Kokemuksia kuntopyörästä?
Olen täysi sohvaperuna, eikä liikunta innosta pätkääkään. Ei saleilu, ryhmäliikunta, juoksu tms. Ainoa liikunta mitä teen on kävely, mutta se ei polta tarpeeksi kaloreita. Voisin kuitenkin harkita kuntopyöräilyä kotona. Ihmisiä en halua nähdä.
Onko kuntopyöräily pelkkää ajanhukkaa vai oikeasti hyödyllistä?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te joilla on kuntopyörä niin minkä merkkinen, onko ollut pitkään käytössä ja onko ollut hyvä? t. ap
Mulla on Tunturi ollut käytössä, mutta suosittelisin vertailemaan eri malleja netistä. Löysin ihan hyvän vertailun tässä linkki: https://www.vitamiini.org/paras-kuntopyora/ Siitä löytyy vertailuja ja arvosteluja eri hintaluokassa olevista kuntopyöristä.
Minkä mallinen Tunturi? Ja sopiiko ns. superläskille joka on painava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä laite on ollut. Tykkään herkutella usein ja aina kun tekee mieli esim munkkia tai suklaata niin poljen 10 min kuntopyörää ja herkuttelen hyvillä mielin kun kalorit on hyvitetty.
Paljonko meinasit syödä suklaata jos ne kalorit on poltettu 10 minuutissa?
No en nyt oo aatellu syödä yhtään mitään suklaata. Mutta sulle vissiin suklaa maistuu vähän liiankin hyvin. 😁
Minulla on tällä hetkellä gymstick merkkinen kuntopyörä ollut 2 vuotta. Maksoi 250 euroa Olen polkenut sillä jotain 5000 km ja hyvä pyörä on. Poljen sillä talvisin koska kesällä liikun fillarilla muuten ulkona paljon. Kyllä sillä on paino pysynyt kurissa talven aikana ja iltaisin sillä poljen 60 minuuttia ja samalla katson telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Kokemus on että ne jotka ostavat kuntopyörän jaksavat polkea sitä pari viikkoa, sitten homma jää ja vuoden päästä huomaavat että tuo pyörä pitäisi kantaa varastoon viemästä tilaa kun ei sitä kukaan käytä.
Vaikka sä sen oot jättänyt vaatetelineeksi niin ei se sitä meinaa että muut tekee samoin.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin kuntopyörällä 28 kg. Ei se ole ajanhukkaa jos oikeasti haluaa. Siinä pitää olla itsekuria sitten polkea sitä pyörää joka päivä. Jos kerran viikossa polkee niin ei se hyödytä mitään. Itse olin sitä 90 minuuttia joka päivä ja paino putosi. Lopetin samalla herkkujen syömisen. Olin itsekkin aika laiska ja sohvaperuna ja kerran sitten päätin ostaa kuntopyörän ja aloin sitä polkee. Kannattaa muistaa että kuntopyörät on erilaisia, niissä on erivastus tasoja. Osta sellainen pyörä jossa on vastus tasoja vähintään 20. Jos niitä on 10 niin et jaksa polkea koska se on liian raskas silloin. Itselläni on ollut 4 kuntopyörää. Sillä ekalla poljin jotain 9000 km ja se hajosi mutta laihduin 28 kg. Laitoin vihkoon ylös poljetut kilometrit joka päivä. Yhden pyörän ostin mutta siinä oli 10 vastustasoa mutta en jaksanut polkea sitä joten palautin sen.
Mikä kuntopyörä oli, kun hajosi 9000 km paikkeilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemus on että ne jotka ostavat kuntopyörän jaksavat polkea sitä pari viikkoa, sitten homma jää ja vuoden päästä huomaavat että tuo pyörä pitäisi kantaa varastoon viemästä tilaa kun ei sitä kukaan käytä.
Vaikka sä sen oot jättänyt vaatetelineeksi niin ei se sitä meinaa että muut tekee samoin.
Oma ylivertaisuus on sitä luokkaa, että täytyy kieltää toisen kokemus.
Kannattaa muistaa ettei kunto parane kovin paljoo jos polkee 1-2 kertaa viikossa. 1 kilo on 7000 kaloria ja tunnissa kuluttaa 600-800 kaloria riippuu kuinka kovaa polkee. Eli 10 tuntia pitää polkea jotta laihtuu 1 kilon. Ei sitten kannata syödä mitään sokerisia herkkuja. Minun ohje on että polkee kevyellä vastuksella kovaa aluksi ja sitten lisää vastus tasoa kun kunto nousee. Omassa pyörässä on mittari ja poljen sellaiset 30 km/h vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin kuntopyörällä 28 kg. Ei se ole ajanhukkaa jos oikeasti haluaa. Siinä pitää olla itsekuria sitten polkea sitä pyörää joka päivä. Jos kerran viikossa polkee niin ei se hyödytä mitään. Itse olin sitä 90 minuuttia joka päivä ja paino putosi. Lopetin samalla herkkujen syömisen. Olin itsekkin aika laiska ja sohvaperuna ja kerran sitten päätin ostaa kuntopyörän ja aloin sitä polkee. Kannattaa muistaa että kuntopyörät on erilaisia, niissä on erivastus tasoja. Osta sellainen pyörä jossa on vastus tasoja vähintään 20. Jos niitä on 10 niin et jaksa polkea koska se on liian raskas silloin. Itselläni on ollut 4 kuntopyörää. Sillä ekalla poljin jotain 9000 km ja se hajosi mutta laihduin 28 kg. Laitoin vihkoon ylös poljetut kilometrit joka päivä. Yhden pyörän ostin mutta siinä oli 10 vastustasoa mutta en jaksanut polkea sitä joten palautin sen.
Mikä kuntopyörä ol
En muista enää merkkiä. Siitä hajosi se hihna sieltä sisältä. Ei sen väliä koska ostin uuden pyörän. Nykyään kuntopyörä on tärkeä minulle ja kyllä siinä hikoilee kun polkee.
Itse laitan ainakin vihkoon poljetut kilometrit niin voi seurata paljonko on polkenut. Sellaiset 140 km viikossa on itselle hyvä tavoite. Niin tietää että on ainakin kuntoillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kylläkään puhunut itsestäni, en ole koskaan omistanut kuntopyörää.
Vaan puhuin siitä mitä olen huomannut kun kaverit tai sukulaiset ovat ostaneet kuntopyörän. Olen muutaman kerran auttanut kantamaan sen varastoon sitten vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksanut edes kahta viikkoa ja pyörä olikin vuosia makuuhuoneen nurkassa vaatetelineenä. Oli loistava siihen tarkoitukseen.
Niihinkin voi asentaa sähkömoottorin niin on helpompi polkea.
On se hyödyllinen pyörä jos sitä jaksaa polkea. Jos miettii ettei päivän aikana tee mitään hyödyllistä oman kropan eteen niin kannattaa kokeilla sitä kuntopyörän polkemista. Eikä hyvä kunto ja jaksaminen ole tärkeämpää kun sohvalla makoilu koska makoilu huonontaa kuntoa.
Tosi hyvä vaateteline makkarin nurkassa!
Vierailija kirjoitti:
On se hyödyllinen pyörä jos sitä jaksaa polkea. Jos miettii ettei päivän aikana tee mitään hyödyllistä oman kropan eteen niin kannattaa kokeilla sitä kuntopyörän polkemista. Eikä hyvä kunto ja jaksaminen ole tärkeämpää kun sohvalla makoilu koska makoilu huonontaa kuntoa.
Kannattaa joka päivä polkea vähän esim uutisia katsellessa niin kunto kohenee huomaamatta
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa ettei kunto parane kovin paljoo jos polkee 1-2 kertaa viikossa. 1 kilo on 7000 kaloria ja tunnissa kuluttaa 600-800 kaloria riippuu kuinka kovaa polkee. Eli 10 tuntia pitää polkea jotta laihtuu 1 kilon. Ei sitten kannata syödä mitään sokerisia herkkuja. Minun ohje on että polkee kevyellä vastuksella kovaa aluksi ja sitten lisää vastus tasoa kun kunto nousee. Omassa pyörässä on mittari ja poljen sellaiset 30 km/h vauhtia.
Ei varmana kuluta polkemalla kuin puolet tuosta ihan korkeintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan hyvä. Laiska voi ottaa tavaksi polkea sitä jonkun TV-ohjelman ajan. Kunto kasvaa siinä sivussa.
Liikunta on aina sellaista, että kun kunto kasvaa, niin alkaa tehdä mieli liikkua enemmän. Intoa ei siis kannata stressata liikaa etukäteen. Pyörä on hyvä olla varalla. Moni on polkaissut homman käyntiin kuntopyörällä tai lämmittelee sillä aina. Kylmiltään ei voi nostella myöskään puntteja ja aina ei välttämättä pääse lenkille, jos salillekaan.Tuo tv:n katselu samalla on hyvä vinkki. Jos on joku hyvä sarja niin tunti menee tosi nopeasti ja parin ekan kilsan jälkeen polkemista ei huomaa.
Tuolla lenkillä ei pysty mitään telkkaria katselemaan, joten hyvä yhdistää kuntoilu ja television katselu, jos jokin sarja on niin tärkeä. Itellä ollut semmonen haaste, että helposti jää ohjelmia näkemättä, kun töiden jälkeen lähtee tunneiksi ulos liikkumaan. Ongelma ratkaistu siten, että tallentaa ohjelmia digiboxille, niin voi parhaaseen katseluaikaan olla lenkillä, koska se kuitenkin terveyden kannalta parempi kuin kotona makoilu ja telkkarin toljotus. Tallennetut ohjelmat katsoo sitten kun parhaiten itselle sopii, niin ei ole television katselu pois kuntoilusta. Se on niin menneitä vuosikymmeniä, kun telkkarista jokin ohjelma tuli, niin silloin piti kaikkien olla kotona television äärellä, muuten jäi näkemättä.
Vierailija kirjoitti:
Niihinkin voi asentaa sähkömoottorin niin on helpompi polkea.
Auttaa ylämäissä.
Laihduin miehen ostamalla kuntopyörällä 13 kg 4 kuukaudessa. Sanoisin että siitä on paljonkin hyötyä. Iltaisin ja monesti aamuisin poljin sillä 30-45 minuuttia.