Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko teidän työpaikoilla on alkanut riitely joulun ja uudenvuoden työvuoroista?

Vierailija
08.11.2024 |

Meillä taas se aika vuodesta!

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ikinä riitaa ollut. Jokainen vuorollaan ja on selvä asia, kun näin on pomo päättänyt. Näin myös edellisissä työpaikoissa. 

Sitten jos joku vaihtaakin työpaikkaa tai muusta syystä lopettaa, eli jää vaikka isyysvapaalle tai jotain, niin näin se vuoro pompahtaakin sitten jäljelle jääville, eli niille ketkä olivat kiinni viime joulunakin, tämä on kyllä niin nähty, ei toimi.

Jos joku jää pois niin sijainen hankitaan tilalle. Vuorotyö on niin se on selvä, että pyhiä tehdään. Ei koskaan ole ollut mitään valitusta pyhätöistä, mutta niiden puutteesta kyllä. Joka työpaikassa on suunnilleen yksi tyyppi, joka laskee kuka saa tehdä eniten pyhätöitä ja laittaa itselleen niitä toiveiksi. 

Vierailija
42/81 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole vuorotyöläisiä, joten ei tarvitse riidellä. Kaikki ovat lomalla 21.12. - 6.1.

Vuorotyö ei automaattisesti tarkoita, että juhlapyhinä ja viikonloppuina on joku töissä. Olen tehtaassa, joka ei pyöri joulunpyhinä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa töitä.

Vierailija
44/81 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Nykyinen työsopimukseni päättyy sovitusti juuri ennen joulua. ja seuraavan työsopimuksen suostun aloittamaan aikaisintaan 8.1.2025, ehkä vähän myöhemminkin.

En neuvottele kenenkään, en työntekijöiden, en työnantajan tai yksikön kanssa siitä, mitkä pyhät olen töissä ja milloin pidän lomani. Sanelen ne itse oman haluni mukaan ja saavat olla ilman jos ei kelpaa. Ei ole ollut ongelma tähän saakka vuosikausiin.

- sairaanhoitaja

Vierailija
45/81 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä ei riidellä ja lomatoiveet huomioidaan reilusti. Ja koska aina on heitä joilla ei vielä lomapäiviä ole niin vakkarit saa helpommin lomaa. Edellisessä paikassa oli aina hirveä souvi kun tietyt vakkarit oli aina vaatimassa itselleen parhaat loma-ajat ja muille jäi mitä jäi jos jäi. Nää varas aina kuukausia etukäteen matkoja ja mökkejä ja sitä ja tätä. Kyselyiden tullen alkoi se märinä että mun on pakko saada näin ja näin kun...oli loma-aika mikä tahansa. Ja päivystykset oli kuitenkin hoidettava. Siihen alkoi palautteen perusteella puuttua ylempijohto ja homma muutettiin kaikille reilummaksi. Joka taas ei miellyttänyt jyrääjiä.

Vierailija
46/81 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Jos kaikki on lomalla, laitetaan pulju kiinni

Vierailija
47/81 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse riidellä kun työt loppuu 1.12 ja tulee kengän kuva persiiseen.

Lähetän Satoselle joulukortin ja kiitokset.

Vierailija
48/81 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuten on ja minä olen sitten vapaalla koska olen ollut 4 joulua töissä. Keskiviikkona viimeksi puhuttiin ja minulle sanottiin suoraan että olisin töissä. Sanoin että en varmasti ole. Minut halutaan töihin koska olen sinkkumies ja lähes kaikki muut ovat perheellisiä. Sanoin  tiukasti etten tule jouluna töihin ja minua katsoivat kaikki naiset jotka ovat perheellisiä.

Vierailija
49/81 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Meillä jouluna voi olla kaikki lomalla, jos tahtovat. Itse olen n. 3 viikkoa.

Vierailija
50/81 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa toivoa 2 vapaata neljästä isoimmasta juhlasta ja sitten listantekijät tekee kaikkensa että ne toteutuu.

Vierailija
51/81 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ketään ole töissä varmaan koko jouluviikolla. Ammattinsa saa onneksi valita. 

Meillä ei myöskään ketään töissä 21.12.-6.1. Tai koulusihteeristä en ole varma.

Vierailija
52/81 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kukaan työpaikalla työvuoroista riitelee? Eikö se ole selvä, että työvuorolistan tekijä päättää tai mennään listan mukaan eikä siinä ole mitään riitelemistä

Arvaan, että ap on hoitoalalla, jossa tehdään lista muutamaksi viikoksi kerralla ja työntekijät riitelevät vuoroista keskenään. Toista se teollisuudessa, jossa on työvuorot kalenterivuodeksi kerralla.

Vierailija
53/81 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta alkaa, olin 2023 ja 2021 välipäivät töissä, joten en aio olla enää vuosikausiin.

Vierailija
54/81 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kukaan työpaikalla työvuoroista riitelee? Eikö se ole selvä, että työvuorolistan tekijä päättää tai mennään listan mukaan eikä siinä ole mitään riitelemistä

Arvaan, että ap on hoitoalalla, jossa tehdään lista muutamaksi viikoksi kerralla ja työntekijät riitelevät vuoroista keskenään. Toista se teollisuudessa, jossa on työvuorot kalenterivuodeksi kerralla.

Niin. Se riita syntyy siitä, kun esimies (tekee/vahvistaa meillä listat) suosii tiettyjä vuodesta toiseen. Kyllä, hoitoala. Juuri yksi työkaveri hihitteli, kun ei ole KOSKAAN ollut iltavuorossa jouluaattona ja työvuosia takana yli 10.

Vierailija
55/81 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on periaate, ettei kukaan saa koko joulua vapaaksi. Kaikilla vakituisilla on vähintään yksi vuoro, joka joulu. Huh, onneksi olen keikkatyöntekijä ja voin kieltäytyä. 

Vierailija
56/81 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä arkisin ja aika hyvin voin hoitaa asiat etukäteen. Lähden Amerikkaan 18.12 ja olen poissa 3 viikkoa

Vierailija
57/81 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aiemmin tehnyt töitä alalla, missä tehdään töitä 24/7/365. Eli joulun pyhinäkin oli suuri osa töissä. Paras oli tietty saada edes yksi pyhäpäivistä vapaaksi tai aattona aamuvuoro ja joulupäivänä iltavuoro. 

Vaihdoin alalle, missä tehdään töitä vain arkipäivinä. Kaikki arkipyhät ovat vapaita. Nyt tuli linjaus, että lomapöiviä ei voi ottaa pyhien välipäiville ja siitähän riemu repesi. Porukka itkee nyt, kun ei saakaan olla poissa töistä koko jouluviikkoa.

Ärsyttää niin hemmetisti ihmisten itsekkyys, kun itse on aiemmassa työssä ollut monta vuotta peräkkäin töissä monena pyhäpäivänä.

No eihän siinä. Ongelmat on monella omanlaisensa. 

Vierailija
58/81 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa toimitusjohtaja tehdä itse jouluviikon arkipäivät, kaikki muut oli laittanut ne toivelistaan vapaiksi ja tähän asti on saatu mitä on pyydetty.

Eikä tj tarvi paikalle vaivautua jos sopii kuljetukset ennen tai jälkeen jouluviikon.

Vierailija
59/81 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan saikkua, jos listaan laittavat jouluksi töitä. Uudenvuoden voin olla töissä, ei kiinnosta viina ja papatit.

Vierailija
60/81 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä tehtyjä tunteja käyttämällä ja vähän lomapäiviä lisäksi, niin jouluna kolme viikkoa lomaa, ihanaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme