Ei olisi uskonut että Suomessa joutuu näkemään nälkää 2024 -Kela leikkasi tuet 😡
Kela leikkasi 32% pois käyttörahoistani, rahoista jotka jo ennestäänkin menivät elämiseen viimeistä senttiä myöden. Nyt joudun valitsemaan että näenkö nälkää vai lainaanko kavereilta...300e olen jo velkaantunut.
Kelan mielestä asuntoni on liian kallis, ja olen hakenut asuntoa heidän ohjeistuksensa mukaan, sekä todistanut haen heille heidän ohjeistuksensa mukaan. Silti kela päätöksellään toteaa että "asunnonhaku ei riittävän aktiivista" ??????
"Mene töihin" -huutelijoille jo etukäteen tiedoksi; olen työtön työnhakija sekä koko ajan haen töitä. Töhin ei "mennä"
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae amkiin opiskelemaan ja ota opintolainaa, jolla maksat nykyiset velkasi pois. Jos valmistut tavoiteajassa, saat osan lainasta anteeksi ja toivottavasti myös uuden ammatin myötä töitä.
En saa opintolainaa kun on niin paljon luottotieto merkintöjä
Ap
Puppua. Ainakin Spankista saat.
Puppaa🥳?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilanne, jossa monet ovat juuri nyt. Kohtuutonta minusta vaatia muuttamaan ihan älyttömän halpaan asuntoon, muuttoon menee rahaa ja riippuu paikkakunnan asuntotarjonnasta. Monella saattaa olla syy, miksi asuvat paikkakunnallaan, joka voi olla kulkeminen tai läheiset ihmissuhteet. Ihmiselle ei tee välttämättä hyvää muuttaa mihinkään pikku pitäjään, jossa ei ole edes työpaikkoja tarjolla. Isoissa kaupungeissa on enemmän työtä, vaikka työpaikoista kilpailu olisi kovempaa ja veisi enemmän aikaa. Miksi kelalle pitää vielä todistella asunnon hakua..tai työnhakua. Työvoimatoimisto kyllä/kuntakokeilut toimittavat työvoimapoliittisia lausuntoja maksajalle, joiden perusteella tietävät kyllä onko työnhakija aktiivinen vai ei (onko työnhakija toteuttanut kuntakokeilun laatimaa työllisyyssuunnitelmaa jne hoitanut asiansa hyvin työvoimapoliittisesti).<
Kyllä on, ja tarvitseeko siihen missä asuu jonkun syyn? Suomessa jokaisella on oikeus valita asuinpaikkansa
Ap
Konala, jätä salikortti ja bussikortti ostamatta niin saat ruokaa!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on sairasta porukkaa Suomi täys kun näitä kommentteja lukee. Täällä oli kerran gallub jossa kysyttiin kävisitkö töissä jos se ei olisi välttämätöntä, 99% vastasi ei. Nämä katkerat työssäkäyjät sitten haukkuvat työttömiä ihmisiä koska selvästi vihaavat omaa elämäänsä ja työtään. Jokainen työssäkäyvä voi alkaa heti työttömäksi ja myydä kaiken omaisuutensa jos kerta tuet ovat niin suuret että ihan kateus iskee. Omasta mielestäni jokaikisestä maapallon ihmisestä tulisi pitää huoli, ettei kukaan eläisi köyhyydessä. Ihmisten tulisi välittää toinen toisistaan. Mikä on suurempaa ja arvokkaampaa kuin Rakkaus?
Kyllä olen kateellinen ap:n tuista. Ap saa 1400e tekemättä mitään ja kela maksaa laskut. Itse saan töistä 800e ja maksan itse laskut.
Että tuo on kuvottavaa kerjätä meiltä ahkerilta veronmaksajilta rahaa koko ajan.Häpeä ap!
Vierailija kirjoitti:
Ei uskoisi että Suomessa vuonna 2024 tuntipalkka on alle 6 e! Pääasiassa olen työtön, pienituntinen osa-aikatyö ja koska hallitus poisti sen 300 euron suojaosuuden niin palkka puolittui...
Mulla taas palkka pysyi samana mutta tukieurot pienenivät. Mitähän mun ta teki väärin??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on sairasta porukkaa Suomi täys kun näitä kommentteja lukee. Täällä oli kerran gallub jossa kysyttiin kävisitkö töissä jos se ei olisi välttämätöntä, 99% vastasi ei. Nämä katkerat työssäkäyjät sitten haukkuvat työttömiä ihmisiä koska selvästi vihaavat omaa elämäänsä ja työtään. Jokainen työssäkäyvä voi alkaa heti työttömäksi ja myydä kaiken omaisuutensa jos kerta tuet ovat niin suuret että ihan kateus iskee. Omasta mielestäni jokaikisestä maapallon ihmisestä tulisi pitää huoli, ettei kukaan eläisi köyhyydessä. Ihmisten tulisi välittää toinen toisistaan. Mikä on suurempaa ja arvokkaampaa kuin Rakkaus?
Mitä meinasit, että siitä seuraa, jos kaikki alkavat työttömiksi? Mistä tukirahat tulevat kaikille, kun kukaan ei käy töissä? Mistä ruoka tulee pöytääsi?
Kaikki voisivat kasvattaa sen itse, kuten historiassa tehty ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilanne, jossa monet ovat juuri nyt. Kohtuutonta minusta vaatia muuttamaan ihan älyttömän halpaan asuntoon, muuttoon menee rahaa ja riippuu paikkakunnan asuntotarjonnasta. Monella saattaa olla syy, miksi asuvat paikkakunnallaan, joka voi olla kulkeminen tai läheiset ihmissuhteet. Ihmiselle ei tee välttämättä hyvää muuttaa mihinkään pikku pitäjään, jossa ei ole edes työpaikkoja tarjolla. Isoissa kaupungeissa on enemmän työtä, vaikka työpaikoista kilpailu olisi kovempaa ja veisi enemmän aikaa. Miksi kelalle pitää vielä todistella asunnon hakua..tai työnhakua. Työvoimatoimisto kyllä/kuntakokeilut toimittavat työvoimapoliittisia lausuntoja maksajalle, joiden perusteella tietävät kyllä onko työnhakija aktiivinen vai ei (onko työnhakija toteuttanut kuntakokeilun laatimaa työllisyyssuunnitelmaa
Ja jokaisella velvollisuus maksaa itse omat kulunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilanne, jossa monet ovat juuri nyt. Kohtuutonta minusta vaatia muuttamaan ihan älyttömän halpaan asuntoon, muuttoon menee rahaa ja riippuu paikkakunnan asuntotarjonnasta. Monella saattaa olla syy, miksi asuvat paikkakunnallaan, joka voi olla kulkeminen tai läheiset ihmissuhteet. Ihmiselle ei tee välttämättä hyvää muuttaa mihinkään pikku pitäjään, jossa ei ole edes työpaikkoja tarjolla. Isoissa kaupungeissa on enemmän työtä, vaikka työpaikoista kilpailu olisi kovempaa ja veisi enemmän aikaa. Miksi kelalle pitää vielä todistella asunnon hakua..tai työnhakua. Työvoimatoimisto kyllä/kuntakokeilut toimittavat työvoimapoliittisia lausuntoja maksajalle, joiden perusteella tietävät kyllä onko työnhakija aktiivinen vai ei (onko työnhakija toteuttanut kuntakokeilun laatimaa työllisyyssuunnitelmaa
Toki voi itse valita asuinpaikkansa mutta sitten maksaa kiltisti sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Pitää ihmisillä harrastuksia olla, ja salilla käynti on elämäni henkireikä, ilman sitä tuskin olisin elossa
Ap
"Kaikki voisivat kasvattaa sen itse, kuten historiassa tehty ennenkin."
Mikä siis estää työtöntä nyt muuttamasta maalle viljelemään ruokaa itselleen sen sijaan, että valittaa tukien vähyydestä ja Helsingistä poismuuton mahdottomuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää ihmisillä harrastuksia olla, ja salilla käynti on elämäni henkireikä, ilman sitä tuskin olisin elossa
Ap
Älä sitten valita ettei ole rahaa ruokaan. Oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Luksusharrastus. Vaihda lenkkeilyyn. Se on ilmaista. Bussikorttia et tarvitse, jos et käy töissä tai oppilaitoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Luksusharrastus. Vaihda lenkkeilyyn. Se on ilmaista. Bussikorttia et tarvitse, jos et käy töissä tai oppilaitoksessa.
Ei esim nyt talvella ja syksyllä voi lenkkeillä kun on niin liukasta ja pimeää eikä minulla ole varusteita tai kenkiä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten muut pärjää mutta sinä et?
Koska hänellä on liian kallis asunto.
En saa, ihan sossusta sanottiin että ei saa mistään
Ap