Berliini vai lontoo teinien kanssa?
Kumpaan matkustaisin teinien kanssa talvilomalla? Vai olisiko suositella muuta kohdetta? Vilna ja Riika käymättä. Kumpi näistä parempi? Tallinna, krakova käyty viimeksi. Pohjoismaat käyty.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Lontoo!
Miksi Lontoo?
Lontoo. Berliini on käsittämättömän tylsä.
Berliin olisi loistava, mutta siellä pitää olla auto tai sitten mennä julkisilla. Jos menette saksaan, muistakaa ottaa käteistä mukaan, siellä ei kortti käy kaikissa paikoissa.
Minä suosittelen Varsovaa. Vaikka suomalaisilla on ikävä kaiku Puolasta, Varsova oli aivan fantastinen paikka, nähtävää ja koettavaa on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Lontoo!
Sama täälläkin!!!!
Kreikka, Irlanti, Lontoo-Brighton kesällä, Espanja, Portugal, Ranska, Tsekki, Puola. On paljon vaihtoehtoja. Berliini voi olla harmaa talvella ja kolkko betonimainen? Lontoossa viileää?
Teinit varmaan enemmän kiinnostuneita Lontoosta elleivät he ole vähän "erikoisia".
Lontoossa talvella hotellit halvempia kuin kesällä, silti vihreät nurmikot ja älyttömästi nähtävää.
Lontoo aivan ehdottomasti. Lontoon keskusta on käveltävissä, eli monet nähtävyydet on kävelyetäisyydellä toisistaan. Samoin shoppailla voi helposti.
Berliini taas ruma, ankea, rakennustyömaita joka paikassa, ei selkeää keskustaa, jossa käveleskellä. Nähtävyyden hajallaan.
Talviloma on viikolla 9 eli helmi-maaliskuun vaihteessa. Ajankohta on hyvä kaupunkilomalle kun on turistikauden ulkopuolella. Toinen vaihtoehto olisi matkustaa kesällä. Emme mene lämmön perässä vaan mieluummin viileämmässä kelissä. Puola yllätti positiivisesti ja ehdottomasti käymme vielä tutkimassa lisää mutta nyt olisi tarkoitus käydä jossain muualla. Irlanti ja skotlanti kiinnostaisi, mutta nyt ei ole ehkä siihen mahdollisuutta ja ne ehkä enemmän kesäkohteita. Mikä tekee Berliinistä tylsän ja mikä Lontoosta hyvän?
Berliini on shoppailijan paratiisi. Mitä muuta pitäisi teineille olla ?
Vierailija kirjoitti:
Talviloma on viikolla 9 eli helmi-maaliskuun vaihteessa. Ajankohta on hyvä kaupunkilomalle kun on turistikauden ulkopuolella. Toinen vaihtoehto olisi matkustaa kesällä. Emme mene lämmön perässä vaan mieluummin viileämmässä kelissä. Puola yllätti positiivisesti ja ehdottomasti käymme vielä tutkimassa lisää mutta nyt olisi tarkoitus käydä jossain muualla. Irlanti ja skotlanti kiinnostaisi, mutta nyt ei ole ehkä siihen mahdollisuutta ja ne ehkä enemmän kesäkohteita. Mikä tekee Berliinistä tylsän ja mikä Lontoosta hyvän?
Teinien kanssa Lontoossa voi käydä Potter-studiolla.
Molemmat hyviä, Berliini halvempi.
Olin teinin kanssa Berliinissä, kannattaa käydä 'German Museum of Technology' jos kiinnostusta löytyy. Oli mielenkiintoinen molemmille sukupolville. Lontoosta ei kokemusta viime vuosilta, mutta siellä kyllä varmasti riittää näkemistä kevyesti viikoksikin. Berliinin laittaisin ehkä noin 3 päivää, ja siihen vaikka yhden puolipäivän reissun junalla jonnekin lähialueelle.
Vierailija kirjoitti:
Berliini on shoppailijan paratiisi. Mitä muuta pitäisi teineille olla ?
Tykätään nähtävyyksistä, taiteesta, historiasta
Antti Lain.e neuvoo masilman kauneimman miljoonakaupungin, joka on maaimassa ainoa, jossa viljellään viiniä ja sieltä ihania viinitupia ja maasta maailman laadukkaimmat viinit.
Antti juo itävaltalaisia ja joi jo ennen kuin muut ne keksivät. Minä ne monelle suomalaiselle vinkkasinkin. Kaupungissa on yli 2 miljoonaa asukasta ja koko kaupunkiseudulla jo yli 3 miljoonaa asukasta.
Menkää Wieniin ja käykää Schönnbrunnissa, aarrekammiossa, Tonavan rannalla, Praterissa ym.
Oon mä juonu viinii viinissä, yhden pitkän kylmän Lyypekissä...
Lontoo!