Joko teidän työpaikoilla on alkanut riitely joulun ja uudenvuoden työvuoroista?
Kommentit (81)
Ei tarvi tapella, kun koko yksikössä on lomakielto joulun ja UV:n ajan.
Olen kymmenen vuoden työputken jälkeen nyt työttömänä. Aion todellakin nauttia joulunajasta kotosalla ihan ilman mitään riitelyä. Konvehtia mussutan viltin alla ja huuhdon glögillä alas. Ei tarvitse istua palaveeraamassa siitä kuka hoitaa neljän ihmisen hommat sillon, kun muut yrittää toipua lomalla takaisin työkuntoon. Elämä voi todellakin olla muutakin kuin raatamista. Ihan paras loppuvuosi menossa ja tulossa!
Ei tartte riidellä. Työvuorosuunnittelu hoidetaan meidän yksikön ulkopuolelta. Etukäteen kysytään, onko vapaaehtoisia. Yleensä on. Jos ei halukkaista saada kaikkia vuoroja täytettyä, piirretään niitä sitten muillekin. Yleensä ei niille, jotka on edellisena jouluna joutuneet töihin. Joskus niillekin, että voidaan varmistaa riittävä osaamistaso kaikkiin vuoroihin. Joku niistä vuoroista aina suuttuu, mutta sama tapahtuu joka ikinen kerta, kun vuoroja julkaistaan. Elämä on.
Kuinka looseri pitää olla että on joulunaikaan töissä? Meillä aina toimisto lomalla pari viikkoa joulunaikaan ja vietetään rauhallista aikaa läheisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka looseri pitää olla että on joulunaikaan töissä? Meillä aina toimisto lomalla pari viikkoa joulunaikaan ja vietetään rauhallista aikaa läheisten kanssa.
No niinpä. Kyllä pitäis sulkea sairaalatkin joulun ajaksi, ettei kukaan hölmö nyt ainakaan mitään sairaskohtausta saa.
Ei ole riitoja kun lomat kiertää. Ollaan lomalla vuorotellen.
Meillä keskusteltiin jo joululomista. KUKAAN ei saanut koko jouluviikkoa lomaa. Viehättävää.
Työpaikan nuoret naiset tietävät kuinka lomaa saadaan. T Setämies jolla on ISO elin (sydän senkin pervot)
En ole vuorotyössä vaan ylempi toimihenkilö joka sopii loma-ajat kollegan kanssa, projektiaikataulut ym huomioiden.
Tai niin minulle kerrottiin johtajan toimesta.
No, totuus on se että kollegalla on AINA pitkien pyhien yhteyteen joku mökki tms osake varattuna ja hän kertoo milloin hän on lomalla. Jopa ilmoittaa mulle että sä voit olla sit sen jälkeen (esim joulun tai pääsiäisen jälkeen). Hän on siis aina ennen pyhiä että ehtii valmistautua ja levätä ennen juhlia. "Ahah.... kiva että sä kerrot mulle millon mä voin olla lomalla, en sitä itse osaakaan määritellä."
Tämä työyhteisön jonkinmoinen vapaamatkustaja myös lähtee aina jos ei kokopäivää niin vähintäänkin reilusti puolikkaan päivän etuajassa lomalle.
Olen aina juhlapyhät töissä. Rahaa tarvitsen ja silloin sitä on helpolla jaossa. Meillä pyhät on aina hiljaista aikaa eikä koko työaikaa tarvitse kökkiä työpisteellä. Aattona olen ruokailun ja lahjojen jaon kotona ja sitten lähden taas työmaalle. Joulupäivän ja tapaninpäivän luen töissä kirjoja ja mässytän jouluherkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin töissä kuin sekopäämutsin vieraisilla kotona. Pyhistä saa hyvät rahat.
Ei mulla ole jouluna tai uutena vuotena mitään vuosilomia. Ei silloin saa pitää vuosilomia, ei edes ylityövapaita.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan nuoret naiset tietävät kuinka lomaa saadaan. T Setämies jolla on ISO elin (sydän senkin pervot)
Meillä on kiva pomo. 🥰🥰🥰 T assistentti 19v
Ei ole, meillä riittää onneksi vapaaehtoisia. On niin paljon sellaisia, jotka ei vietä joulua ja nuoria, jotka haluaa lisätienestejä. Itse olen yksineläjä, joka kyllä mielelläni menen jo välipäivinä töihin, en tarvi silloin lomaa. Hoitoala kyseessä.
Kiertolista, niin ei tarvitse riidellä.
Oon töissä
Aatonaatto 05.45-17.45
Aatto 05.45-17.45
Joulupäivä vapaa
Tapaninpäivä vapaa
Perjantai 17.45-05.45
Lauantai 17.45-05.45
Sunnuntai 17.45-05.45
Maanantai vapaa
Uudenvuodenaatto vapaa
Uudenvuodenpäivä 05.45-17.45
Torstai 05.45-17.45
Perjantai vapaa
Lauantai vapaa
Sunnuntai vapaa
Loppiainen 17.45-05.45
.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ikinä riitaa ollut. Jokainen vuorollaan ja on selvä asia, kun näin on pomo päättänyt. Näin myös edellisissä työpaikoissa.
Sitten jos joku vaihtaakin työpaikkaa tai muusta syystä lopettaa, eli jää vaikka isyysvapaalle tai jotain, niin näin se vuoro pompahtaakin sitten jäljelle jääville, eli niille ketkä olivat kiinni viime joulunakin, tämä on kyllä niin nähty, ei toimi.
Miten niitä niin vain pompahtelee jos listat on jo vahvistettu?
Edellinen kirjitti selvästi, joskus joku sanoo itsensä irti työpaikasta tai jää isyysvapaalle juuri silloin, kun heidän olisi pitänyt olla hommissa työpaikalla juhlapyhinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi tapella, kun koko yksikössä on lomakielto joulun ja UV:n ajan.
Sama. Yksi sai loman, joka oli mennyt varaamaan ulkomaanmatkan koko joulun ja uuden vuoden ajalle. Kysymättä. Työkavereiden ja pomon ilmeet oli kyllä mahtavat. Saa nähdä onko kaverilla työpaikkaa enää ens vuonna..
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ehdottanut kiertävää systeemia, mutta ei mene läpi meidän työpaikalla. Sitten samat tyypit puhuu itselleen joka vuosi joulun, pääsiäisen ja kesälomat juhannuksesta alkaen. Kun kiertäisi, olisi kaikille reilu systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ehdottanut kiertävää systeemia, mutta ei mene läpi meidän työpaikalla. Sitten samat tyypit puhuu itselleen joka vuosi joulun, pääsiäisen ja kesälomat juhannuksesta alkaen. Kun kiertäisi, olisi kaikille reilu systeemi.
Ota sairaslomaa pyhien ajaksi. Tämän kun tekevät muutkin niin alkaa muutosta näkymään.
Ei, tarjouduin ekstratöihin. Käväisen vanhempien luona ennen joulua, ei kiinnosta se ahdistus ja aikatauluun pakottaminen jouluaattona.