Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauan eläisit 5000 eurolla?

Vierailija
07.11.2024 |

Kauan?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk

Vierailija
42/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainanlyhennys, vastike ja ruokakauppa normaalisti 1800 euroa kuukaudessa. Riippuen miten monta tankkausta tai muita laskuja jaksoon osuisi, niin 1,5-2 kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nyt on mennyt viikos sisällä 1700e hammaslääkärin, talvirenkaat 1200e ja telkkukin piti uusia kun 19v vanha plasma ei kohta enää toimi siihen meni 2100e.. heh, nyt kun laskin niin tuohan on tasan 5000e+ kaikki muut normaalit kulut lisäksi joita on turha edes eritellä

Vierailija
44/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään tinkimättä 4 kk, varmaan sais venytettyä 6 kk asti.

Vierailija
45/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-6 viikkoa, riippuen sen hetken menoista. 

Vierailija
46/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 euroa riittää yhden ihmisen kolmen viikon kaikkiin kuluihin, joten laskekaa itse siitä.

T: Kokoomuslainen

Halvalla pääsee toki, jollei asunnosta ja sähköstä joudu maksamaan, eikä tarvitse nettiä ja puhelinta, muttei nyt ihan kahdellakympillä kuitenkaan kolmea viikkoa elä kovinkaan kokkare, tai sii ainakaan kokkare.

Tuollaisella budjetilla on hyvin nopeasti kokkare, eli rigor mortis.

Vierailija
47/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kuukautta.

Vierailija
48/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 kuukautta.

Työttömänä säästämään tottuneena.

Vierailija
49/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukauden. Vastaa aikalailla kuukauden menojani.

Itsellä meni 500e. mitäs siihen sanot?

Sanon, että elämme varmaan aikalailla erilaista elämää. 

Vierailija
50/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainoja. Olen ajatellut et tonnilla kuussa pärjää jos haluaa. Et 4-6kk

Vierailija
51/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vuokran korotuksen jälkeen 3 kk. Vuokra nousi satasella ja se tuntuu. Viimeksi nousi melkein sadalla eurolla. Kahden vuoden takaiseen näissä pienissä kk tuloissa se 200€/ kuukausi vähennys tuntuu. 

Vierailija
52/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisin helposti menemän yhdessä päivässäkin, ostaisin vaikka lennot ja majoituksen jollekin kivalle paratiisisaarelle ja vähän hemmotteluhoitoja ja uusia vaatteita.

Mutta jos olisin kotona ja kävisin vain kävellen ruokakaupassa, kirjastossa ja ehkä joskus uimahallissa, niin kyllähän tuolla pärjäisi useamman kuukauden, jopa puoli vuottakin. Minulla on velaton ok-talo, jossa ei ole nyt remonttitarpeita, ja osaan ja tykkään kokkailla ruokaa ihan perusraaka-aineista. Kotosalla ollessa kulut koostuvat ruoasta, vesi-, netti-, sähkö- ja puhelinlaskusta.

Pistät lattiapinnat tai jonkun kaapiston uusiksi, niin viis tonnia menee ja vielä tulee vähän velkaakin. Mä saisin menemään viis tonnia vartissa, kun laittaisin elämän risaiseksi ostamalla uuden telkkarin tai fillarin. Viis tonnia, niin ei tarttis ostaa edes sitä kalleinta. Vähän tinkii tasosta, niin viidellä tonnilla saa sekä uuden pyörän että telkkarin. 

Kovin on pieneksi tehty viis tonnia. Ennen viis tonnia oli oikein rahaakin. 

Vierailija
53/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuutin. Ostaisin jonkun luis Vuittonin ökylaukun. Sais hyviä kuvia sen kanssa IG:hen.

Vierailija
54/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kuukautta. Huomoitu velat, asumiskulut ja ruoka

Vierailija
55/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6kk

Vierailija
56/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sen 3 minuuttia kun nokkaisin menemään?

Vierailija
57/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 4kk, koska pakollinen lainanlyhennys, vastike. Ruokaan ei nyt lopulta kovin paljon mene, kun tekee itse ruoat. 

Vierailija
58/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no nyt on mennyt viikos sisällä 1700e hammaslääkärin, talvirenkaat 1200e ja telkkukin piti uusia kun 19v vanha plasma ei kohta enää toimi siihen meni 2100e.. heh, nyt kun laskin niin tuohan on tasan 5000e+ kaikki muut normaalit kulut lisäksi joita on turha edes eritellä

Itsellä alkoi tässä just se perkeleen hammaslääkärissä ramppaaminen. Ensin oli hammaskivenpoisto ja sehän tiesi sitä, että myös reikiä pitää ruveta paikkaamaan. Nyt jouduttiin yhtä hammasta korjaamaan kahteen kertaan ja se toinen käynti on ensi viikolla. 200+171 on nyt mennyt ja lisää laskua pukkaa, että eiköhän tonne saa jouluun mennessä yhen tonnin menemään. Makselen tässä hammaslääkärin lasten joululahjoja ja tingin itse omista jutuista. Poistetuista hampaista on se etu ja hyöty, että niiden osalta ei tule jatkossa paikkaus tarvetta ja ylimääräisiä laskuja. Kovin huonosti sopii nuo ylimääräiset menot, koska tässä ei mitään porvareita olla. Porvarina laskunsa voisi maksattaa muilla. 

Vierailija
59/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en mitään muuttaisi, niin yli kuukauden mutta en kahta. Nettopalkka on 5200e ja siitä jää säästöön tyypillisesti 800e-1200e.

Vierailija
60/63 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mikään muu ei muuttuisi, mies maksaisi ne mitä nytkin ja minä ne mitä nytkin, niin puoli vuotta riittäisi.

Toki joku iso lasku, vaikka auton vakuutus, voisi sattua tuohon puoleen vuoteen mutta ainakin minulla on tapana ajatella nuo isot kertalaskut osina, per kuukausi kulu on pienempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän