katsele ympärillesi ja elä maailman kanssa. Älä eristäydy yksin jos pidät sosiaalisuudesta. Myös harrastuksissa saattaa tutustua uusiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tässä kysytty yksinäisiltä...?
Määrittele yksinäinen. Yksinäisellä ei voi olla yhtään esim. perheenjäseniä? No jos ei kavereita niin kaverihakuun profiili pystyyn.
1. Aamukahvit 2. Sali, kirjasto tai kauppa 3. Kokkailu, ruokailu 4. Ohjelmointia/koodausta (päivän työprojekti) 5. Ruokailu ja iltakahvit 6. Koodaus jatkuu 7. Iltatee, palstailu, nettisurffailu, kirjan lukeminen ja nukkumaan.
Päivä on ihan liian lyhyt kaikkeen mitä tykkäisin tehdä. Aamulla suunnittelen ja vain puolet saa tehtyä; melkein joka päivä sama juttu. Ok, minulla on puutarhaa, jotai ei tietty talvella tarvitse hoidella mitenkään. Leivon (leivinuuni) kerran viikossa ja teen kaikki ruoat kotona alusta lähtien. Maalaan tauluja (akrylvärit), teen pieniä puutöitä verstaallani ja kerran viikossa täytyy tehdä kotitöitäkin kuten pyykit ja siivous. Ei pitkästytä kyllä koskaan, kerran pari hurautan autolla kaupunkiin puoleksi päiväksi. Tietty jossain yksiössä kaupungissa voisi olla varsin kamalaa asua yksineläjänä, tämä on henkilökohtainen mielipiteeni eikä ilkeilyä.
Ap, miksi juuri ihminen olisi sosiaalinen eläin? Eivät kaikki ole. Eivät kaikki eläimetkään ole. Useat koirat ja kissat eivät voi esim. sietää toisiaan vaan nahistelevat heti keskenään.
Teen töitä, nukun, luen, syön, kirjoitan ja kävelen hautausmaalla.
Valitettavasti olen käyttänyt alkoholia runsaasti 😓 Ja se masentaa entisestään
Juoksen, kuntoilen kaikin tavoin. Luen, siivoan,kokkaan.
Trollailen palstalla ja nauran omille paskoille provoilleni. Välillä teen verkko-opintoja. Oikeasti ihan hemmetin tylsää kaikki.
"Vaikka sanoo että tykkää olla yksin niin ihminen on sosiaalinen eläin?"
Sosiaaliselta se kulmapubin porukka näyttääkin yksin olutta siemaillessaan ja kyräillessään muita.
Katson tv, olen netissä ja soittelen kavereille.