Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aina väsynyt ja laiska. Miksi Toiset ihmiset ovat niin reippaita ja toiset niin passiivisia syntyjään?

Vierailija
08.11.2024 |

Tämän flegmaattisuuteni myötä olen saanut elämässä tosi vähän aikaan vaikka periaatteessa älyä kyllä olisi. En ikinä saa aamulla itseäni aikaisin sängystä enkä edes halua saada. Mutta olen huomannut, että monilla on aivan toisinpäin. Olin kerran vanhainkodissa töissä ja sielläkin oli nämä tyypit jotka heräävät seitsemältä ja poukkoilevat edestakaisin sinne sun tänne ja käyvät ulkona ja puuhaavat ja touhuavat energisesti vaikka ovat lähes ysikymppisiä. Epäreilua. En usko että he pakottavat itseään vaan päinvastoin heidän pitäisi pakottaa itsensä pysymään sängyssä, jos joku jostain syystä sitä vaatisi. 

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä aine se on aivoissa joka muuttaa ihmisen reippaaksi ja energiseksi, haluan sitä. 

Kuin ois ite kirjoittanut tätä. Mul on mennyt koko elämä ohi aikaansaamattomuuden ja väsymyksen takia. Ikä koht 40. 

Vierailija
22/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravinto, liikunta ja ajoissa nukkumaan. T: Se reipas ja poukkoileva.

Ei ole kyse siitä. Jos lapsesta asti on ollut loikoiluun taipuvainen, sillä ei ole mitään tekemistä ravinnon, liikunnan ja nukkumisen kanssa, koska ne ovat yleensä lapsilla kunnossa. Vanhemmat huolehtivat siitä.

Jaa no omalla kohdallani vanhemmat eivät kyllä huolehtineet monipuolisesta ravinnosta ja liikunnasta.

Poikkeustapaus. Useimmat loikoilijat ovat todennäköisesti ihan hyvin hoidettuja muksuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: "Olen aina väsynyt ja laiska"

Ainainen vähäenergisyys varmaan johtuu geeneistä. Ainainen väsymys voi johtua jostain sairaudesta.

Laiskuus on mielestäni sitä ettei viitsi toimia vaikka ei olisi väsynytkään. Se ehkä johtuu passiivisuuteen tottumisesta ja liiallisesta mukavuudenhalusta.

Vierailija
24/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Ainainen vähäenergisyys varmaan johtuu geeneistä. Ainainen väsymys voi johtua jostain sairaudesta.

Laiskuus on mielestäni sitä ettei viitsi toimia vaikka ei olisi väsynytkään. Se ehkä johtuu passiivisuuteen tottumisesta ja liiallisesta mukavuudenhalusta.

Kysymykseksi silti jää miksi toisille aktiivinen toiminta on kärsimystä ja toisille se paikallaan oleminen. 

Vierailija
25/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luoja varjelkoon minua muuttumasta puuhastelijaksi! En tiedä mitään ärsyttävämpää kuin ylipirteät joka paikkaan poukkoilijat. Aivotoimintaa ei sellaisen ihmisen päähän paljon mahdu. Samat tyypit eivät koskaan osaa kuunnella, keskeyttävät aina ja joka juttu tulee niille uutena ja yllätyksenä. Päälle tietysti vielä itsekorostus ja "laiskojen" moralisointi. Huh. Jännä juttu, että taiteilijat ja tieteilijät eivät KOSKAAN ole tällaisia.

Mun tuntema professori paitsi julkaisee vertaisarvioituja enemmän kuin muut, remontoi taloa, valmentaa lapsia ja tekee vaikka mitä. Lisäksi on hyvä isä ja puoliso. 

Vierailija
26/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samanlainen. Olen eläimeksi muutettuna laiskiainen, yhtä hidasliikkeinen ja laiska.

Kahvi on ainoa mikä saa nousemaan ja hetkeksi piristää.

Minäkin olen ajatellut tämän olevan perimässä, vanhempani eivät myöskään saaneet elämässään mitään järkevää aikaiseksi.

Vierailija
27/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luoja varjelkoon minua muuttumasta puuhastelijaksi! En tiedä mitään ärsyttävämpää kuin ylipirteät joka paikkaan poukkoilijat. Aivotoimintaa ei sellaisen ihmisen päähän paljon mahdu. Samat tyypit eivät koskaan osaa kuunnella, keskeyttävät aina ja joka juttu tulee niille uutena ja yllätyksenä. Päälle tietysti vielä itsekorostus ja "laiskojen" moralisointi. Huh. Jännä juttu, että taiteilijat ja tieteilijät eivät KOSKAAN ole tällaisia.

Mun tuntema professori paitsi julkaisee vertaisarvioituja enemmän kuin muut, remontoi taloa, valmentaa lapsia ja tekee vaikka mitä. Lisäksi on hyvä isä ja puoliso. 

Kuulostaa oikeus"tieteilijältä" tai talous"tieteilijältä". Pthyi!

Vierailija
28/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisen ihmisen rasvakerros erittää ainetta joka aiheuttaa elimistössä tulehdustilan. Se väsyttää (ja helposti lihottaa lisää). Tämä on yksi vaihtoehto. Toinen on syöpä tai diabetes ja epätodennäköinen kilpirauhanen.

Vierailija
29/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena hoikka (n. 25-vuotiaaksi asti) ja silloin jo olin tällainen. Nyt kyllä on ylipainoa, mutta siitä on entistä vaikeampi päästä eroon kun on niin väsynyt ja laiska. Kun on myös kaikki muu mahdollinen Mikä elämään kuuluu, että ei ole mitenkään määrättömästi sitä aikaa ja voimaa liikuntaankaan.

Ylipaino varmasti vaikuttaa asiaan mutta silti näkisin, että lähtökohta on jo niissä geeneissä. Silti genetiikan tasollakin on ihan mielenkiintoista, mitä kautta tällaiset luonne-erot oikein toteutuvat. 

Vierailija
30/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että onko kysymys välittäjäaineista vai mistä. Ehkä hormoneista? 

Vierailija
31/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri kuvailemasi kaltainen aamuvirkku tehopaketti ja silti koen itseni erittäin laiskaksi, saamattomaksi ja käytän mielesäni  aikani pelkkään makaamiseen.Ymmärsin vasta vuosien myötä ja muilta, etten istu koskaan paikallani ja koko ajan järjestän, organisoin ja mietin jo seuraavia projekteja. Pitää siis sisällään myös harrastukset, aktiivisen matkustamisen erilaiset ihmissuhteet jne. 

Nyt kun katson äitiäni hoivakodissa, jonka vaikea sairaus ja sokeus on vanginnut superaktiivisesta ihmisraunioksi, ymmärsin, että minäpä hidastan ajoissa. Se valtava nöyryytys, jota ihminen kokee heiketessään,  on muuttanut äitini masentuneeksi, katkeraksi ja kaikkeen tyytymättömäksi ihmiseksi. Minä en kestä häntä niin muuttuneena.

Nyt istun ja olen ja jätän tekemättä monia asioita. On suuri lahja osata vain  olla. Aivotkin tarvitsevat työtä ja se onnistuu parhaiten rauhoittamalla kehoa. On myös sanottu, että suurimmat innovaatiot ihmiskunnassa ovat syntyneet silloin kun ihminen ei tee yhtään mitään. Lepo tekee hyvää  keholle ja miksi meidän pitäisikin muistaa välillä rojahtaa sohvan pohjalle.

Kannattaa muistaa, ettei koskaan pidä verrata itseään muihin. 

Vierailija
32/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oikeus"tieteilijältä" tai talous"tieteilijältä". Pthyi!

STEM. 

Vierailija
33/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt väärin. 

Totta että laihduttaminen ja jatkuva kalorivaje väsyttää mutta myös ylipaino väsyttää. 

Vierailija
34/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin liikun paljon keskivertoa enemmän, mutta ei se minua tarmokkaaksi ole saanut. Ehkä perusjutut jaksan tehdä vähän paremmin kuin muuten jaksaisin, mutta silti heikommin kuin moni sohvaperuna. 

Vierailija
35/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Kun lapsena ja nuorena sanoin, etten jaksa tehdä jotain, minulle sanottiin että sano vaan ettet viitsi, olet vain laiska. Vaikea itsekään sen jälkeen ajatella toisin. 

Vierailija
36/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan ovat sellaisia rauhattomia, että eivät yhtään osaa olla paikoillaan tai tekemättä jotain. Minä joskus jopa ahdistun sellaisten ihmisten energiasta, kun itse olen enemmänkin haaveilija, tykkään kyllä tehdä asioita mutta kaipaan myös rauhaa ja aikaa, jolloin ei tarvitse koko ajan kiireessä suorittaa.

Joistakin ihmisistä kyllä ihmettelen, ja tuntuu että joillakin on vuorokaudessa enemmän tunteja kuin toisilla. Esimerkiksi yhdessä entisessä työpaikassani oli nainen, joka oli töissä Pohjois-Pohjanmaalla vakityöpaikassa, mutta opiskeli samaan aikaan Helsingissä eläinlääkäriksi. Hänellä oli siis omakotitalo kotipaikkakunnalla, mutta myös vuokrakämppä Helsingissä ja reissasi jatuvasti viikottain tuota väliä, kävi vain pakolliset läsnäoloa vaativat jutut tekemässä Helsingissä ja muuten opiskeli etänä töiden ohella. Tuon lisäksi hän vieläpä piti kenneliä ja hänellä oli kotona kymmenen koiraa! En vieläkään voi käsittää, miten tuo on edes mahdollista, kun itselle teki tiukkaa jo osa-aikatyö samalla paikkakunnalla opiskelujen aikaan. Ei meinannut millään riittää energiaa molempiin.

Vierailija
37/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että aiempi "laiskuuteni" oli oikeasti vain puutteellista ajan hallintaa. Olen ihan yllättynyt, mitä kaikkea ehdin ja jaksan oikeasti tehdä, kun ajattelen vähän eri tavalla ja priorisoin ajankäyttöä.

Vierailija
38/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tunnen tieteilijöitä ja varsinkin taiteilijoita, jotka ovat juuri tällaisia. En oikein näe vahvaa korrelaatiota omien havaintojeni kautta.

Vierailija
39/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aamuntorkku ja illanvirkku. Mieluummin en tee samana päivänä montaa sovittua asiaa. En tee suunnitelmia päivän varalle. Kuntosalit ja jumppasalit eivät houkuta yhtään. Mieluummin kävelen ulkona luonnossa rauhallisesti fiiliksen mukaan. Voin olla yksin ihan hyvin ja tekemättä sen erityisempää. En ole kyllä erakkokaan, mutta en jaksa ihmisiä jatkuvasti. Onneksi olen nyt eläkkeellä  että saan itse säädellä. 

No, itse siihen, miksi jotkut ovat erilaisia. Minulla vilisee ajatuksia koko ajan päässä, mietin ihan hassujakin asioita, siis joidenkin mielestä turhanpäiväisiä. Otan asioista selvää jos joku vaivaa etten tiedä. Minulla on siis itseni ja oman pääni kanssa ihan rattoisaa ja en kaipaa tekemistä päivien täyttämiseksi. En myöskään ole yhtään kunnianhimoinen tai kaipaa kehuja tekemisistäni. En myöskään aina huomaa, kun joku ihan kertomalla omista tekemisistään niitä odottaa. Annan kyllä ihan mielelläni, kun tajuan, että ei jaa, nyt tämä ihminen haluaakin kehuja. Mutta jos joku joka kerta tavatessa kertoo pitkät rimpsut mitä kaikkea on taas ehtinyt tehdä en aina "muista". 

Luulen, että toisilla on vaan erilainen ajatusmaailma ja tietenkin geenit. Myös kotikasvatus saattaa velvoittaa jatkuvaan suorittamiseen. Luonne myös ratkaisee. Toiset ovat suorittajia, toisille riittää vähempikin. Jotkut rasittivat tekemisestä, toiset tekemättömyydestä. 

Vierailija
40/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko joskus ollut aloittajan kaltainen ihminen? Jos et, niin et tiedä auttaako tuo. 

Näitä tapauksia on niin paljon, että voi sanoa varmaksi: auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi