Työkaveri kiusaa ja mustamaalaa
Hei,
Olen parikymppinen nainen ja aloittanut uudessa työpaikassa noin 4kk sitten. Alussa tämä kiusaajani oli mulle oikein mukava mutta viimeiset pari kk hän on ns "piilokiusannut" mua eli laittaa työpaikan yhteiseen Whatsapp ryhmään miten taas asia x on tehty väärin kun mä olen tehnyt sen vaikka olen tehnyt asiat oikeasti hyvin. Sitten esimerkiksi kun oli mun vuoro tuoda kahvimaitoa töihin niin hän laittoi taas wappiryhmään miten olen tuonut ihan väärää maitoa ja kun meillä on työpaikan seinällä listat johon merkataan aina merkki että onko tuonut maidon niin hän on laittanut mun nimen kohdalle rastin eli että en olisi tuonut. Lisäksi hän ei koskaan puhu mulle mitään eikä edes tervehdin töihin tullessaan tai lähtiessään.. tuntuu että hänellä on jotain tosi paljon mua vastaan. Tätä en voi käsittää koska oon itse tosi ystävällinen ja kiltti ihminen enkä ole hänelle mitään tehnyt.
Tulee väkisinkin olo että itsessä on jotain vikaa kun miksi juuri minä olisin joutunut hänen kohteeksi.. harmittaa niin paljon kun työ on muuten niin kiva mutta joka päivä saa nyt mennä kauhean ahdistuksen kanssa duuniin kun jännittää mistä nyt motkotetaan/mustamaalataan..
Vinkkejä/kokemuksia/neuvoja jotain? D:
Kommentit (23)
Luin jostain, että itsevarman oloisia ja iloisia henkilöitä kiusataan. Tyypit luulee, että sellaisen oloisilla ihmisillä elämä olisi jotenkin helpompaa ja olisi syytä kadehtia. Eli sinussa ei ole mitään syytä, syy on sairaiden ihmisten luuloissa.
Kiitos kaikille vastauksista :)
Tänään tosiaan piti töissä pidätellä itkua ja heti kun pääsin kotiin niin purskahtin itkuun.. yritin siis ottaa ensimmäisen askeleen siihen että pidän puoliani ja laitoin listaan että olen tuonut maidon niin tää kiusaaja on pyyhkinyt sen pois listasta... En enää käsitä tätä😭
Kun on sun vuoro ostaa maito niin kysy kahvipöydässä muiden kuullen että mitä maitoa tuot. Kirjoita se vaikka lapulle itsellesi. Niin on todiste.
En kyllä mistä näitä kiusaajia riittää vähän joka työpaikalle?!
Voimia sulle Ap. Aika moni on ollut nuorena samassa asemassa naisvaltaisella alalla (itsekin siis).